• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISMontessori - mimino, batole, školkáč i školák
    DHA
    DHA --- ---
    Prosím o vyplnění dotazníku pro sestru :-)

    Prosím rodiče a pedagogy dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (ADHD, poruchy pozornosti, učení, postižení, mimořádné nadání...), kteří využívají při výchově nebo výuce principy metody Montessori o vyplnění pětiminutového - anonymního dotazníku k mé diplomové práci. Děkuji všem za Váš čas a případné sdílení.

    https://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/montessori/
    ELLINOR
    ELLINOR --- ---
    VERONIKA22: dekuju!
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    ELLINOR: v záhlaví položka mapy
    Vzdělávací instituce a iniciativy v Čechách a na Slovensku - SvobodaUčení.cz
    http://www.svobodauceni.cz/svobodne-skoly
    ELLINOR
    ELLINOR --- ---
    VERONIKA22: muzu se prosim zeptat, na jake mape to hledas? dekuju.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    VERONIKA22: nj, nevím jak kde, ale na té sociálce už taky nesedí úplné dyliny. Dá se s nimi jednat.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: No prostě musíš nahlásit, že tvé dítě vyučuješ doma. Aby jsi fakt popotahovaná nebyla.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: dle mapy naštěstí bydlím v okrese kde máme 3 takové školy a díky bohu vím, že alespoň 1 je nějak státem uznaná, a tak děti nemusejí být nahlášeni jako: vyučován doma.
    Možná kdybych se u někoho lépe informovala jak to přezkušování ve státní škole probíhá, tak bych se toho bála o něco míň.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    VERONIKA22: Tomu ale já nevěřím.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: ale cituji z článku: Znamená to, že pokud by si například zde v ČR někdo otevřel takovou školu, stát by ji jako školu neuznal, což by vedlo k tomu, že studentům by takové studium nebylo uznáno jako povinná školní docházka a jejich rodiče by měli problémy se sociálkou jako ti, kdož se o své děti nestarají.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    VERONIKA22: to je normálně díra na našem trhu. Minimálně ve větších městech by zájem určitě byl. -)
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: velké díky za odkaz.

    Ráda bych se vložila úryvek z níže uvedeného odkazu:

    Leč Hanna a Daniel Greenbergovi byli jiného názoru. V roce 1968 se rozhodli právě takovou školu založit. Školu Sudbury Valley, ve které nejsou vyučovací hodiny, nevyučují se žádné předměty, nikdo studenty k ničemu nenutí, neznámkuje je, nijak jinak nehodnotí; je jim jen ponechán prostor, aby si dělali, co chtějí. Nejsou tam žádné třídy, děti nejsou věkově segregované, jsou všechny pohromadě, od čtyřletých až po devatenáctileté. Rozhodování (včetně toho, kterým učitelům bude a nebude prodloužena smlouva) je řešeno hlasováním, ve kterém jsou hlasy všech (čtyřletých, devatenáctiletých i učitelů) rovnocenné.
    Výsledky? Excelentní. Škola v Sudbury Valley za skoro padesát let své existence vychovala stovky úspěšných absolventů, kteří se jsou mimo jiné – kupodivu – schopni zařadit do státního školství: osmdesát procent z nich získalo vysokoškolský diplom.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Svobodné školství - SvobodaUčení.cz
    http://www.svobodauceni.cz/clanek/svobodne-skolstvi
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    a tady jeji rozbor jak s batoletem a problematickym chovanim
    Dealing with Difficult Toddler Behavior II |
    http://nduoma.com/2014/11/27/dealing-with-difficult-toddler-behavior-ii/
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    montessori pro mimina

    tato pani fakt podrobne po mesicich rozepisuje co jak resila a ma systematicky pristup
    | Laying the Foundation for a Good Life… through Education from Birth
    http://nduoma.com
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    YMLADRIS: pravda doma to tak zařízené jakštakš máme. A díky za připomenutí jak to správně má být. Ještě vymyslím nějakou variantu na ven když mají rukavice :oD
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    VERONIKA22: montessori pristup se snazi aby si decko pokud mozno utrelo nos samo.
    Vymysli jak by tu cinnost dite mohlo zvladnout, zajisti mu na to nastroje, nacvici to s nim, a podporuje ho v nezavislosti.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    Měla bych otázku jak to chodí u montessori přístupu: co má správně dítě říct, když mu teče rýma?

    (P.S. 100x vyslovená věta: teče mi rýma mě přivádí k šílenství)

    Žádám děti aby říkali: maminko utři mi nos. Přijde mi to logické - aby prostě sami vymysleli to řešení které problém vyřeší.

    Ale probírala jsem to s kamarádkou která praktikuje respektovat a zmiňovala mi, že v knize se píše, že rodič dítěti a nebo dítě rodiči má předat jen informaci a řešení má vymyslet ten druhý. Vyloženě to tam zmiňují. ( Markétko v koupelně stále ještě svítí světlo.......... vymysli řešení )

    Ale nějak intuitině mi přijde, že u montessori přístupu by se to mohlo řešit jinak - a nebo se mýlím? A to že po dětech chci vymyslet řešení je špatně?

    Předem díky za názory :o)!
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BEBERA: ok, posta.

    jinak batole kdyz AJ neni az takovy problem - mne se hodne libi www.howwemontessori.com
    je to tam tridene dle veku, fotky, inspirace. Misty depresivni pac pani ma fakt asi dost penez (nejaka australanka) :-)

    ceske blogy monte matek mi casto prijdou jako ze "nudim se na materske, koukejte jak jsem dceri usila, uhackovala, vypalila z hliny a zalaminovala skvelou pomucku na prirazovani cervene na cervenou", coz neni pro mne... ale kazdemu co jeho jest :)

    nejake hlubsi vhledy do te aplikace montessori doma nachazim u teto Katariny (ma predskolaka a miminko), ma ruzne clanky napr. jak ukladat veci, jak ji funguji tacky, ... proste nejen "koukejte na aktivitu a stastny usmev decka": http://www.montessoridoma.cz/?cat=111
    Predskolak je kluk, nevim zda blondyna (to je ta starsi?) oceni bagry a planety, ale s tim si nejak poradis kdyztak
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam