• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    TOMASZ: Mě v obou verzích nejvíc dojímá to slovo více na konci verše. Ještě bych tam nějak propašoval "slivovice" a bude to dokonalé.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    JEZINKA: A co takhle? (Bez nároku na zcela věrné zachování obsahu.)

    první láska má už dítě
    na druhém konci světa
    starý křivdy nepálí tě
    zbyla bledá silueta

    stín vržený na zeď domu
    zítra čeká demolice
    vzkaz na dveřích nevíš komu
    kdo nevrátí se více

    ;)
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    FIONOR: jj, máš pravdu. tak si ho tam přimysli, jako bych ho teď dopsal, jo? :)
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---

    tvoje první láska má už malý dítě
    a tvá první holka žije na opačném konci
    světa
    starý křivdy dávno nepálí tě
    zbyla z tebe lhostejná bledá
    silueta

    stín vržený na zeď domu
    který zítra čeká demolice
    vzkaz na dveřích psaný nevíš komu
    víš jen že už nevrátí se více


    ...
    PAN_CAU
    PAN_CAU --- ---
    RICARDERON: me se hodne libi rytmus.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    RICARDERON: Nálada. Chytla mě.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---

    Odlistěná

    V korunách stromů choulí se Listokrad
    Jen platan listy má
    Však zívá
    Jde už spat

    A básník rozechvělý od zimy
    k svařenému vínu

    marně se pokouší
    přetavit do rýmů tu chvíli podlampovou
    kdy i sám Listokrad
    bezradně klátí nohou

    Dnes asi ne
    Třeba zítra?
    Snad?

    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Vážení přátelé dobré literatury, dovolujeme si vám nabídnout
    třetí Wagon roku 2010




    Svou básnickou tvorbu ve třetím čísle představí Michal Jareš, maeror, Ladislav Nebeský, Martin Provazník, Ladislav Selepko a Dominik Želinský.

    Prózu zastupují Štěpán Balík, Radka Majerová a Jan Štolba.

    V galerijní rubrice Nahýbejte se z oken objevíte oleje Jiřího Pikouse.
    V Telegrafním sloupku píše o Expu Šanghaj Anna Nymová.
    Jako obvykle vám také přinášíme rozhovor v rubrice Z jiných tratí. S Martinem Zborníkem jsme si povídali o literárním festivalu Den poezie.

    Přejeme vám dobré čtení.

    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NATASHA: Připomínám, již dnes, již dnes :)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Pak jsme se buďto zbláznili oba, což je dobré, protože svět je v pořádku, nebo nastala ta horší možnost... ;)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    JEZINKA: Já bych to proškrtal, je tam moc slov. A akustický rým může občas vyznít i z prostřed verše, nejen z jeho konce. To umístění slova "asi" na konec je násilné.
    SORRYLOOKING
    SORRYLOOKING --- ---
    JEZINKA: já si nemůžu pomoct, mně se ta básnička líbí. je jednoduchoučká. asi by mě štvala jako píseň, protože si dovedu představit všemožný způsoby, jak to pokazit. ale v tý jednoduchosti je to pěkný, fakt pěkný a fakt bolestivý. zvlášť to - prostě jsi neměla tak brzo chodit domů, já si představuju večer a činžáky a takovou nedělní samotu... no jo. tak, no.

    jenom teda první dvě sloky jsou fajn, třetí je už lehce mimo s tim "to není kamarádka". taky "přestaň být přístav / pro jeho zatoulaný / lodě" - tady už je to příliš hezký. příliš poezie a čajíček, jestli mi rozumíš. vypadá to jako pěknej, neotřepanej obraz, ale já ho vlastně už viděl mockrát.

    ale stejně...
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    K vodě


    když jste se poznali
    to to letí už je to deset let asi
    já vím to byly ty nejlepší časy
    byl to tak silnej a odvážnej veselej kluk
    a na hlavě měl ještě všechny vlasy

    první nevěra to byl jen takovej úlet přece
    na to se zapomene jak na loď v proudu na řece
    zvlášť když ta tvá se rychle potápí k tomu
    prostě jsi neměla chodit tak brzy domů

    co se s tebou stalo od doby co jsi matka
    ta holka co je pořád s ním to není kamarádka
    a kolik k tobě ještě chová citu
    jsi poznala když tě vyhodil i s dětma z bytu

    tak nech ho jít
    nech ho plavat
    pusť ho k vodě

    přestaň být přístav
    pro jeho zatoulaný
    lodě

    nech ho jít
    nech ho plavat
    pusť ho k vodě

    vždyť on přeci tolik
    toužil
    po svobodě


    ...
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    TOMASZ: Přemítám, jaký význam mají v poezii přívlastky jako emotivní nebo racionální, ale myslím, že chápu, co tím chceš říct. Zdá se mi, žes to vzal tak, jak jsem zamýšlela.


    JEZINKA: Mám radost.
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    NATASHA: na mě moc zapůsobila.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Já bych to do Emotivní tedy rozhodně nedával. Možná jsem se už konečně zbláznil, ale mně tohleto přijde jako krutě racionální popis situace... ;)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    RICARDERON: Já existenci Emotivní uznávám, ale tím to pro mě končí.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    NATASHA: Já bych to dal do emotivní.
    NATASHA
    NATASHA --- ---

    V košíku

    2 + 2 roztržité pohledy
    Sleva na slova bez citového obsahu

    V davu čepic a říjnových kašlů
    Supermarket ožívá tisícem drobných radostí

    Nad hedvábím loketních jamek rozplývá se
    Vedoucí

    V úseku masa

    SOLIVAGANT
    SOLIVAGANT --- ---
    "bez názvu"

    Drahokamy se ukládají do šperkovnice
    a nůž je ostrý jen z jedné strany
    a třešně zrají pro nikoho
    když spíme na cizích postelích
    opilí hvězdami...

    modli se ve mě na kameni
    protrhni krví plátno pro estéty
    udělej gesto, jako když padá hvězda
    jak hlava na kolena...

    polykáš mě nepochopením
    běž jinam,
    jinde sny se prodávají
    odpusť že rozdávám pohlavky
    mlýn už dávno zavřeli,
    tak co já
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam