• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYKEZKingdom Come: Deliverance - A first-person, open world, realistic RPG that will take you to Medieval Europe.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    GANDHI: Jop, to vyzerá ako feature, stalo sa mi to tiež.
    Možno to je historicky presné, kto vie.
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    heh, me se včera zčistajasna zjevil ve clovek, kterého jsem cca tejden zpatky zabil (opravdu to byl omyl, mel jsem cerstve Stealth Kill a ještě nemel ten grif na odhadnuti rozdilu mezi podrzenim a stisknutim klavesy) ... nicmene chlapik je zpatky mezi zivejma a když me potka zdrha:)
    TERZ
    TERZ --- ---
    Takže final dojmy (nemám dohrané story, ale chybí mi už jen velmi málo a po 60ti hodinách se mi názor už asi nezmění).
    Klady jsou jasné, atmosféra, vizuál, hudba, svěží příštup k systémům a fungování světa.
    Na druhou stranu jsem poměrně nasranej z toho, že se bavíme o realistickém středověkém RPG, které své realističnosti není schopné dostát.
    Nějaké příklady obchodníka co nechce napytlačenou zvěřinu i přesto, že jí chce tu už byly.
    Další příklad může být situace, kdy Postava A chce abych mu pomohl utéct od Postavy B protože je mu fůrt za prdelí, ale jakmile postavu B omráčím tak se postava A může posrat a zdrhá mě naprášit. Bye bye dlouho budovaná reputace...
    Nebo pokecání s Postavou, která mi v cutscéně říká, že neví co by si beze mě počala, ale po cutscéně po mě chce 800 grošů jenom abych se s ní mohl bavit...
    Jindy mi zase postava řekně, že na ten úkol, kterej mi dal nemusím spěchat protože i kdyby mi to mělo trvat týden tak na mě bude čekat - a po svítání si čtu, že jsem v questu selhal...
    Combat systém je komplexní a vážně super, je vidět že Bocan má fakt rád soulsborne ale soulsborne combat má jasně definovaná pravidla a v rámci možností funguje vždy stejně. Všechny soulsborne hry se točí a soustředí na to aby combat fungoval.
    Tady si v každým souboji hra rozjmějšlí jak vlastně tenokrát bude fungovat. Bavím se o situaci 2 a více nepřátel, 1v1 fungovalo snad vždy.
    Multi-solution questy taky fungují jak se jim zrovna zachce. Příkladem budiž vyšetřování, kdy se snažím přijít na to kdo je sráč. Já už sem tak nějak přišel na to kdo je sráč, ale hra si nemyslí, že mám dostatek indícií takže mi nedovolí to moje tušení následovat a musím poslouchat krok po kroku co se po mě chce.
    Jindy to zase naopak funguje naprosto perfektně. Mám pocit jako kdyby půlka hry ty systémy obsahovala a byla polaďěná a druhá se prohnala nějakým random generátorem něčeho a pak se dva dny lepila.
    Gamebreaking bugy tam jsou a občas fakt hrozně nasírací (ale to se fůrt dá opravit patchem). Nevadí mi propadnout se mostem do vody, nevadí mi když se mi kůň zasekne na plotu nebo tak, ale zásek v konverzaci, která se dál nepohne a nejde z ní nijak vylézt je zlo. Zvlášť, když se to stane 4* za sebou u 2 různých postav.
    Celá ta hra je prostě přehlídká stovky tisíc skriptů (jako všechny hry) ale chybí tomu nějakej... "polishing touch"... Cejtím z toho, že se spokojili s tím, že to nějak funguje a dál do toho investovat čás/peníze už se nechtělo.

    Nechápejte mě špatně, pořád se mi to líbí, pořád si to užívám a WH úspěch přeju. Těším se na dvojku (nebo jinej projekt) a doufám, že tam všechno tohle bude dořešený ale přijde mi to jako promarněná příležitost bejt na vrcholu žánru a přitom k tomu neměli vůbec daleko.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    PETINY: Otvor si slovník, keď tomu nerozumieš, ty Hoblujov hulibrk.
    PETINY
    PETINY --- ---
    CLAVEN: a čo vy si predstavujete pod takým slovom posvätné?
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    PETINY: Jakých brečíkov, ty kokot? Takže Vávra má právo na svoje posvätné názory, ale nikto iný už názor nemôže mať?
    PETINY
    PETINY --- ---
    SIRLOON: Zajímavý shrnutí. Tohle je marný - pro brečíky, kterejm je Vávra názorově proti srsti, tohle nevysvětlíš, za pár dní tu zas někdo prohlásí něco o Vávrových schopnostech (protože Mafia a KCD je asi furt ještě málo) a opře to o zpackanou M2.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    CLAVEN: hellbovi zustala v M2 tak cca 1/3 nezmeneneho scenare. Zbytek upravili bud brnaci, nebo amici (napriklad mise 1 Sicilie byla prekopana kompletne a z puvodnich asi 50 minut stahla na 15 a byl zmenenej jeji smysl a podstata). Z planovanych a napsanych 60 subquestu byl realizovan jen jeden se zabitim Tommy Angela (na tom autorsky delali lide co sou ve WH, krom Hellboye jeste Malota, Horak). Questy se vyhodily, pac to skripteri neumeli naskriptovat bez chyb a to co bylo rozbijel skip ride (ten se pak tusim taky vyhodil). Design questu a jejich skriptovani uz byl ciste v rezii Brna, lead level designej byl Dykast alias Destro, ten driv delal na koridorovych strileckach a tak to vyzadoval i v M2. Vzpominam si, ze v cinske restauraci po mne vylozene chtel, ze ze salonku nad kuchyni vybehne manik a bude strilet ze samopalu aby se zacaly houpat lustry a byl to ten spravny wow efekt. Podobnych veci tam byla hromada (dnes dela s Kolarem coz byl maxivocas mobilni hru Dead Effect). Podobne jako scenar zmenili brnaci napriklad i vzhled Vita byt byl hellba proti a snazil se jim vysvetlit, ze jeho vzhled se bude bit s ideou scenare, ale byl prehlasovanej v referendu uklizeckama. Takze to je v kostce jeho podil na M2, kterej se cim dal vic smrskaval az to nakonec zabilo umisteni v titulcich az na konec, pod cinsky qa :)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    sakra..zas tri rano..:))
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Me osobne vavra a jeho nazory nijak zvlast nezajimaji..ale to prostredi u KC je po toussaintu ve witcherovi3 asi to nejlepsi co sem kdy hral..:Ty lesy sou vazne bozi..Az se mi nechce verit, ze to udelali cesi za relativne malo penez..Fakt se tesim na druhej dil..Doufam, ze vyjde driv..nez pujdu do duchodu...Bugy tam sou..doskakujici postavy/grafika..obcas se dostanu nekam, odkud nemuzu vyskocit zpet..etc..Nicmene je super..ze uz ted vznika plno ruznych jak grafickejch modu..tak modu na "ulehceni" hry..Dal sem si ten mod na savy, prave kvuli tomu, ze sem asi 3x prisel o nekolikahodinovej progress kdy sem proste behal po lese a plnil casti nejakejch questu..pak me najednou prepadla skupina trech zlodeju a zabili me...Kdyz se mi podobna vec stala potreti tak sem rekl ze na to seru a stahnul si ten save mod..To samy mod na "tecku" u mireni...Nicmene na zacatku sem ty hre daval 7/10..Ted mam podle steamu nahranejch 79 hodin a splneno snad 30 vedlejsich questu a aktivit..az ted zacinam jet hlavni linii a klidne bych to hodnoceni zvednul na 8/10..Za pul roku, az pro to na nexusmods vzniknou nejaky zajimavy mody jak na hratelnost..tak na grafiku..a vyjde par velkejch patchu..Tak to bude skvela hra..Rad si ji pak zahraju znova..stejne jako sem si po roce od vydani dal opacko s opatchovanym a omodovanym WItcherem3 :)
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    spoiler: ( #questy pro ratajskyho vagabunda# )
    #Delam quest line pro tohohle chlapka, naposled jsem sel do Ledecka krast cechovni pecet. Nicmene kdyz se vratim zpet do Ratay, vagabund je zavrenej na namesti v klade a o questech nechce mluvit. Je to jen nejaka umela brzda, abych nesplnil quest brzo nebo staci den dva pockat, jestli ho pustej?#
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    GURBON: povieme si to, až to dohráš.
    Mám v tom aktuálne 68 hodín, som si dosť istý, že z prítomných (mimo MIKEEho a prípadných iných členov vývojárskeho tímu) najviac.
    Takže možno zmeníš názor, až sa ti hra niekde pojebe tak, že sa už nebude dať opraviť, ako sa to podľa ohlasov deje štatisticky významnému percentu ľudí.

    Čo sa Vávrovej osoby týka, nie som si tak úplne istý jeho kvalitami vývojára, Mafia 2 bola veľmi slabá hra a aj keď sa od nej dištancoval, design bol podľa všetkých správ z veľkej časti jeho dielom. Nakoľko je KCD dobré kvôli a nakoľko napriek Vávrovi, to tiež nikto z nás nevie.

    ostatne súdim, že Vávra je stále kokot
    GURBON
    GURBON --- ---
    CLAVEN: Vavra je vavra, at si plka co chce, ale hry do kterejch kecal meli hlavu a patu coz je celkem vzacny.
    Myslim ze KDC ted lehce tezi paradoxne z toho, ze mnoho z nas ocekavalo, ze to bude pruser a nastesti tomu tak neni. Me osobne to bavi virazne vic nez celej slavnej Zaklinac3.
    Nekolik bugu co tu ani nezminuju me donutili stahnout save mod a od ty doby se nad nima nepozastavuju na tak dlouho, abych je povazoval za zavazny - typicky chybejici veci/postavy nutny k dokonceni questu, pri dalsim loadingu vse OK.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    GURBON: som kritický k bugom, najmä ku gamebreaking (kope ľudí sa po nejakých questoch dokurvia sejvy, ja sám som prišiel o 4 hodiny progressu kvôli nekonečnému loadingu sejvu a zásadnému bugu v staršom sejve, našiel som v hre jeden rebrík do krčmy, na ktorý sa nedá vyliezť, lebo prepadneš cez podlahu na poschodí a podobne), ale samotná hra sa mi veľmi páči.

    Keby bola menej zabugovaná, bol by som nadšený, takto som len veľmi impressed. Nedá sa nič robiť, pristupoval som ku KCD s extrémnymi predsudkami, ale proste ma presvedčilo kvalitou.

    (po vzore Cata staršieho musím na koniec každého svojho príspevku o KCD pridať, že ostatne súdim, že Vávra je stále kokot)
    GURBON
    GURBON --- ---
    CLAVEN: Tak obvykle se ke hram stavis spis kriticky, alespon se mi to zda. U KCD mam ten pocit obracenej.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    GURBON: Prečo?
    GURBON
    GURBON --- ---
    MIKEE: j s tim konem jsem to nakonec pochopil, nesmim drzet sipku dopredu coz sice znemoznuje jet rychle ( kun ve vyssi rychlosti prestava byt inteligentni :) )
    HNIZDO: to dava smysl.

    Dalsi vec co me zarazi je, ze kdyz ja jsem schopen vydelat sbiranim kytek +/- 500 za den, proc to delam jenom ja a proc se nekdo vubec unavuje zebranim.
    Ja teda sice porad picuju, ale kdyz uz se hra v nekterejch vecech snazi bejt realisticka jak to jen jde, tak me tyhle blbiny o to vic mlati do oci. Jinak ale porad dobry a zajima me jak to dopadne nejen ted, ale i pri dalsim hrani.

    CLAVEN: tobe k ty hre WH pribalili ruzovy brejle? :)
    FURRYK
    FURRYK --- ---
    GANDHI: myslim ze neda, pac pri sazesce s Jenem mi to peceny kraliky nevzalo, upekl jsem je nez prisel ....
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    NECROMAN: To be fair, W3 si hromada ľudí kúpila z GoGu
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Pěkný statistiky na Steamu!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam