• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SVANDomácí vzdělávání - Úskalí známe, zajímají nás nápady
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN
    SVAN --- ---
    KOC256: Pokud bude mít to dítě pocit, že mu to k něčemu je, tak zvládne i pro něj podivný řád a pokud ne, tak je dobře, že má možnost říct, že mu škola nevyhovuje.
    Spíš tam je problém s tou kvalitou výuky si myslím. V tom pak trochu naráží, s očekáváním.


    KOC256
    KOC256 --- ---
    INUSHKA: No skolni kolektiv je skolni kolektiv. Nemyslim si ze vsechno co se tam dela je pro zivot dulezite. Spise polemizuji aniz bych neco konkretniho mel na jazyku. Porad to je doma... A ten rad je silne uvolneny... ...na druhou stranu to uvolneni se deje i ve skolach...
    SVAN
    SVAN --- ---
    SVAN
    SVAN --- ---
    KOC256: no to jsme zase u otázky co máš na mysli "běžným životem"
    To že ho bude odmítat je důvod proč to dělám :)
    Nevím s čím by tam měl mít problém, jak jsem psala kousek dole, i doma zažívá co to znamená učit se i když mu to zrovna nepřipadá zábavné a něco překousnout. V kolektivu je, kroužky, hřiště, děti kolem i děti z chalupy a prostor pro jejich toulky bez dospělých.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    KOC256: Zeptám se asi trochu provokativně (záměrně) - střední škola je "běžný život"? Co přesně ten "běžný život" znamená?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SVAN: Zmínila si kroužky... ale to stačí k tomu aby dítě bylo adaptováno do běžného života? Nebude mít později problém třeba na střední škole?
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: :) no to s těmi více dětmi, je vždycky takový záchvat, když to všechno šlape jak má :)
    Ale vzhledem k tomu, že jsem na to sama, je jedno doma až až.
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: husty :D gratuluju, mamo z pohadek! :)) to je moc hezke s tim pruvodcovanim.
    jj, to pribrat k tomu dalsi deti a mit takovou domaci mensi skolicku pro partu deti me taky napadlo :)
    dekuji za odpoved :)
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: :D jasně, že občas hrabe, ale za ty výhody to stojí.
    Ráno vstáváme v 9, uděláme si snídani, pak si čteme, počítáme, píšeme, když je teplo tak na balkoně a nebo na chatě a pak po obědě pádíme do lesa, nebo do města na kroužky.
    Všude chodíš pěšky, páč nikam nepospícháš a při čekání, až se Denis vyřádí, si sedneš do kavárny a nebo si čteš někde knížku :D
    Zdravý to je pokud jsi schopná vedle něj vyrůst a stát se jeho průvodcem a né vychovatelem.
    Když ho vychovávám tak jsme v ..... a to pak samozřejmě stojí za ...... a říkám si, jak by mi bylo, v nějaké útulné kanceláři :)
    Ale pak se proberu a začnu se snažit.
    Funguje to pak tak, že si dovedu představit, mít dětí plnou kupu a učit je doma všechny :D
    A další věc je samozřejmě, že fungují babičky, dědové a táta si ho často bere na prodloužený víkend, takže je můj osobní čas celkem vykrytý.
    Jednou větou:
    Když jsi otevřená se probrat, tak ti to dítě doma, dá takovou školu, že máš šanci stát se skvělou mámou :) takovou tou z pohádek, jak každému ukápne slza a chtěl by se k ní na víkend schovat :D
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: hele a nehrabe ti obcas z toho byt non stop tolik let se svym jednim ditetem? :D Tohle si, uprimne, i kdybych nekdy mela tu moznosti s ditetem zustat doma a nemuset chodit do prace, nedokazu uplne predstavit. Jak moc je to pro ten vztah zdravy, byt porad spolu.
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: Chci dokud to bude mít smysl, jakmile uvidím, že to chce nabrat třeba jiný směr, tak to uděláme klidně i jinak.
    Ovšem zatím se jiný směr ani lehce neukázal :)
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: jj, to zni rozumne, si tu hranici pohlidat. chces home schoolovat cely prvni stupen vlastne?
    SVAN
    SVAN --- ---
    SVAN: "potřeba to znát" naráží tu na sebe víra v to, že si dítě najde to co potřebuje znát v momentě kdy to potřebuje, s požadavky systému, školy a přezkoušení.
    To je samozřejmě to co svazuje mě jako rodiče a pak je tu i otázka toho co už ze zkušenosti člověk ví, že je dobré znát a pokud zrovna se to nedaří předat zábavnou formou, dojde i na tu nezábavnou, ale pořád věřím, že to není na škodu.
    Minimálně také pro to překročení nezábavných začátků, než se začne dařit a to je znát i na ostatních aktivitách - akrobacie atd.
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: Souhlas. Ač neustále hledám tu hranici, protože né vždy se podaří věnovat se učení, tak zábavně jak by to mělo být, věřím, že situace, kdy se Denis neučí všechno jenom dobrovolně a s radostí, ale proto, že je potřeba to znát, mu v budoucnu budou dobré, alespoň k tomu, že bude schopen překousnout (v rámci zdravého rozumu samozřejmě) i situace v práci a ve škole, které by jinak okamžitě odpískal, vzdal, odešel :) Ta hranice je hodně tenká a nad tímhle se asi nejvíc doma při učení pozastavuji.
    KAI
    KAI --- ---
    Co vás v alternativní škole nenaučí | Vzdělání - RESPEKT.CZ
    http://respekt.ihned.cz/vzdelani/c1-63742370-co-vas-v-alternativni-skole-nenauci
    SVAN
    SVAN --- ---
    DOKKTOR: já z toho současného vývoje tak nějak vyciťuji směřování do ......
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    SVAN: no taky su zvědavý, kam se to v té budoucí pětiletce posune. to už mě to i to bude víc zajímat ;) z toho současného vývoje tak nejak vyciťuju směřování k americkému typu - všichni dohromady a naučte se spolu kooperovat.
    SVAN
    SVAN --- ---
    DOKKTOR: Ano, o tom se mluví hodně, ale v reálu ... mám kolem sebe oba případy talentované dítě i dítě které potřebuje opravdu pomoct a zatím, to talentované dítě jeho máma, která nikdy pro domácí vzdělávání nebyla, prostě z té školy sebrala a učí ho doma, nic jiného jí nezbylo :D
    Bavím se samozřejmě o prvním stupni, dál moje osobní rodičovské zkušenosti ještě nesahají :)
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    SVAN: ad individuální plán - zrovna včera sem chytl v nejakém zpravodajském okénku na čt24 reportáž o tom, jak mšmt buduje koncepci individuálního přístupu pro talentované děti, a jako že je to velká priorita ;) (samozřejmě hlavně technické obory ;)
    mmj tady o tom taky píšou http://www.msmt.cz/ministerstvo/strategie-vzdelavaci-politiky-2020
    tady je ta repka
    Události — iVysílání — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/...8-udalosti/215411000100325/obsah/389996-rozvijeni-prirozeneho-talentu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam