• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    NATASHA: a tos dobře vyvolala.:)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Fine, maerore: Jsem vám vděčná za tu diskusi, protože vím, že oba jste chápající, leč přísní.

    Zkoušela jsem se na to dívat znovu a nenašla jsem zatím způsob, jak tomu pomoct, nicméně nevylučuju pozdější zásah. Momentálně s jistou zvědavostí pozoruju, co to v lidech udělá; na LiTeře jsem zatím vyvolala rozpaky až nevoli.
    FIN
    FIN --- ---
    MAEROR: tak přesně ten pocit mám :-)
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    FIN: Abych byl upřímný - dokonce jsem si chvíli říkal, jestli důležité není právě jen všechno to ostatní :-)
    FIN
    FIN --- ---
    MAEROR: "jsem chtěl označkovat důležité body" - chápu. a já myslím, žes jich označkoval (moc) málo :-)
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    FIN: Ještě jednou, s trpělivostí :-) - ten výřez nestavím jako báseň, jako stručnou variantu původního, jako názor, jak by to mohlo fungovat.
    A jinak za sebe - trochu vybočení to možná je, ale Natashu v tom vidím pořád docela výrazně; o některých obratech bych dokonce řekl, že jsou typickou její signaturou.
    FIN
    FIN --- ---
    ale je dost možné, že v daném případě jsem velice zaujat natašiným neobvyklým vybočením z osobního stylu :-)
    FIN
    FIN --- ---
    MAEROR: a jak sám víš, já jsem velký zastánce zestručňování :-)
    FIN
    FIN --- ---
    MAEROR: no, když výcuc/výřez nefunguje, je špatně - stromy se prořezávají, aby byly zdravé, ne aby v důsledku chcíply :-) a zde, zdá se mi, jsou možná ty obrazy a jejich provedení důležitější než to, co nakonec ilustrují. takže se mi zdá, že v dojmu, že obrazů je až příliš, jsi přořezal až příliš :-)
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    FIN: Ale já netvrdím, že jsem to ořezal na báseň - samozřejmě vím, že ten výcuc samostatně nefunguje. Jen jsem chtěl označkovat důležité body, ke kterým celek navádí, abych si tím kontrastem potvrdil svůj názor, že navršených obrazů je tam možná příliš...
    Četl jsem od Natashy dost i delších básní, kde nešlo umazat ani písmenko - tady jsem ten pocit neměl. Připouštím nicméně, že včera jsem měl řezavou náladu. Však i proto - s tím vědomím - jsem se obracel na Nat s otazníkem, víš?
    A ještě: mně se ta báseň docela líbí, a ano, obrazy v ní jsou důležité, právě protože jinak zrcadlí jinak samozřejmou pravdu - ale tím spíš jsem se chtěl dobrat úplně čistých kontur.
    FIN
    FIN --- ---
    MAEROR: obávám se, že jakkoliv je zestručňování leckdy ku prospěchu věci, tímhle bys to akorát totálně zbodal. osobně jsem natašiným realismem tentokrát příjemně překvapen a prořezávat by se dalo možná o milimetříky, ale tobě se povedlo z toho udělat vcelku banální konstatování samozřejmého, zatímco v našině pojetí je to docela příjemný příběh s pro mě neobvykle jadrným vyjádřením (což se mi líbí:).
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    MAEROR: Je to možné. Odmítla jsem obětovat obrazy z děje; chytils mě při činu.
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    NATASHA: Není na Tebe moc ukecaná? ;-) Býváš ostřejší. Protože to důležité je:

    Krása

    Bestie
    Pořád máš ji mezi prsty

    Tak rád bys ji hnal
    Neboť není majetek
    Který sám bys pro ni
    Nepodpálil
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    RICARDERON: My si tu přece nebudeme zastírat pravý stav věcí, příteli ;)
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    NATASHA: Ježišmarjá. Aspoň že to bylo po desátý! Čtu to dírou mezi prstama, jak si zkrejvám dlaní oči.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SORRYLOOKING: Dobré.
    U druhé váhám nad poslední strofou. Jestli tam musela být. Dějově pro Tebe jistě, pro mne jako pro čtenáře... Tíhnu k obraznému konci předchozí strofy.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Krása

    I.
    Vařečkou ji neubiješ
    Ani cvakáním kláves

    Necouvne před vykřičníkem v mailu

    Bestie
    V půlnoci z višně huláká do oken

    Znemožní pohodlné bezvědomí
    Oblíbeného seriálu


    II.
    Myslels že to skončí s dospíváním
    Jenže tak to není

    Dávno pochoval jsi vlasy
    Do šuplíku k prvním zubům

    Pořád máš ji mezi prsty

    S ptačí urputností
    Vrací se
    K loňskému hnízdu



    III.
    Tak rád bys ji hnal

    Tedy ženeš ji kolem stolu

    Nebrání se
    Sama vyhrne si sukni:

    Jak potom pokračovat v odmítání
    Když druhou rukou
    Už ji rozevíráš
    V roztaženém chřípí pohlaví



    IV.
    A ráno poté
    Nahá chodí po celém domě

    Drze sahá do lednice
    Do svědomí

    Do dřezu vymočí se bez ptaní

    A ani lstivý advokát
    To manželství nerozvrátí ‒

    Neboť není majetek
    Který sám bys pro ni
    Nepodpálil


    SORRYLOOKING
    SORRYLOOKING --- ---
    MAEROR: rád bych klidně taky eště pořezal, můžeš mi třeba do pošty říct, jak a kde, vony se zlobit nebudou. a díky.
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    SORRYLOOKING: Nevím, jak zítra, nicméně dnes se vezu na vlně. Ano - v obou bych ještě řezal (možná i víc, než bys čekal), ale náladou mi sedly. Tak doufám, že to není pouze mým rozkotláním...
    SORRYLOOKING
    SORRYLOOKING --- ---
    hadr

    za pár dnů někdo na město hodí
    mokrý hadr.

    půjdeš krást teplo
    do udýchaných tramvají,

    zatímco tady
    zamrznou jezera.

    za pár dnů utřou nehodu léta
    a po nás to bude chvíli čpět.

    na dlouhou cestu jsem nám dal
    několik moučných jablek.


    8. 9. 2010, saint paul


    mechanický pomeranč

    u divoké šárky parkujou kombíky
    stejně jako před rokem
    a pěšiny se líbaj s mladou zelení.

    na tvojí kůži už bych nikde nepřečet
    že je nalitá bolestí.

    tolik to šlo tu noc
    chutnalas po mých hořkých slzách
    trochu kysele po únavě
    jako cukrovinka neštěstí.

    na břevnovské nenápadně
    pouštíš cédéčko
    které jsem znal.

    8. 9. 2010, saint paul

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam