• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SVANDomácí vzdělávání - Úskalí známe, zajímají nás nápady
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    My 2 year old learned to read with Little Reader, your baby can too!720p H 264 AAC
    https://www.youtube.com/watch?v=06ak3QuYaGQ
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SVAN: Jasně, dík.
    SVAN
    SVAN --- ---
    CICHLASOMA: No pak už by mi šlo pouze o to zaměření.
    Třeba Denise baví hodně sportovat, plave, leze, gymnastika, tanec atd.
    Takže pokud by se tomu chtěl věnovat, tak něž, aby někde další roky študoval něco co ho nebude až tak zajímat, myslím, že má pak smysl dát ho do rukou někomu schopnému, kdo ho třeba na sportovní škole pořádně posune, kam bude chtít.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SVAN: No a můžu se zeptat, proč Ti přijde klasika se zaměřením obecně lepší než bez zaměření. (To nijak nepolemisuju, jen tomu nerozumim.)
    SVAN
    SVAN --- ---
    ALDEMIK: Jasný pochopila jsem :) Na Londýnskou jsem jeden rok chodila a teda bylo to dobrý peklo, ale to se vracíme do devadesátek :)) vím, byla jsem tam a viděla, ale stejně mě ten system samotný vadí ať se tam dá lézt po stropě a běhají tam po zemi krokodýli. Mám na to čas takže jestli alternativa emigrace :)) a nebo klasika se zaměřením či waldorské a spol. se bude pomalu ujasňovat. Taky hlavně podle Denise kam bude směřovat on sám.
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: a to se pocita! :))
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: (Čili: možná, že z taktického hlediska bude od příznivců DV na 2. stupni v parlamentu i hlasovat pro novelu bez uzákonění jeho možnosti, a tak nedráždit Chládka, který může vyhlášku, na jejímž základě probíhá DV jako experiment, kdykoli zrušit; možná budou pak ve hře i nějaké zákulisní dohody o tom, že on nechá experiment běžet do konce volebního období, když mu novelu schválí, atd., zkrátka situace už asi z taktického hlediska není pro poslance a jiné politika jednoduchá, imho.)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    Tady je nejnovější číslu bEDUINu: http://www.eduin.cz/beduin/neni-duvod-omezovat-domaci-vzdelavani/ . Už v tom přehledu se konstatuje, že prostě bude nadále pokračovat experimentální "provoz" DV na 2. stupni. Chládek to tak skutečně říká v rozhovoru, na který se tam dá proklikat ( https://drive.google.com/file/d/0B0kcqvjKX4DlbHBvNHppYWk1ZVk/edit?usp=sharing ). Říká důrázně, že chce pokračovat v experimentu, že tedy prostě nic nemění, že chce mít výsledky získané na větším vzorku dětí atd. Původně se např. tady http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/214411000100220/ tvrdilo, že Chládek chce experiment do dvou let ukončit (nezní to ale v té reportáži přímo z jeho úst).
    Možná, že přece jen couvl a chce uhrát jakousi plichtu, že totiž ve volebním období této vlády se bude nadále vesele "experimentovat" a k zakotvení té možnosti v zákoně holt dojde po příštích volbách. :)
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    SVAN: Psala jsem to hlavně kvůli tomu, že spousta laiků má představu "normální"×"waldorské" školy, z čehož vzniká dost nedorozumění - mezi školami jsou obrovské rozdíly, i třeba mezi jednotlivými waldorfskými učiteli. V obou systémech se dá najít rigidní tradicionalisty a otevřené nadšence. Spíš bych se doporučila koukat po školách typu Táborská, Londýnská, Chlupova, ... pokud tedy nejsi antroposof nebo ti to není blízké. Jestli jo, tak ok.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    (Ale já teda zatim naprosto nevěřim, že ten zákaz projde. :) )
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SVAN: Jsou teda i třeba základky s rozšířenou výukou matiky, případně jazyků...

    ZŠ Uhelný trh škola s rozšíreným vyučováním matematiky a přírodo
    http://uhelnytrh.skolniweb.cz/index.php?menu=5&rid=152
    ZŠ Na Planině
    http://www.planina.cz/nabizime.htm

    ZŠ s rozšířenou výukou jazyků v Praze
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: Ano :) růžový králíček na mě vypadl a jako jediný ze zástupu učebnic, mě rozesmál.
    Je to taková uchylárna, že se to tomu dítěti normálně líbí. V záplavě hustých dinosaurů a jiných nejhustějších potvor je to tak jiný, že to funguje :)
    SVAN
    SVAN --- ---
    ALDEMIK: To určitě jsou, ale i tak mě to tam neláká :) tak budu se pídit. Mám naštěstí na to ještě čas a třeba se do té doby ještě něco změní.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    SVAN: Všude je nějaký pohyb, i tam. Některé waldorfské školy jsou hodně dobré, zvlášť o lyceu mám výborné zprávy, což se teda 2. stupně netýká, ale je dobré se dopředu dobře seznámit s tím, o co tam jde, protože je to fakt hodně jiné.

    Spíš bych doporučila brát v úvahu to, že i mezi "normálníma" školama dnes můžou být obrovské rozdíly. Těch škol není moc, ale jsou, zvláště v Praze a jiných větších městech, samozřejmě...
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SVAN: (Jak je to s volnými místy na waldorfských školách v Praze, nevím, jen všude na stránkách waldorfským školám věnovaným jsem četl, že přestup na ni je možný, a vím, že v jiných městech se na ně opravdu přestoupit dá.)
    SVAN
    SVAN --- ---
    CICHLASOMA: Myslela jsem to tak jak odpovídá Aldemik. Jak dál od 5 třídy, aby se nešlo na klasickou základku. Waldorfské školy jsou narvané od 1 třídy takže nepředpokládám, že by to v 5 mělo být jinak?
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    http://www.podnikavaskola.cz/#!zaloit-kolu/c1s1s Přemýšlíte o tom, že založíte vlastní základní školu? Nejste spokojení s nabídkou ZŠ ve vašem okolí? Přemýšlíte kam napřít svou energii, abyste něco změnili v českém vzdělávacím systému?
    Workshop Marka Inderky, ředitele a zakladatele soukromé Montessori školy, vám pomůže uvědomit a zodpovědět si hlavní otázky spojené se založením soukromé základní školy v ČR. Seminář vás vybaví základními znalostmi, zdroji a nástroji nutnými pro rozhodnutí založit školu. Seminář bude trvat 3 hodiny a bude veden diskusní formou."
    TUVDEN_NIMA
    TUVDEN_NIMA --- ---
    Oslňující argumenty ministra Chládka
    Oslňující argumenty ministra Chládka. Blog - Lucie Amálie Sulovská (blog.iDNES.cz)
    http://lucieamaliesulovska.blog.idnes.cz/c/408538/Oslnujici-argumenty-ministra-Chladka.html
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SVAN: "Takže jaké jsou vlastně možnosti od páté třídy"

    Třeba ta Itálie, no... :)

    "kromě gymnázia co si pamatuji"

    Gymnasia samozřejmě jo, ale nevim o žádnym, který by nabízelo dálkový studium od 5. třídy. (Vím jen o čtyřletých takových.)

    "Jsou i jinak zaměřené školy na které se přestupuje z klasické základky?"

    Teď přesně nevím, kam míříš, ale třeba na waldorfskou školu a na podobné se přestoupit samozřejmě dá.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    SVAN: Ze svého okolí znám výtvarné nebo sportovní školy.
    SVAN
    SVAN --- ---
    CICHLASOMA: a jeje :)
    Takže jaké jsou vlastně možnosti od páté třídy, kromě gymnázia co si pamatuji.
    Jsou i jinak zaměřené školy na které se přestupuje z klasické základky?
    SVAN
    SVAN --- ---
    CICHLASOMA: Přemýšlím o Islandu :D
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    Mně teď přijde, že nejlepší, co se dá dělat, asi je psát těm stranám, které se vyjadřovaly pro alespoň nějakou možnost domácího vzdělávání na 2. stupni, že "doufáme", že v žádném případě nepodpoří novelu školského zákona, která by nějakou možnost domácího vzdělávání na 2. stupni nedávala. (Platí-li, že dokud nebude přijata žádná novela, běží individuální vzdělávání na 2. stupni dál jako "experiment".)
    To rozložení sil není zas tak špatné, budeme-li předpokládat, že nikdo z ODS, ANO a TOP09 pro úplný zákaz nebude, z KDU jen někdo, a dokonce ani z ČSSD možná ne všichni. To, že to média presentují ve stylu "ministr se rohodl, že to udělá takhle, a basta", je absurdní...
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: (Aha, Dobešová je nestranice pouze zvolená za ANO... http://cs.wikipedia.org/wiki/Ivana_Dobe%C5%A1ov%C3%A1 )
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    Ha!

    "Prosíme Vás proto o vyjádření, zda podporujete uzákonění domácího vzdělávání na druhém stupni základní školy."

    "ANO 2011
    :
    Vážený pane Klusoni,
    u legislativního zakotvení domácího vzdělávání se jedná se o dlouhodobou aktivitu, kterou není důvod
    nedotáhnout do konce.
    Doporučení NÚV chceme za hnutí ANO zcela jistě respektovat.
    Se
    srdečným pozdravem,
    --
    Jiří
    Zlatuška"

    http://www.domaciskola.cz/files/ReakPollStran.pdf

    Tož, paní Dobešové napíšu, to by imho mohlo mít smysl. Je ale možné, že třeba i někdo z ČSSD v toho Výboru je relativně liberální. Kdybyste někdo věděl...
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    XID: Dík! Kdyby se někomu podařilo zjistit, komu z nich má smysl psát, bylo by to skvělé...

    (Nepovzbudivej rozhovor s Marianem Jurečkou, prvním místopředsedou KDU: https://cs.wikipedia.org/wiki/Marian_Jure%C4%8Dka )
    XID
    XID --- ---
    Jestlipak někdo z nich bude chtít panu ministrovi jeho nápad rozmluvit? http://www.psp.cz/sqw/hp.sqw?k=4526
    27. 5. by se příležitost zřejmě naskytla.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    Taky pěkný:

    "Považuji za nutné, aby kontrolní orgány, především Česká školní inspekce, měly šanci kontroly také v rodinách. Nesdílím názor rodičů-učitelů, kteří to chápou jako zásah do soukromí a obávají se šikany ze strany státních orgánů."

    Putnová: Na výuku dohlížejme. Ve škole i doma. | TOP 09
    http://www.top09.cz/...elame/medialni-vystupy/putnova-na-vyuku-dohlizejme-ve-skole-i-doma-15303.html

    Máte už vyhlídnutou zem k emigraci?
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    KACHNIK: Dík. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam