SEJDA: v přednášce např. popisuje několik postav a situací. Problém je, že v té hře jsou fakticky skutečně jinak a někdo, kdo ji psal podklady pro tu hru, ale ani scénář nebo vypsání příběhu nemohl hrát ani o tom číst, protože je to prostě vyfabulované. V jednom případě se dokonce jedná o velmi důležitou vedlejší ženskou postavu. V druhém se jedná o postavu němce žijícího v té vesnici a je to hned na začátku. Němec si na začátku stěžuje v hospodě na krále Václava, kluci mu pomažou hovnem nově nabílenou chalupu. Pak zaútočej zikmundovi vojáci a onen němec tam bojuje s místníma a umírá. Hlavní hrdina si vyčítá, že mu křivdili, jen proto že byl němec.
Je to ve hře hned na začátku. Paní doktorka tam ale říká něco úplně jiného o nějakým zlým němci a ukazuje na tom důkaz toho stereotypu. On je ale v příběhu právě spíš využitej scénáristicky pro to, aby hrdina se dostal do určitýho uvědomění si křivdy na svým sousedovi (kterej byl jinej jen svým původem) a postava přehodnocuje svůj pohled na to všechno, způsobenej vybitím Skalice nepřátelským vojskem, kde to jako jeden z mála přežil. Mimochodem v ten samej moment je v příběhu české opilecké hovado, které odmítá zaplatit jeho otci kováři a dokonce jej chce zbít jen za to, že mu připomene dluh. A i ženská postava, která je jako jediná příčetná, enchlastá a snaží se i hlavnímu hrdinovi už radit, aby dospěl.
Ono celé to vypadá, že někdo vzal to, co se povídá o Danu Vávrovi a pak přepsal příběh celý hry jak by to podle něj napsal nenávistnej nacionál. A přitom ignoroval fakt, že i v samotném Warhorse je se svejma postojema Dan spíš jedinej (a tím myslím třeba sympatie k Trumpovi), že projekt řídil Klíma (což je laskavej člověk a velkej demokrat, kterej kdys vedl i studenty v roce 1989), Bočan a řada dalších lidí a většina z nich jde spíš do progresivna – tu hru direktivně nedělal Dan Vávra a neurčoval její "ideologii". Nebo v tomto případě představa Dana Vávry, protože on nikdy ultrapravicové úchylárny do scénářů ani v minulosti nikdy nepsal (i italská menšina je v jeho hrách popsána normálně, dokonce bez těch americkejch předsudků, který můžeme zaznamenat v mnoha americkejch filmech – a jen připomenu že doba ukázaná v MAFII a MAFII 2 je doba, kdy byli italové považovaní za "negry se smetánkou". Mafia 3 pak pokračuje a snaží se pro změnu o normální pohled do menšiny černošské a v tom nejenomže nejsou v rozporu s Vávrovou jedničkou a scénářem dvojky, ale po svém v tom dokonce pokračují – polidšťují tyhle postavy (které se ale nechovají dobře ani náhodou) a ukazujou jejich motivy, v době, kdy tyhle postavy byly braný za něco méně jako bradavice na praseti).
Prostě to, co tam zazní jako příklady ze scénáře není pravda a ve hře to tak vůbec není. A Dan Vávra takhle nikdy ani nepsal, naopak bych řekl, že v jeho psaní se dost často objevuje i sociální rozměr.