• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYKEZKingdom Come: Deliverance - A first-person, open world, realistic RPG that will take you to Medieval Europe.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Ešte k tomu PR dodám, že keď niekto v priebehu zháňania investorov (!) píše rozsiahle blogy o tom, akí sú investori kreténi a nevedia poznať potenciál, tak nevie o PR absolútne nič.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    LAAZI: Vávra robí dobré PR?????

    Dostávaš cenu za najviac dada príspevok, ktorý som tento týždeň videl
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    HALCYON: A můžeme klidně zůstat u toho ze jsem se svým názorem osamocený, nebo ze tomu nerozumím ... Každopádně tyhle dojmy mám.
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    LAAZI: Vidět sou, sympatickej otevřejnej přístup maj, já jim fandim, ale působí jako naprostý trdla. Místo toho aby nechali nahlédnout pod kapotu tak jenom prezentujou své důvody proč jim to vlastně nejde. Prezentujou se sice jako nadšenci, ale rozhodně ne jako profesionálové. Ty přednášky bych bral v okamžiku kdy by měli autoritu ty přednášky dělat v rámci nějaké dokončené práce, nějakého výkonu.

    Nebo tobě přijde v pohodě vlog ve kterém v okamžiku kdy chtějí dodat public alfu zjistí že jim vlastně způsob vývoje naprosto selhal, takže přichází s revoluční metodou SCRUM?

    Jestli neumíš číst (moje, a např. sirloonovo příspěvky), tak je to možná důvod proč nic z toho nevidíš ani ty.
    LAAZI
    LAAZI --- ---
    HALCYON: Ja myslim, ze jsou relativne dost videt, maj takovej sympatickej otevrenej pristup, maj ty vlogy, nechavaj hrace nahlednout "pod kapotu", prezentujou se jako nadsenci, delaj ty prednasky,... v cem presne ti to prijde tragicke nebo vrchol neumetelismu?
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    LAAZI: Uff. Tak zrovna to PR maj naprosto, ale naprosto v tragickym stavu a to co předváděj je vrchol neumětelismu.
    LAAZI
    LAAZI --- ---
    JVMLOK: No ja nevim, jestli sme videli stejny video, ale v tom co sem videl ja to prave neni nascriptovany, ale je to simulace a pozastaveni casu na ni ma (prave na rozdil od systemu, ktery je naskriptovany) nejaky prirozeny a ne vzdy na prvni pohled jasny efekt.

    SIRLOON: Vavru neznam, imho dela dobrou praci minimalne jako PR. Zda se mi, ze ma nejakou vizi, a ze tu s nim lide z warhorsu vesmes sdili (nebo aspon ti, co jsem videl na youtube).
    Myslim si, ze vsichni lide, co delaji hry, nebo cokoliv jineho, to delaji nejak, jak si mysli, ze se to ma delat a casto si nabiji hubu a myslim si, ze to k tomu skutecne patri.
    Osobne delam db vyvojare v uplne jine oblasti a designy a analyzy, ktere dostavam, bezne obsahuji chyby a nedomyslenosti a bezne vysvetluju proc je to blbost nebo problem a casto to musim sam domyslet a delat tak, jak si myslim, ze se to ma delat.
    Proste vse co pises mi prijde jako "standard mleta".
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Me se libi ze je to tak sandbox a open world, ze pozastaveni casu na pozadi pro NPC muze zpusobit zhrouceni celyho systemu NPC interakci, tzn. ze je to tak natvrdo naskriptovany vsecko, ze nejaka volnost akce nebo rozdilnej prubeh pro ruzny hrace atd asi neprichazi v uvahu.
    MAGE
    MAGE --- ---
    HALCYON: Hele mě ty problémy přišli docela zajímavé, to plynutí času, jeho stopování nebo jak v simulovaném světě zajistit "naskriptované" situace...
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    LAAZI: Tenhle názor beru. Můj je dost povrchní a vlastně jsem to ani nedokoukal, takže tvé poznámky jsou validní. Nicméně tady nejsme v auditku Praktický Game Design, ale v auditku Kingdong Cum.

    Bohužel, jelikož jsem to neviděl celé, ale pouze po to útrpné "zábavná historka ze života" tak nemohu posuzovat další příklady které tam předkládal. To já beru, sám jsem od fochu a nebejt různejch zdrojů na internetu a zkušenějších guruů co sdílej svůj wisdom, sám bych se v tom asi plácal mnohem dýl. Tenhle pán mi ale nepřipadá jako guru ale spíš jako člověk kterej se zachvilku tím co dělá utrápí, protože je to pomalu horší než pobyt v pekle a těžší než "cokoliv co kdy kdo programoval" a to mu nežeru.

    Předchozí video, kde místo toho aby ukázal jaký udělali pokrok tak předváděl jak se začínají učit pracovat metodou scrum a lepí si papírky na tabuli, nebo to jak stanovujou termíny s prezentací updatu 0.2 aby se potom omlouvali že to nestíhaj (proč proboha teda slibujou release date podobnejch obskurních verzí? nah Viz. SIRLOON si nemyslím že je nutně pravda že vlastně to co dělaj vůbec nezvládaj, ale minimálně díky tomu jak se takhle prezentujou to tak působí.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    LAAZI: problem je, ze ti co Hellbu znaji by to zcela jasne prejmenovali na "Teoreticky Game Design"
    to o cem tam povida neni gamedesign ani omylem, to je jen prezentace toho, jak si mysli ze se jako asi ma delat hra a na kazdym kroku si nabiji hubu a vymlouva se, ze to k vyvoji patri. Ostatne to same se delo i na M2. U vseho mozneho mavl rukou a rekl ze resi clovek picoviny, ze se to nejak vyresi. Ve chvili kdy se to ukazalo jako problem byli vsichni okolo (nejlepe z Brna) neschopni "cchuraci" co si neumi poradit ale on zrovna nema cas ani naladu je ucit jak to spravne vymejslet. A kdyz to udelali podle Dadova designu, kterej bezne obsahoval rozpory a chyby tak to byli zase cchuraci ze jim snad muselo bejt jasny, ze to tam je napsany jako...
    a Hater nejsem, ve hrach uz nedelam (a sem za to fakt vdecnej), znam dost lidi a dost usmevnych historek z vyvoje KC, delal sem s Dadou tri roky a ackoliv ho mam rad jako cloveka pro jeho nazory, jako sef studia proste pohori. Je to dane jeho povahou...

    jo a uz mam postahovanych peknych par giga clanku a videi a rozhovoru, pomalu si to uz koleduje o sestrih
    LAAZI
    LAAZI --- ---
    Hele me to prijde zcela v souladu s tematem prednasky, ktere neni "Proc nestihame KC:D", ale "Prakticky Game Design".
    Tedy neni to urceno lidem, kteri chteji hrat kingdom come a sere je, ze ma spozdeni, ale lidem, kteri se zajimaji o game design a chteji mit predstavu, jak to probiha v praxi a jakymi problemy se muzou denodenne setkavat.
    A neprislo mi, ze by si nejak stezoval, nebo ze by byl prekvapeny, proste jen popisoval proces vyvoje na prikladech.
    A to, ze dela takoveto prednasky a sdili tyhle zkusenosti s sirsi komunitou, je imho skvele a prednaska zajimava, treba ten problem s casem a priklady neuspesnych pristupu k reseni a to, ze takova blbost si vyzadala pomerne sirokou koncepcni zmenu, tedy vytvoreni dvou typu casu, me celkem pobavil.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    HALCYON: asi je to hodne lehce prekvapitelnej clovek, ne? :)
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    JULIAN: Já nevím, asi budu zase za hatera, ale asi to souvisí s jeho kerýr in gejm indasrty. Ostatně už na začátku prohlásil že jde své posluchače terorizovat. :-D

    Strašně mi připomíná Deana Rocket Halla, ten taky měl spoustu krásnejch konceptů (většina zkončila v koši), úžasný plány a přednášel a přednášel a přednášel. Teď už na DayZ SA ani nepracuje. Nicméně úplně stejnou atmosféru nedůvěry a stejnou míru toho jak mě to irituje má i to co se děje kolem Vávry.

    "Zábavná historka ze života", ve které se chlubí tím jak se jim stane něco tak obvious jako že designer má na věc jinej pohled než programátor je něco v gejm indastry tak nevídanýho, že mě nepřekvapuje, že to překvapilo Vávru.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    HALCYON: hlavne proc mluvil anglicky?
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    SIRLOON: styl very not finišt, bekoz nobády developd sač game befór

    Možná by se měl schovat někam do kouta a pracovat na Warhorse, než začne dávat přednášky o tom jak je to težký vlastně někdy něco dokončit a obhajovat že to není "doomed".

    U zajatýho lapky sem to radši vypnul, tohle nejde. Příště udělá přednášku o tom jak měl problém si ve vietnamský večerce koupit čínskej čaj.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    GDS 2014: Dan Vávra - Practical Game Design III
    https://www.youtube.com/watch?v=emH7N-g33qQ
    KVIIIK
    KVIIIK --- ---
    Warhorse News 16/12/14 - Making of alchemy
    https://www.youtube.com/watch?v=MGBZRmHWirI&feature=youtu.be
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    CARTMAN: Už se těším na decmbr teenth.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    SIRLOON: jak jsou tam vsichni smutni :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam