• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    Na nástěnce najdete pravidla klubu, informace o textech zdejších autorů jinde, poetické kluby některých zdejších přispěvatelů a také další kluby, zabývající se literární tvorbou.
    Tamtéž si přečtete také rady a postřehy o psaní, kritice a nutnosti autorské práce. Přečíst si nástěnku se velmi doporučuje.


    The best of tohoto klubu (jak ho vidí někteří zdejší autoři a kritikové) najdete zde: Autorská poezie - výběr Můžete také nominovat.
    Pokud píšete hodně emotivně a vaše texty jsou spíše prožitkové, můžete zvážit uveřejnění v klubu Emotivní poezie
    V případě, že nemáte zájem o kritiku a chcete se hlavně podělit o svoje zážitky, doporučujeme klub Azyl pro věčné romantiky
    Obtížné aspekty poetova života a všemožné drby z oboru zpracovává Těžký život básníkův
    Pokud vás klub Autorská poezie všemožně rozčiluje, navštivte opoziční autorský klub Poesie bez pranic a tkanic
    Technická poznámka: klub je zpřístupněn ke čtení i pro off-Nyx čtenáře.
    rozbalit záhlaví
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    MAEROR: a co třeba češtější konstrukci "neodcházím, proto že chci..."
    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    Zahrada
    ...
    Lezou mi plži
    do mlžítka
    tam kde jsou mlži
    velmi zřídka.
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    ...

    mezi stromy se
    nerozhodně stmívá

    nadzvednu kámen
    nebo list
    nicméně tentokrát se život ukrývá
    ještě důmyslněji
    mimo dosah

    křičíš abych se vrátil

    taky se bojím:
    odcházím ne protože chci
    ale že mohu
    aniž bych tomu rozuměl
    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    Stenopád
    ...
    Stenopád chvošatýrů a studných polop
    kropulíc svožmě studným chrostem.
    Kokřeva střemhá! Kře! Svumpné kolo.
    Trhlá a škření se, až žuhrá a kroste!
    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    Ježek
    ...
    Píchnul jsem se o ježka
    když jsem ho chtěl potěžkat
    vážil tak 600 gramů
    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    Rodiny
    ...
    Nukleární rodiny
    nevíš dne, ni hodiny
    pod chladící věží žijem
    táta, máma s plutoniem.
    ONEMORETIME
    ONEMORETIME --- ---
    JANEQ: za sebe bych to hledání posunul k variantě "jen drozdi, a pak další".
    ONEMORETIME
    ONEMORETIME --- ---
    ITCHYHEAD: "Hledá své štěstí ve štěstí jiných, zapomínajíc na vlastní tvář."

    JANEQ: "jak ten vnější" nebylo dobrý. "a pak další drozd" taky není.
    ITCHYHEAD
    ITCHYHEAD --- ---
    V prostoru času
    neodvratně hledá
    své štěstí ve štěstí jiných,
    zapomínajíc
    na svou vlastní tvář.
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    FAERTIS: skyzemoa

    Uprostřed drozda, menší drozd.
    A v něm
    ještě menší.
    Kuchám, pitvám, žádná kost
    jen drozd
    a pak další drozd.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    WAMP_ELF: Báseň "Utni mi všechny údy" vytváří silný a provokativní obraz, který se zaměřuje na pojednání o bolesti a emocích. Autor zde hovoří o bolesti spojené s činem utnutí všech údů a jak tato bolest není tak intenzivní jako bolest způsobená smrtí květiny. Tento kontrast mezi fyzickou bolestí a emocionální bolestí nabízí působivý pohled na lidskou zkušenost a vnímání trápení.

    Báseň se odvážně zaměřuje na temné téma a vyvolává diskuzi o tom, co je skutečná bolest a co má skrytou hloubku emocí. Prostřednictvím zvratu v posledních dvou řádcích autor zdůrazňuje, že skutečná bolest může vycházet z neběžných a neočekávaných situací, což posouvá myšlenku básně do hlubšího filozofického rozměru.

    Kritika básně může spočívat v tom, že někteří čtenáři mohou považovat téma za příliš temné nebo šokující a mohlo by to znechutit nebo vyvolat nepohodlí. Nicméně, silná emoční a intelektuální zkušenost, kterou tato báseň poskytuje, může být pro některé čtenáře přitažlivá a inspirující. Celkově lze říci, že báseň "Utni mi všechny údy" přináší silnou dávku emocí a přemýšlení a otevírá diskuzi o tom, co skutečně definuje bolest a trápení v lidském životě.
    (gpt)
    WAMP_ELF
    WAMP_ELF --- ---
    Utni mi všechny údy
    V kloubech
    A nepocítím větší bolest
    Než pokaždé když
    Zalévám kvetiny
    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    Co je horší
    ...
    Co je horší, než
    věci na fotobuňku?
    Slyšet lež
    nebo chytit muňku
    s kýmsi?
    Nemyslím si.
    ONEMORETIME
    ONEMORETIME --- ---
    To má člověk radost, když sem po letech zavítá a vidí, že se nic nezměnilo… :DD
    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    Drozdi
    ...
    Uprostřed drozda, menší drozd.
    A v něm ještě menší.
    Kuchám, pitvám, žádná kost
    jen drozdi, jak ten vnější.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    TOMASZ: Ááách, advent... :)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    KOLEKTOER: Prosímtě, čteš vůbec to, co ti tu píšem? A přemýšlíš nad tím, aspoň pár minut? A čteš si po sobě, co píšeš sám, než to odešleš? A validuješ to, aby to odpovídalo realitě? Nebo je ti to úplně šumák a sypeš to ze sebe bez jakékoli návaznosti na kontext, abys nás hlavně uválcoval, a je ti úplně buřt, že to, co z tebe padá je LEŽ jako věž?

    V tomto příspěvku, v prvních dvou odstavcích (cituji níže) se nachází celá moje kritika tvého textu. Můžeš mi, prosím, (použiju tvé postupy) přesně specifikovat, kde tě v ní posílám do prdele? Viz Posílání do prdele ale za zpětnou vazbu nepovažuju.

    Jako básnický text je to nevyrovnané. Jako by člověk moc chtěl psát, ale ještě
    neví jak, takže se dopouští prvotních omylů, které to shazují po všech stránkách. A záleží jen na něm, jestli jeho potřeba psát bude i potřebou psát dobře a dožene ho k tomu, aby si načetl, jak to dělají ti, které považujeme za dobré, a vytříbil si vkus i schopnost vlastního psaní. Nebo někde po cestě ztratil tuto tvůrčí potřebu. Všechny dveře jsou zatím otevřené.

    Další zátěží je politická angažovanost. Nemůžeme jednoznačně zakázat angažované básně, nebylo by to správné, ale je to tak sakra těžké skloubit, že si vlastně nevybavuju, že bych někdy v životě četl báseň současně angažovanou i dobrou, natož moje vlatní pokusy, kterých jsem naštěstí rychle zanechal a které byly tristní.


    Vše ostatní už totiž byly jen osobní názory, a ani tam jsem tě v tom prvním příspěvku nikde neurážel. Reakci na ten "odklon od hodnot", který jsem připsal, protože se mě tvůj přístup k tématu osobně dotkl (ač ti to nijak nevyčítám), jsem čekal a taky jsem ti k tématu ještě odpověděl, čímž si myslím, že jsme si to vysvětlili dostatečně.

    Vše ostatní ale bylo zbytečné a, jak psal Misantroop, nemělo vůbec nastat.

    Nikoho tu nezajímá:

    - co jsi čekal,
    - co jsi nečekal,
    - tvůj postoj ke kritice obecně (to zejména!),
    - co programově odmítáš v tuto chvíli studovat,
    - co nehodláš obkreslovat,
    - co je pro tvou tvorbu netypické,
    - čím obvykle hýříš.

    Reakci jsi dostal, dělej si s ní, co chceš, třeba ji považuj za debilní a vůbec k ní nepřihlížej. Snad je ti jasné, že tvůj progres bude patrně přímo úměrný tomu, jak upřímný k sobě v tomto kroku budeš. Ale přinejmenším mně je to úplně jedno, jestli se někam posuneš, nebo ne. Hlavně, když tu nebudeš ničím hýřit.

    Myslím, že tu reakci jsem napsal (aspoň na sebe) celkem slušně a byla i dostatečně konkrétní. Aspoň snaha taková byla. Po tvých dalších výlevech, o které tu taky nikdo nestojí, už ale nemám potřebu tě nijak šetřit. S argumentačními fauly a sprosťárnami jsi začal ty. Viz:

    - zdejší kritika si zhusta nevidí na špičku vlastního nosu,
    - pokud nepáchne samohanou,
    - šetřete hnojomety, ještě je budete potřebovat,
    - místní kritika skutečně zaslouží sebereflexi a ústup z autoritativních pozic,
    - v duchu Stockholmského syndromu takové jednání následuješ.

    Do prdele jsem tě poslal až mnohem později jako reakci na tvou konkrétní hrozbu a učinil jsem to citátem z (dnes již) klasiky, takže to, prosím, nespojuj s mou reakcí na tvůj text.

    A taky, nikde se s tebou scházet nebudu! Po tom, cos předved, nemám zájem. A bylo by to stejně na nic. Mám aspergera, takže já přesně komunikuju jen v rámci těch pár procent verbální komunikace, která pro mě jako jediná nijak nezkresluje.
    KOLEKTOER
    KOLEKTOER --- ---
    MISANTROOP:
    Že stojím o zpětnou vazbu, jsem jasně vyjádřil. Posílání do prdele ale za zpětnou vazbu nepovažuju (s ohledem na pravidla diskuze jsem to zprvu nečekal).
    Mně nevadí, že někdo shledá můj text za podřadný, když mi k tomu řekne i něco víc.
    Nikdo samozřejmě není povinen mi něco vysvětlovat a učit mě, ale proč rovnou urážet.
    Hájit se nijak nechci, šlo mi o přiblížení svého postoje. Toť vše.
    MISANTROOP
    MISANTROOP --- ---
    KOLEKTOER: Ja se do toho nechci nijak zásadně nořit, ale ve zkratce: šel jsi se svým zbožím na trh a dostal zpětnou vazbu. Ta zpětná vazba se Ti nelíbí a máš potřebu se obhájit. Tady ale nejsi u soudu a po obhajobě není poptávka, dokonce není vůbec žádoucí.
    Pred pár lety to tu krásně popsal někdo mnohem fundovanějši než já. V kostce to bylo asi takhle: na dobré poezii se možná všichni neshodnou, ale špatná se pozná velmi snadno. Pokud se v psaní chce autor zlepšovat a opravdu ho to zajímá, musí v první řadě hodně číst a to kvalitní poezii. Poté musí zkoušel psát a zbavovat se zlozvyků. Poučit se z kritiky a přijmout ji jako součást cesty. Pokud není v životním období, kdy to jednorázově zkouší určitý typ lidí, který nic z toho nepřijme, nepoučí se a tvoří balast, který později zahodi a už nikdy v životě se k tomu nevrátí. Takže místo "hýření pateticky hořkosladkou rozervaností" by bylo lepší sehnat si něco od Skácela, Kainara, Hraběte, Nezvala, Ortena, Mikuláška (první jmena co mě napadla) a číst, číst a číst. Protože "pokud produkuješ texty, na jejichž podstatu by se čtenář měl aspoň doptat", pak jsou to texty špatné.
    KOLEKTOER
    KOLEKTOER --- ---
    MISANTROOP:
    Nabízím potkat se, trochu srazit hrany možná vzniklé psanou komunikací. Třeba se i líp pochopit. Je to podaná ruka.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam