• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    MISTRKAT
    MISTRKAT --- ---
    Omlouvám se za nekonstruktivní příspěvek (beztak bude jistě brzy smazán), ale ble, ble, ble tento klub pseudokritiků. A ''The best of..'' je vskutku nej (ale navrhuji sloučit s 'Nejhorsi poezie ve vesmiru' - pro přehlednost). Gratuluji, česká poezie nezhyne!
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    ROLNICKATA: Ja osobně myslím, že u této nebyl důvod mínusovat. Už proto, že srovnám-li to s ostatními věcmi, cos sem napsala, vidím posun dobrým směrem. Tady (ale začíná se to vynořovat už v té minulé) se mi poprvé rýsuje "básnický obraz", jak ho definuje Nezval. I když se mi neposkládal tak, abych ho plně vstřebal. Vyhýbám se slovu "porozuměl", protože základní Nezvalova myšlenka byla, že básnické obrazy v moderní poezii čtenář nemůže zkoušet vnímat rozumem. Nejde to, nedávají rozumový smysl a nemělo by naději na úspěch pokoušet se ho tam najít. Je třeba použít k vnímání a interpretaci fantazii. Kdo to neumí, má smůlu. A mojí fantazii tohle, i přes fakt, že se to ještě nezbavilo všech dětských nemocí, příjemně pošimralo.

    Pokud jsem náhodou teď příliš tolerantně a pozitivně naladěn, pak na to mám plné právo, emoce prostě kolísají. A navíc věřím, že mě ostatní v takovém případně popraví poopraví a vysvětlí Ti lépe, proč oni mínusovali. ;)
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    ROLNICKATA: treba pro me, ac jsem neminusoval, je nepochopitelna ta lesni miza poznani ... jakoze ty slova kanou jako nejaka kapalina ze tvych ust? nevim jakou spolecnou vlastnost by to mohlo mit at uz vnejsi nebo vnitrni ... a proc zrovna lesni? ... a ty otazky me mirne rozhazujou pri cteni :-)

    dal nevim proc je tam "moje slova" ... tvymi slovy to poznani muzes rozdavat ale ne se jim opajet ... maximalne to sve poznani muzes jimi zaznamenat
    PLASTIQUE
    PLASTIQUE --- ---
    Dva pocity v hrudi,
    jeden
    trochu studí,
    druhý
    srdce zahřeje
    tiše v koutku postele.
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    Cerv, co chcipa,
    po letnim desti
    smrti slunce vita.
    Kdesi v krovi,
    cosi prilezitost tusi,
    něco černého se skryva.
    Selest kridel,
    pachut vlaheho leta,
    hejno havranu vzleta.
    Tim sborem,
    Nenasytna stara dama,
    smrtkou často byva zvana
    i nejdrobnejsi dusi,
    co na slunci se susi,
    kvapem zve v svůj chrtan.
    Cerv ten sotva vi,
    ten asi sotva tusi,
    ze prikaz smrti same,
    bude brzy vykonan,
    ze nelítostným ptakem,
    v mziku bude roztrhan.

    Bohu Ra,
    sve requiem,
    zmet cervu zpiva.

    Nejake hodnoceni? :-)
    ROLNICKATA
    ROLNICKATA --- ---
    ROLNICKATA: Můžu poprosit o sdělení k mínusům? Díky (a může se jednat o věcnou kritiku bez osobního zabarvení).
    ROLNICKATA
    ROLNICKATA --- ---
    CA-Trin

    Prostor je můj všechen-
    bez nároku na honorář,
    ochutnávám lesní mízu poznání,
    moje slova
    FIN
    FIN --- ---
    NATASHA: jednorožce a kouli síly, ano.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ANGELO1: S tím Tvým textem je to tak: je to dobrý příklad takových těch textů, které vznikají na rozličných duchovních seminářích a slouží k tomu, co bych nazvala "pracovně meditativní účel". Obsahuje všechny prvky v tomto žánru obvyklé - je vypjatě emotivní, chce znít vznešeně a důstojně, chce šířit dobro... Pozor, já se tomu nedivím ani nesměju, je to legitimní důvod vzniku takového textu, ovšem ve svých souvislostech.

    Ale jako poezie to není dobré. Je to právě to nepřirozené vršení "superkrásných" obrazů, které tomu ubližuje, až vznikne, inu, kýč. Něco jako plakát na zeď, kam autor zvládl našoupat jezírko, volavky, bělouše ve skoku, západ slunce a líbající se pár.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    SANTGEORGE: Promiň, ale já vždycky žasnu, když někdo dokáže něco takového napsat/říci o svém počinu. Tak jistě. Tato báseň má opravdu šmrnc a styl. Není to nejhorší, co zde člověk čte, ale pro mě obě kvality, které tolik vyzdvihuješ, nemá.
    FIN
    FIN --- ---
    SANTGEORGE: no, vyjádřil jsem se k jazyku (mnoho chyb). zkusíme to k rytmice: vezmi svůj text, postav se před zrcadlo a zkus jej několikrát přečíst tak, abys dosáhl jedné věci - četl všechny sloky stejným tempem a ve stejném rytmu anebo při změně tempa byla tato změna a rytmu plynulá a konzistentní.
    jsem celkem přesvědčen, že zjistíš, že to nejde.
    jsem dále celkem přesvědčen, že zjistíš, že pasáž
    houpají se na zádech,
    samota,
    nádech,
    výdech.

    je dost mohutný záškobrt
    jsem dále celkem přesvědčen, že zjistíš, že ve sloce
    Strach,
    síla,
    vášeň,
    krajka pod tvou sukní,
    jako návnada,
    tělo,
    potrava.

    kulhá rým
    pokud bych považoval sloku 1. a 4. za snad přijatelné, tak ve 2. to zaškobrtne a ve 3. zavrzá a zaskřípe jak nepromazaný pant. schválně to zkus.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    SANTGEORGE: Vzhledem ke kontrastu mezi Tvým postojem k věci a Tvým výkonem (míněna arogance a nedostatek snahy stojící proti velmi, velmi špatným textům), který moc nevydýchávám, myslím, že už jsem k Tobě napsal dost. Sděluji Ti tedy tímto způsobem, že se nebudu dál vyjadřovat ke Tvým pokusům zde, dokud na nich nebude jasně patrné, že

    1) už umíš česky,
    2) už jsi se nějak dovzdělal v poetických záležitostech,
    3) už jsi pochopil, že machrovat, ani provokovat není tady v tom klubu na místě.

    Prosím, nevykládej si mé mlčení jako pochvalu. Děkuji za pozornost.
    SANTGEORGE
    SANTGEORGE --- ---
    2tomasz: Ne ze by me to nejak trapilo ,ale tvemu sdeleni nerozumim. Nechapu, co tim chtel basnik rict...Ale pokud panove (todle vas jiste pekne nasere) pominete gramaticke chyby, ma tato basen opravdu smrnc a styl. A tato kritika neni z me hlavy, nybrz z hlavy velice secteleho cloveka.
    FIN
    FIN --- ---
    SANTGEORGE: každopádně pozor: že se naučíš pořádně česky, neznamená, že budeš psát dobře - to jen znamená, že ovládneš nástroj a nebudeš dělat banální chyby jazykové a potenciálně i to, že znaje jazyk, budeš také vědět, kde kdy co a jak účelově překročit a zaexperimentovat tak, aby to nepůsobilo dojmem neumu a neznalosti. jen to.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    SANTGEORGE: No a pak na Tebe taky platí to s tím rozsekáním, co jsem psal tady Vindalovi. Akorát, že u Tebe už není ani mizivá pochybnost, že by v tom bylo něco víc, než snaha udělat z naprosto banálního sdělení chcibáseň. Takže asi tak.
    SANTGEORGE
    SANTGEORGE --- ---
    Ono to jde chlapci a ne, ze ne :]. Dekuji za kritiku.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    SANTGEORGE: Pravda, v seznamu už dokáže nasekat hrubky jen opravdový expert. Ale Tobě se to povedlo. Řekni mi, proč odděluješ ve větě podmět a přísudek čárkou? Např.:

    "vlasy černé rozpuštěné, houpají se na zádech"

    a tady taky nemá co dělat:

    "šarlatově rudý lesk, tvých rtů"
    FIN
    FIN --- ---
    SANTGEORGE: no, pokud platí, že se pokoušíš o správný jazyk, včetně interpunkčních znamének (čárek, teček) a velkých písmen, tak je.

    Osud

    Svět,
    hněv,
    slzy,
    šarlatově rudý lesk, čárka tam, kde nemá být
    tvých rtů,
    nocí,
    dnů.

    Strach,
    síla,
    vášeň,
    krajka pod tvou sukní,
    jako návnada,
    tělo,
    potrava.

    buď "krajka tvých sukní / jako návnada, / tělo" anebo "krajka tvých sukní, / jako návnada / tělo" - záleží na tom, co je tou návnadou (zda ta krajka či to tělo), každopádně jedna čárka přebývá

    Deprese,
    stesk,
    nicota,
    vlasy černé rozpuštěné,
    houpají se na zádech,
    samota,
    nádech,
    výdech.

    zde si nejsem jist, ale mám ten dojem, že jednotlivé přívlastky se oddělují čárkou, takže možná "vlasy černé, rozpuštěné" (a naopak bez čárky za "rozpuštěné"...?)

    Ženy,
    muži,
    krutá láska,
    jako skládanka co nepasuje, jako skládanka, co nepasuje,
    jako tuš co nemaluje, jako tuš, co nemaluje,
    osud.
    SANTGEORGE
    SANTGEORGE --- ---
    Promin, ale nemam pocit, ze by v Osudu bylo neco gramaticky spatne.
    FIN
    FIN --- ---
    SANTGEORGE: v zásadě zůstává to, co již zde řekli mnozí, včetně mě: naučte se pořádně česky. dokud jazyk neovládnete, nebude vám dobrým nástrojem. a s nástrojem, který neovládáte skvěle, nikdy ani nepřekonáte určité hranice. je to totéž, co při pokusu o muziku, akorát tam nikoho fakt, že by měl mít smysl pro rytmus, melodii a hudební sluch, nezaráží...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam