• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    NECECH
    NECECH --- ---
    Abychom si rozuměli: Nechci si tady hrát na žádnýho mistra poezie, natož české. Obecně jsem dospěl ke stanovisku, že existuje víc než dost kvalitní poezie, tak proč bych měl produkovat cokoliv dalšího? A odpověď je prostá, baví mě to. Rád si svojí češtinu vybrousím o kousek ostřeji při často neúspěšném pokusu napsat text, který čtenáře potěší stejně jak mě potěšil při sepisování. Naštěstí se dokážu do jisté míry povznést nad jízlivou kritiku, která v minulosti byla namířená výhradně na jazykový povrch, což já chápu jako povrchnou kritiku. Také škoda slov, bohužel není mi zcela lhostejná. Nicméně mám pocit, že konečně ovládám češtinu natolik dobře, že se můžeme tady začít bavit o obsahu. Takže vesele vykračuji do arény s novým textem a prosím zdejší veličiny, především ID Natasha, Bublinky, Ricarderon, Tomasz a/nebo Fin, aby mi k němu něco napsaly. Žertíky snesu, zároveň prosím o dodržení základní lidské slušnosti - přestože jsme na internetu! Ovědomuji si (viz nástěnka), že dotčení nejsou povinni odpovědět. Děkuji za pozornost!















    Měsíční hodiny na půlnáctý stály.
    Křičela jsem hlasitě: Bože, Bože prosím!
    Jak zpívá v blízkém rákosí
    Drobná žába troufalá!

    Ú ú, ú u u, u u ú –
    Pořád stejnou, pořád stejnou hru!
    Hlasité rozjímání
    Zlost na žábu mi nahání.

    Mlč, ty puso špinavá!
    Jinak tě stříbrný hřebec sní!
    Jak oves zkousne tebe –
    Buď radši tichá a hodná!...

    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    Měsíční hodiny na třičtvrtěnáctý,
    Utichlo mé: Bože, Bože prosím! –
    Ovšem v blízkém rákosí
    Stříbrné kopyto stálo.







    .
    NECECH
    NECECH --- ---
    SOLIVAGANT: ze by si nekdo spletl emotivni a autorskou poezii???
    SOLIVAGANT
    SOLIVAGANT --- ---
    začátek písně, ale sdílím takhle jen intro...

    * * *

    Zraněná dlaň
    jak kosa na kameni
    ze slov je zbraň
    a žába sedí na prameni
    říkáš mi že osud
    je jak tramvaj - na znamení
    měla to být láska
    ale není
    SOLIVAGANT
    SOLIVAGANT --- ---
    MRMDN: mě to přijde dobrý, samozřejmě dick - sick je jednoduchý dost - ale pro mě funkční zejména pro spád závěru, kterým to nabere rychlost. Podobná záležitost jak Krchovský, který je o třídu výš svou noblesností, ale - not bad :)

    Osobně mě zaujal víc "víc masa z květináče " + "ušní styk" který mi to trošku posunul dál.
    NECECH
    NECECH --- ---
    MRMDN: Mas opacny problem jako GREYWOLF. Myslenka je jasna, ale provedeni moc lacine. Rym "styk - dick - sick" je opravdu nejnizsi jakost. Jestlize zamerem bylo podelit se o jakoby vtipny textik, tak jsi proste v nespravnem klubu. Omyl vyresen. Ale jestlize zamerem bylo dumyslnou basni rici, jak moc mas rad sex, tak to prepis z gruntu. Zdejsi intelektualni smetanka ti urcite pomuze dal, kdyz se prekonas a pracne vytvoris neco trochu hodnotnejsiho. :-)
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    ETERNITY: na "jsem" ti sahat nebudu, ale takhle to hraje lépe... přepiš to..

    Vydrápala jsem se
    na břeh řeky
    tak divoké a dravé
    že řvala a brala
    s sebou kamení

    Spustila jsem nohy
    a zavřela oči
    Pak jsem začala číst
    pravdu, co jsem kdysi znala.

    Pravdu
    co jsem si tam
    poznamenala
    pro případ
    že zapomenu.
    ETERNITY
    ETERNITY --- ---
    JANEQ: ja nevim proc, ale casto me to tahne do muzskyho rodu, kdyz pisu.
    "Jsem" souhlasim.
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    ETERNITY: Moc "jsem". V zenskym rode by to mozna bylo autentictejsi...
    ETERNITY
    ETERNITY --- ---
    Vydrápal jsem se
    na břeh řeky
    tak divoké a dravé
    že řvala a brala
    s sebou kamení

    Spustil jsem nohy
    a zavřel oči
    Pak jsem začal číst
    pravdu, co jsem kdysi znal.

    Pravdu
    co jsem si tam
    poznamenal
    pro případ
    že zapomenu.

    (V případě, že nejsem autor, dejte mi vědět. Našla jsem to ve svém notesu a často, když jsem pod vlivem, nevím, jestli píšu, nebo opisuju).
    FIN
    FIN --- ---
    MRMDN: ne, přijde mi to jen (smutně) blbé.
    MRMDN
    MRMDN --- ---
    už mě nebaví jen lízat kotle
    už mě nebaví jen ušní styk
    chci na talíř víc masa z květináče
    chci protáhnout svůj dick ...

    ...příjde ti to sick?
    NECECH
    NECECH --- ---
    GREYWOLF: je to horsi nez tvuj pseudozidovsky epos, takze kdyz si mezicasem prectes ceskou mluvnici, mozna priste zplodis monstrum... pripomina mi to moje vlastni literarni experimenty, kdyz mi bylo 15-23, takze nejlepsi rada, kterou ti k tomu muzu dat, je: uvedom si, o co ti vlastne jde, co je hlavni myslenkou textu a pak to brutalne zkrat, az zustane jenom ona... mam pocit, ze nejvetsi potize ti dela vynechat to, co neni potreba... hodne stesti pri dalsim pokusu! :)
    NECECH
    NECECH --- ---
    GREYWOLF: Veganska metaforika je tu nechutna
    GREYWOLF
    GREYWOLF --- ---
    Mohl bych poprosit o nějakou kritiku/pomoc? Předem děkuji a klidně se pak smažu, abych vám to tu nespamoval.

    Můj pokoje je můj talíř.
    Každý den v něm usedám
    se zbytky včerejška, hrajeme
    hru na čerstvost.
    Z dnešních novinek dělám
    zbytky na zítra.
    Už mi nechutná, obloha
    stejná každý den – statická.
    Postel, stůl, skříň.
    Vegetariánské menu Ikea.
    Jen já jsem špatná položka
    - maso.

    Jsem hovězí mého talíře.
    Už jsem cítit a cítím
    odpor oblohy.
    Zemřelá a zmražená, nyní
    rozmražená a horká. Zeleninová postel
    v rohu pokoje, koketuje
    párou se vzduchem.
    Opět čerstvá – vyměnil jsem povlečení.
    Ale nechce mě,
    hnilobný cár masa.

    A můj dům je můj stůl.
    Rutinně buzen zvonkohrou příborů.
    Obr za stolem, pomalu
    užírá a sžírá – doslova
    vlákna mého masa odděluje,
    den za dnem. Jí dlouho,
    utrpení dlouží, tělo mé zužuje.
    Sám život.

    Jednoho dne příbor odloží,
    budu sněden, konečně!
    Kosti na kompostu světa
    zručně zahrabe.
    Časem splynu s přírodou
    a stanu se, i já
    oblohou života.
    Možná budu les, možná hora.
    Třeba nic, nebo jen opar.
    Ale navždy už zůstanu
    přílohou světa.
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    Jste obě laskavé, ale děkuji!
    A doufám, že s tím světlem pomůže ještě někdo...
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    MAEROR: Ano, čistá krása!
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    MAEROR: Teď by se to tu mohlo vyhoupnout zase ke světlu. Tohle není jen "palec nahoru". Tohle je báseň z nejlepších ročníků maerora. Tak to má vypadat.
    MAEROR
    MAEROR --- ---



    po přestěhování jsou
    květináče ještě nezorané
    zapadá do nich večer
    bezhlesý
    a s dřevnatými kořeny

    ještě jíme rukama
    vymýšlíme si budoucnost:
    někde tu musí být
    úplně všechno
    naděje v krabicích od banánů

    někde tu pod schody musí být
    prázdná schránka
    s dýchacími otvory u dna

    456
    456 --- ---
    Myšlenky porodily mrtvá nevyřčená slova,
    procházím jejich hřbitovem, 10000 hrobečků.
    Probůh kdo vás zabil ?
    Jsme zbytečná, nebylo komu nás říct.
    Proč je vás tolik ?
    Je nás jak minut bez příjemce.
    Věřím ve vaše vzkříšení.
    MAEROR
    MAEROR --- ---

    ...

    ráno přesazuješ
    ještě ve staré košili
    ale slunce už škrábe do zad jako neustřižená cedulka
    - nakolik se s tím prát -
    a pod ní
    už opět žiješ tvořením
    a to je radost do které tě svlékám
    do které vyšeptáme celou botanickou zahradu
    i s upomínkovými předměty
    nebo cokoli jiného
    čekajícího v obalech a slupkách
    na vyhrnuté ruce
    nebo cokoli jiného
    za co se nemusíme stydět
    a když ti to říkám směješ se
    a voláš abych ti pustil vodu

    něco se nad námi houpe
    jako košile
    pověšená na dveřích na ramínku

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam