CICHLASOMA: Hlavně to jsou všechno imho marginálie, které řeší dost okrajové jevy, ale ne podstatu. Jestli jde české školství celostátně dolů (jde-li) díky tomu, že pár lidí vzdělává druhostupňáky doma, byť je to až na pátém místě, tak to jsem z toho vážně jelen.
Bod 4 podle mě zcela v kompetenci ředitelů škol, takže buď jim nejsou jasné základní vztahy v základním školství, nebo je chtějí zásadně změnit. Můžou to přidat jako další věc do RVP, čímž otráví všechny učitele a ředitele, protože to akorát bude znamenat, že budete v třídnici jak blbí dokládat, co jste dělali v první třídě v pracovkách a výtvarce technického.
Poslední rok školky je taky dost marginální záležitost - ano, děti, které ve školce (nebo jiném podobném zařízení!) nejsou, mají velmi často problém se zařazením do skupiny a prací v ní. Ale při vzájemné spolupráci se to celkem rychle srovná. A jde tam spíš o benefity skupiny, v nácviku dovedností do první třídy jsou školky hrozně různé. Problém je to v sociálně vyloučených rodinách a lokalitách, to jo...
Děti budou do školy o rok později, takže styl vyučování, vypracovaný pro současné děti, zase zrušíme a překopeme, část náplně přeneseme do toho nově povinného posledního ročníku MŠ, ať se tam s tím, byť na to nebudou nijak připravení, poperou. Taky dobrý.
K trojce toho moc nejsem schopná říct, ale mám trochu pocit, že v plánu nebylo plošné rušení, ale postupné rušení praktických škol, a postupné posílení integrace v klasických školách, podpora školních psychologů, speciálních pedagogů přímo na školách, asistentů a podobně. A nikdo to vlastně nechce dělat, protože je to moc práce a stojí to moc peněz, tak budeme radši bojovat proti tomu zákeřnému rušení praktických škol (čímž neříkám, že ta transformace praktických škol je naplánovaná dobře, vidím do toho jen natolik, abych byla přesvědčená, že nemá politicky šanci být naplánovaná dobře, protože dlouhodobé směřování neexistuje).
CICHLASOMA: A interpunkci.