Takže final dojmy (nemám dohrané story, ale chybí mi už jen velmi málo a po 60ti hodinách se mi názor už asi nezmění).
Klady jsou jasné, atmosféra, vizuál, hudba, svěží příštup k systémům a fungování světa.
Na druhou stranu jsem poměrně nasranej z toho, že se bavíme o realistickém středověkém RPG, které své realističnosti není schopné dostát.
Nějaké příklady obchodníka co nechce napytlačenou zvěřinu i přesto, že jí chce tu už byly.
Další příklad může být situace, kdy Postava A chce abych mu pomohl utéct od Postavy B protože je mu fůrt za prdelí, ale jakmile postavu B omráčím tak se postava A může posrat a zdrhá mě naprášit. Bye bye dlouho budovaná reputace...
Nebo pokecání s Postavou, která mi v cutscéně říká, že neví co by si beze mě počala, ale po cutscéně po mě chce 800 grošů jenom abych se s ní mohl bavit...
Jindy mi zase postava řekně, že na ten úkol, kterej mi dal nemusím spěchat protože i kdyby mi to mělo trvat týden tak na mě bude čekat - a po svítání si čtu, že jsem v questu selhal...
Combat systém je komplexní a vážně super, je vidět že Bocan má fakt rád soulsborne ale soulsborne combat má jasně definovaná pravidla a v rámci možností funguje vždy stejně. Všechny soulsborne hry se točí a soustředí na to aby combat fungoval.
Tady si v každým souboji hra rozjmějšlí jak vlastně tenokrát bude fungovat. Bavím se o situaci 2 a více nepřátel, 1v1 fungovalo snad vždy.
Multi-solution questy taky fungují jak se jim zrovna zachce. Příkladem budiž vyšetřování, kdy se snažím přijít na to kdo je sráč. Já už sem tak nějak přišel na to kdo je sráč, ale hra si nemyslí, že mám dostatek indícií takže mi nedovolí to moje tušení následovat a musím poslouchat krok po kroku co se po mě chce.
Jindy to zase naopak funguje naprosto perfektně. Mám pocit jako kdyby půlka hry ty systémy obsahovala a byla polaďěná a druhá se prohnala nějakým random generátorem něčeho a pak se dva dny lepila.
Gamebreaking bugy tam jsou a občas fakt hrozně nasírací (ale to se fůrt dá opravit patchem). Nevadí mi propadnout se mostem do vody, nevadí mi když se mi kůň zasekne na plotu nebo tak, ale zásek v konverzaci, která se dál nepohne a nejde z ní nijak vylézt je zlo. Zvlášť, když se to stane 4* za sebou u 2 různých postav.
Celá ta hra je prostě přehlídká stovky tisíc skriptů (jako všechny hry) ale chybí tomu nějakej... "polishing touch"... Cejtím z toho, že se spokojili s tím, že to nějak funguje a dál do toho investovat čás/peníze už se nechtělo.
Nechápejte mě špatně, pořád se mi to líbí, pořád si to užívám a WH úspěch přeju. Těším se na dvojku (nebo jinej projekt) a doufám, že tam všechno tohle bude dořešený ale přijde mi to jako promarněná příležitost bejt na vrcholu žánru a přitom k tomu neměli vůbec daleko.