• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYKEZKingdom Come: Deliverance - A first-person, open world, realistic RPG that will take you to Medieval Europe.
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    RADOWAN: jj, die by the sword melo na svou dobu revolucni system - prenaseni pohybu mysi primo do pohybu ruky vcetne dynamiky. kdyby to nekdo dotahl do konce mohlo by to byt super, koneckoncu konzole uz dneska podobny systemy pouzivaj. dalsi revolucni rys byl, ze hra dokazala registrovat nebezpecny casti predmetu - ostri, bodce, takze nepratele si mohli proste nabehnout na mec nebo si je mohl placate mecem naplocho. dokonce k tomu tenkrat slibovali nejakej rekorder pohybu, aby sis mohl sam vytvorit uder a ten pak jednim tlacitkem spustit, ale uz si nepamatuju , jak to dopadlo.

    nicmene z toho vsim ovladani se dalo prepnout na relativne standartni bojovkovy ovladani, takze se to hralo dobre.

    a bylo to z third person pohledu - prirozene.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    A ABYCH to dostal do kontextu K:C
    Myslim ze Genoske (zakladatel AF) je takovej Vavra ceske sermirske sceny :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    CYBERKOTLIK: ja u AF skoro 15 let s ruznyma vypadkama trenuju a pravda, federy a masky jsme meli prvni v republice a nekteri studenti jsou spicka (ja byl na vrcholu vykonosti nekdy pred 5 lety takze si muzu nechat zdat, a popravde novy rekruty uz ani neznam). Co se BOTNu tyce, druzba s polskou Armou mela svuj vyznam i v tomhle.
    Jak to bohuzel dopadlo je jina vec, ale ta skola neni je o jednom trenerovi, i kdyby to byl tisickrat zakladatel. Shazovat drinu a tvrdou praci desitek lidi...tak se predvadi ty nejhorsi charakterovy vlastnosti, co v ceskym sermu jsou.

    Z bojujicich autoru Lichgtenauerovske vetve minimalme Meyer, dalsi si nevzpominam. Ale je pravdou, ze v poli si nikdo moc poznamky nedelal, a i kdyby existovaly nejaky armadni vyukovy manuscripty atp, obavam se, ze jsou nadale zamcene v archivech ke kterym nema verejnost pristup.
    CYBERKOTLIK
    CYBERKOTLIK --- ---
    JVMLOK: AF je jen takova parodie:)) Je pravda ze hodne lidi se ted soustredi na manuskripty, ale treba u me je to jinak, a o par dalsich lidech taky vim.
    Manuskripty je treba brat s velkou rezervou a kontextem doby, pac drtiva vetsina lidi co psala manuskripty pravdepobne nidke nikdy nebojovala - prokazany bojovy zkusenosti sou jen u par mistru - a ty navic nejsou z ty Licht. vetve:)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    CYBERKOTLIK: no jam mam pocit ze krome Larse s "italskou skolou" se tady nic jinyho nez nemecko neuci Magisterium, AF...vsecko jako prvni ucilo Talhofera (IMO devadesat procent strehu co jsou ve hre videt, vcetne sekovejch drah) a pak se rozsirovali o techniky Lichtenauerovske vetve IMO. A italsky drzeni a strehy tak jaksi nevidno...navic k nicemu jinymu nejsou poradne dostupny manuscripty, o kterejch Vavra tak rad mluvi. Also...

    Ale samozrejme se muzu plest...
    CYBERKOTLIK
    CYBERKOTLIK --- ---
    JVMLOK: no a nejde tam v ty hre hodne o duely?
    botn ybch s tim nesrovnaval, to je uplne mimo realitu.
    Zrovna ty lidi, co se nejak podileli na tyhle hre, nemeckej fedr mam pocit vubec nedelaj, a je to videt:)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    nnevim. Spousta techhnik jak jsou tam pouzity, a ano hral jsem alfu, je prevzata z nemeckyho federu. Je urcite vybornej pro simulaci, bo jsou tam jasny sekovy drahy, zacatek a konec pohybu a vsecko popsany s nemeckou preciznosti. I tak to kazda skola uci trochu jinak a jak kokoti se furt hadaj kdo je nejvetsi buh, misto aby dali hlavy dokopy. ale chapu, konmkurenci prostredi dela svoje a kdyz te to ma zivit, jdou nejaky okolky stranou. Ale to odbiham. Jakmile jsme zacali s hardem, na Harnish bitvach v Polsku atp, vetsina federovejch techni sla do riti. Mnohejm vic se pouziva halbschwer, do prilby si kazdej nechava dovrtavat dirky pro lepsi videni a vubec. Problem s vyhledem zakrytym rukama je trochu jinde, IMO, nez v technice. I kdyz se ti stane, ze ti ruce zakkrejou vyhled na soupere pri utoku, snaha je minimalizovat to a drzet si streh, prio kterym vidis. Otazka je, ze i kdyz tio v prilbe ruce takhle zakryjou vyhled primo dopredu, porad mas dobrej prehled "na delku paze" a vnimas dost veci, co se v prostoru pred tebou dejou. Na obrazovce ti proste dva fleky zakryjou dva fleky, bezu ohledu na dokonalost grafiky. Stejne tak pri pohybu si lip udrzis orientaci v prostoru IRL, nez pri otaceni na klavesnici, a to je IMO gro.
    Pokouset se simulovat tak komplexni pohyb jako je serm, a IMO jakykoliv jiny bojovy umeni, na 4 tlacitka na pohyb a mysku, a udelat to realny A zabavny, bez pouzivani nejakejch bullet time zpomaleni casu atp...to je dost orech. Fosilie orechu, rekl bych. S temahle vychytavkama to ale zase neni realnej boj, ze.
    A kdo videl aspon jeden zapas 5vs5 na BOTN, musi mi dat zapravdu, ze pulhodinovy krouzeni po poli je picovina. Kdyz se do toho Rusaci oprou, trva kolo tak 15 sekund a je cisto, a dokazou velice rychle dosahnout precisleni 3 na 1 ze vsech smeru, a stim proste nic nenadelas...
    Stejnej pomer bych videl Knight vs. Peasant. Duelovy techniky jsou vynikajici...na duely.
    RADOWAN
    RADOWAN --- ---
    pamatuju si starickou hru Die by the sword, ktera mela celkem sikovnej soubojovej system..vim, ze ovladani bylo tezce na picu, ale kdyby se tim inspirovali, tak by to nemuselo dopadnout spatne. Ale tohle FPS QTE je zoufaly..
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    ULRIK: co soul calibur? tam Kilik vylozene nesekal
    CYBERKOTLIK
    CYBERKOTLIK --- ---
    ULRIK: aha, no to se dost vzdalilo od toho, co sme tenkrat probirali - holt to proslo rpes moc lidi, kazdej k tomu enco rek a vysledek je tohle.
    Pac s nima poradne nikdo neumi zachazet, kdyz pominu stani v rade a hektickeho bodani:)
    CYBERKOTLIK
    CYBERKOTLIK --- ---
    SIRLOON: nj jenze to moh rict taky ve vtipu, nesmis vsemu zas verit. Pointa je ale v tom, ze on nevymyslel pohyby ktery jsou ve hre.


    ULRIK: no ja netvrdim ze ten system je dobrej, to uz sem psal - ja bych to udelal rucite zcel jinak, ale kdyz em se o tom bavil po treninku s M.Klimou, tak sme narazeli na jejich odlisny predstavy. Ja jen rikam, ze ten vysledek neni danej nejakym jednim clvoekem, co by jim to takhle poradil. jednalis prazakama, brnaka, lidma co delaj BOTN apod a vysledke si ale vymysleli sami. Pro me je od zakladu nesmysl mlatit mecem do obranenyho cloveka:)

    Nicmene - to jsou zatim jen nejaky ukazky. Nikdo nevi, jak to bude vypadat doopravdy, treba budes umet na zacatku ejden sek a zadnej kryt:))


    ULRIK: tycovky vidim prave opacne - s tema se melo zacit:)
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    ULRIK: on v poslednim podcastu uz hellba pripustil, ze si trochu s tim systemem co se drzi 100% nejake kostry nabehli, pac nejak nedomysleli bodne zbrane a sekery/palcaty. takze se muzeme dockat taky prekopani, nebo vyhazeni ostatnich zbrani
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    CYBERKOTLIK: mam pocit deja vu, asi uz sme to nekde resili. jestli to pak jeste resil Martin s nekym dalsim netusim, ja byl osobne v Housove mlyne a mluvil sem o Hellbovi. a za tim, ze ten clovek rekl, ze si ty pohyby nejak vymyslel a upravil si stojim, protoze krom kurevsky zimy a jeho vystupovani si tohle co rekl pamatuju opravdu nejlip
    CYBERKOTLIK
    CYBERKOTLIK --- ---
    SIRLOON: Pochybovat muzes o cem chces, ale kdyz o tom nic nevis, tak to nema zadnou vahu. Zrovna ten clovek z Housova Mlyna mistr je, a mistrovskej titul dostal od sveho mistra, ne ze si ho vymyslel.
    Rozhovor sem nevidel, ale uvedom si, ze soubojovej system neni podle jednoho cloveka. Je to vysledek kompromisu mezi mnoha ruznejma vecma. Ke me chodil Klima s jednim programatorem na treninky predtim, a resili to se spousty dalsima lidma z cely CR.
    TIm vsim nechci rikat ze je vyslednej system dobrej nebo spatnej - ja bych to treba udelal jinak vic smerem k realisticnosti - ale vykladat: "někdo vtloukl do hlavy, že boj vypadal přesně takhle" apod veci je nesmysl.


    GANDHI: TO je slozity - existuje efekt zvany tunelovy videni, dky se v pripade ohrozeni zaostris pouze na nejblizsi cil a ostatni tvoje mysl ignoruje. Coz je samozrejme v boji problem, a existujou na to ruzny cviceni, jak to postupne odbouravat - a zaroven cim vic fightu mas za sebou, tim min ti vystreli tep v pripade ohrozeni, a ty souvisejici jevy (ztrata jemne motoriky, tunelovy videni, majakovej efekt, nevolnost apod) postupem casu odpadaj. Takze se da rict, ze na periferni vnimani ma velkej vliv tvoje bojova praxe a zkusenost. Co se tyce hry - nevim jak to maj udelany. ALe pokud tak, ze vubec nevis, kde vlastne jsou ostatni a defacto jen instinktivne bezis skrz nepratele, snazis se je dostat do zornyho pole, neinkasovat a zasahovat - to je celkem dost realisticky:)) Ale asi by to nebavilo nikoho hrat:)
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    GANDHI: souboj s vice neprateli najednou byla prvni vec co sem hellbovi rikal ze dopadne blbe. on vzdycky argumentoval DMC a DS s tim, ze v fps to pujde urcite taky. doted si to nedovedu moc predstavit jak budou nepratele jen stat a cumet a cekat...
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    DAYSIR: ja bych zas preferoval zpracovani ala jedi knight, vsude fps, ale jak se jde na mece, sup do third person.

    at mne sledujici sermiri opravi, ale imho periferni videni a prehled o situaci je v souboji na blizko dost dulezity. navic si nedokazu predstavit jak chtej v fps resit boj s vice protivnikama najednou
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    CYBERKOTLIK: no, pochybuju ze by byl opravdovej mistr, ale jestli chceme slovickarit... kazdopadne on sam tam nekolikrat rekl, ze ho to nikdo neucil a ze to dela jak si mysli ze to mohlo bejt
    CYBERKOTLIK
    CYBERKOTLIK --- ---
    SIRLOON: kdyz to nedovedes posoudit, tak co pises ze je wanabe? "ptal sem se u lidi co jezdi na bitvy" ja asi jako "ptal sem se pani v mlikarne" :))
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    ULRIK: jojo, ten wanabe mistr sermir byl z Housova mlyna. kdyz sem se na nej ptal u lidi co delaji historicky serm a jezdi i na bitvy tak si klepali na celo pac ten chlap ma bejt prej hroznej. ja to posoudit nedovedu, na me pusobil jako arogantni picus a v sermu se nevyznam
    DAYSIR
    DAYSIR --- ---
    GANDHI: v arkádový Chivalry to nebylo zase úplně špatný
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam