ALDEMIK: Bylo mi to doporučený Comenia script možná dokonce i genetická metoda, (má tam obě varianty).
Ale nějak mi při nakupování pracovních sešitů :) přišla přirozenější ta klasická jestli to říkám správně analyticko-syntetická metoda.
Nikam jsem nepospíchala a nechala Denise pracovat s uvolňovacími cviky a to nejen pro comenia script ale i od jiných nakladatelství dlouho, dva měsíce klidně, tak nějak dokud nebylo vidět že mu ty kličky (a teda vybírala jsem co nejzábavnější obrázky samozřejmě :) jdou přirozeněji.
Pak jsme se pustili do psaní tak jak jde za sebou v pracovním sešitě a píše se tam malýma což přirozeně bude pokračovat všude dál. V knížkách jak píšeš, v pracovním sešitě matiky, jsou taky otázky psané malýma písmeny a nepřišlo mi že by s tim měl Denis problem. Nevidím rozdíl v tom si zapamatovat abecedu malých a nebo abecedu velikých písmen je to znak jako znak a pro pamět na zapamatování to samé. Když si uvědomím co za logické hádanky s Denisem dělá babička, tak proti tomu je abeceda sranda :))
Písmena si zapamatoval, ale když jsme začali číst, genetickou, tak než je odříkal, tak už si nepamatoval co bylo na začátku za písmeno, tak jsme instinktivně spadli k tomu že si dal dohromady dvě co mu spolu znějí a třetí k tomu zepředu či zezadu přidal a nebo dvě a dvě a spojil. Jeden den to v tom neviděl a druhý den už to měl.
Pomáhala jsme mu na začátku tak že jsem po něm ty samostatné písmenka opakovala s mezerou tak aby tam slyšel to slovo, ale vůbec to neslyšel a když jsme to pospojovali po dvou tak mu to začalo dávat smysl.
Rozhodně nechci teď něco měnit, jen jsem tím myslela že většina psaného textu v čítankach co nám přišli pod ruku byla o ničem, takže jestli mu sama něco napíšu, otázky atd. tak samozřejmě stejným způsobem jako v jeho pracovním sešitě.