zase tak moc ad hominem bych nebyl...
je ovšem fakt, že text má zádrhele i po literární stránce. tak například absolutní rým
Jára Cimrman - Akustická konstanta | lyrics, texty písní, text písně, karaoke texty
http://www.diskografie.cz/jara-cimrman/hospoda-na-mytince/akusticka-konstanta/
pohled - pohled vzbouzí ve mně vážné obamy.
dynamické navýšení pohled - ohled - pohled - ohléd (zde si všimněme rafinovaného doklepnutí prodloužením 4. a finálního "ed" na "éd") do těch obamů přímo kope...
...a při završujícím pohledu - rozledu mi už vočadla lezou z důlků, takže mozek, který se je snaží udržet na stopkách, má tak plné pacičky práce, že už moc nezbývají kapacity na zamyšlení, co se mi to vlastně autor snaží říci.
chvíli jsem balancoval na hraně teorie, že by mohlo jít o pokus o rozmarnou hříčku (proč ne?), ale tam - naneštěstí - jakýkoli takový pokus hned v bakteriálním zárodku dusí (krom literárního již další hřích, tentokráte povahy hudební) příšerně haprující kostrbatá rytmika, která, jak se domnívám, je pro rozmarné hříčky dost nutným předpokladem - snad aby se mozek nezabrzdil o ten hapr a mohl namísto klopýtání hladce sjet k pointě...
...která... no... jak se odvážně domnívám má asi spočívat v tom, že řuchnuv z okna dolů a rozmanuv se na betóně, autorův duch hledí na svou bývalou schránu. a k tomu právě se přes rozesrrozhozenou rytmiku, kterou nepřirozeně podtrhnou ty absolutní rýmy, špatně coby čtenář dostávám.
PS: když člověk v celém textu použije klasickou, tj. normální větnou stavbu podmět - přísudek, působí pak jednorázové účelové obrácení této za účelem (věru hrubého) získání verše:
"jeho mrtvé tělo... ...pohřbil jsem."
rovněž jako pěst na oko.
stručný závěr: autor text technicky zbodal, to dost razantně (ta přechodníková lemplárna je jen třešnička na dortíku), takže sdělení jaksi a do nemalé míry... sám pohřbil. tudy, vážení, cesta nejspíš nevede.