• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYKEZKingdom Come: Deliverance - A first-person, open world, realistic RPG that will take you to Medieval Europe.



    Diskuze o RPG titulu od Warhorse Studios (Dan Vávra, Martin Klíma a další) ve stylu Dungeons and No Dragons ze středověkých českých luhů a hájů.

    Oficiální stránky hry

    Kickstarter

    Warhorse Studios

    Oficiální fórum

    Očekávané datum vydání: Q4/2015 (lol, takhle to původně vážně bylo :))
    rozbalit záhlaví
    BAT
    BAT --- ---
    BUCKOWSKI: Samozrejeme vim, proc tam tu tecku dali, ale me zajimalo jakymi argumenty to zduvodnili.
    Proc ji treba radeji neudelali kontextovou (zobrazi se jen pokud se divas na nejaky interaktivni objekt) a hlavne, proc ji neudelali vypinatelnou.
    Proc nekdo, kdo na jedne strane argumentuje pro absenci tecky u lukostrelby "obtiznou simulaci stredoveku" (ze kdyz jdu ven strilet z luku, tak prece nevidim zadnej zamerovac), ale zaroven ten zamerovac permanentne nacpe vsude mimo lukostrelbu, kde mu najednou nevadi, ze kdyz stredoveky muzik jde do sklepa pro cibuli, ze tam prece taky zadny zamerovac nevidi.

    Odstraneni te pitome tecky byl prvni mod co jsem pro tu hru udelal a to po nekolika prvnich minutach hrani, protoze jsem to nedokazal vystat (bez prehaneni, pokud by to omodovat neslo, tak bych tu hru jen kvuli tomuhle nehral, coz by byla pro me velka skoda, protoze i pres jine drobne neduhy, jinak je to naprosto uzasna a podle me velmi nedocenena hra).
    Po dalsich par minutach jsem k tomu pridal skryvatelnej kompas, a po nekolika malo bojich, jsem predelal i health/stamina bary, aby se zobrazovaly jen v boji.
    Soude podle nekolika tisic lidi, co si ty mody stahli, tak ta pitoma permanentni tecka asi objektivne nebyla od vyvojaru dobry rozhodnuti.
    BUCKOWSKI
    BUCKOWSKI --- ---
    BAT: Tohle téma se řešilo od samého začátku a samotní tvůrci to již mnohokrát vysvětlovali. Jednoduhá tečka tam je pro běžnou orientaci a zaměření na předměty třeba při sbírání.
    Hra ale od začátku měla být "obtížná simulace" středověku. Celkově je systém soubojů poměrně neobvyklý a zpočátku dost obtížný. Tvůrci jasně říkali, že když jdeš venku střílet z luku, tak taky nevidíš zaměřovač. Proč by tedy měl být při střelbě tady? Jindra se prostě musí naučit hodně věcí, aby uspěl. Třeba mířit.
    BAT
    BAT --- ---
    HONZAL: Me by opravdu zajimalo, proc si nekdo myslel, ze je dobrej napad aby byl "zamerovac" zobrazenej neustale, ovsem s vyjimkou te asi jedine situace kdy to ma pro mnohe hrace smysl - behem lukostrelby :-D.
    Nemyslim to zle, vazne by me zajimalo, jake argumenty vedly k tomu, ze to je jak to je.

    Me tyhle veci na obrazovce rusi, a u vsech her to vypinam pokud to jen trochu jde.
    Kompas, zamerovac, ruzne bary, stavove ikony, atp., malo ktera hra neco z toho skutecne potrebuje mit na obrazovce, protoze temer vzdy to jde resit jinak.
    Zobrazeni cehokoliv takoveho ma byt, pokud to jde, kontextove, a vse musi jit vypnout pokud to tam uzivatel nechce (to by mel byt nepsany zakon, zakladni a nejdulezitejsi pravidlo cislo 1, a po nem pak pravidlo cislo 2, ze HUD ma byt minimalni, ze ma pomahat, ne zaclanet a rusit).
    Takze me nevadi, ze pri lukostrelbe ten zamerovat zmizi, ale naopak, ze mimo lukostrelbu tam je :-D
    Nastesti to resi mody, za coz jsem Warhorse vdecny, ale tohle fakt patri mezi zakladni uzivatelske volby, tak by to tam melo byt od zacatku.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    Hraju na konzoli a zamerovac zmizi, kdyz vyndam luk :-) ale da se vpohode i bez toho, uz vyhravam i ty mistrovsky turnaje, ale je to tak 50/50, takze kdyz chci najisto vydelat penize, jedu jen pokrocile. Prijde mi, ze s postupujicim levelem se luk po napnuti tetivy mim smrdla.

    U toho cviceni boje je asi taky dobry cvicit s Bernardem beze zbrane, takze clovek vydrzi dlouho, nez je kaput a rychleji tedy nabira Silu a Obratnost a Bojova zdatnost, coz se pak hodi u vsech zbrani. Levelovani zbrani je myslim hlavne o tom, ze delaj vetsi damage a sbiras komba, ale bez rychlosti je to nepouzitelny, protoze udery protivnik vykreje.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    ten zaměřovač je jen příkaz do konzole. Aktivuje to tečku na obrazovce. Ale pořád to chce levelovat, protože skill je základ.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Jo ale meč se skillem na levelu 5 je lepší než palcát se skillem na levelu 1, brnění nebrnění. Na to jsem taky musel přijít trochu bolestivou cestou.
    Na lukostřelbu určitě existují mody na zaměřovač - nezkoušel jsem je, ale myslím že by se to tím o hodně zjednodušilo, protože půlka skillu je odhadnout, kam vlastně míříš.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    MISEC: Tak ja to doted mohl obchazet a boji se vyhnout nebo treba lapky v tabore v noci omracit. Tady me to ale donutilo k boji. Ono to zase celkem odpovida realite, kdy se musi dovednosti trenovat.

    Lukostrelba ze zacatku nejde vubec, ale casem se to zlepsuje
    MISEC
    MISEC --- ---
    Ja som to skusal hrat ako adventurku koli pribehu a realiam, voj ma nebral tak som ho ani neriesil iba kde to bolo nevyhnutne. Lukostrelba ta mi vobec nesla.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    jo, na vyšších lvlech plížení jdou omráčit a okrást stráže, doporučuju sejv předtím. Někdy se to nepovede. Ukradené zbraně a brnění si můžete schovat do truhly doma a pak si pro něj přijít. Docela fajn do začátku.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    myslím že problém je nepochopení toho, že ze začátku je jindra opravdu kopyto a neumí nic. Je potřeba trochu power gamingu. Než opouštím skalice, jak je ta přelomová scéna kdy utíkáš poprvé před kumánama mám jindru docela silnýho. Lukostřelba jde natrénovat na ovcích které se respawnují. Dobrý je sbírat maso, to upéct, tím ztratí status kradeného a jde prodat. Pak trénovat sílu sbíráním bylinek. Posbírat všechny bylinky ve vesnici a na lvl deset bylinkářství při sbírání bylinek posilujete i sílu. Dá se tam dobře nacvičit plížení, stačí pořád dokola omračovat toho týpka co u vašeho baráku přehazuje seno vidlema. Omráčit, počkat, omráčit, počkat. Leveluje se stealth.

    Takhle se daj skalice opustit docela přelevelovanej. Je to trochu jinej styl hraní, poprvé jsem to hrál klasicky, bez hardění a skončil jsem před koncem, jak jsou ty noční mise s kumánama a obléhání talmbergu...Teď to zkouším takhle a nejsou nikde problémy.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MISEC: Boj musíš trénovat, po nějakém nalevlení se například s Bernardem na cvičišti je to výrazně jednodušší, a po naučení se master strikes triviální. Na oponenty v těžkém brnění fungují líp tupé zbraně než meče. A taky se vyplácí chodit v noci, kdy obvykle banditi spí (obecně, nevím jak s touhle misí) a i když se vzbudí, nemají na sobě brnění.
    MISEC
    MISEC --- ---
    Neviem ci to je ta ista misia ale ja som skoncil na takej kde treba v lese najst zlodejov a zabit, bol tam lucistnik a dvaka s mecom, naporcovali ma ako nic. Skusal som to viac krat a nic moc. Blbe bolo este to ze od posledneho ulozenia hry som musel tych banditov hladat v lese a vzdy boli nielke inde sa mi zdalo. Tak som tu hru vzdal, kedze to bolo viac trapenia ako zabavy. Hra ako taka sa mi pacila ale ten boj to u mna zabil :/.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    Zrovna dneska, par minut nazpatek, sem ho sundal asi po tydnu grindu lukostrelnice-Bernard-oprava vystroje a leceni a tak porad dokola :-) Nakonec sem ho dostal tim lukem, ktery mam na urovni 10, palcat 7 a celkove bojovst moc neumim, ale sem rad, ze se to posunulo ;-)
    CHRMLE
    CHRMLE --- ---
    PATRON: jj, v normal modu nema helmu, takze to celkem jde... nebo vezmi to nejtezsi (palice, sekera) a jeden dva lucky striky na hlavu a objevi se hezka animace s mecem...
    to bylo mozna trosicku zklamani, jsem doufal, ze budou ruzny smrti podle toho co mu udelas... kdyz uz je to jedina smrt, ktera se stat musi :D
    PATRON
    PATRON --- ---
    HONZAL: lukem jde porazit docela snadno.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    SEJDA: Zkousel sem jen utect a to asi nejde. Jeste muzu zkusit lukostrelbu, tu aspon trochu umim.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    HONZAL: neda se nejak otravit, nebo odlakat? Kdyz nejsi trenovany v boji, treba se ti ho chce sledovat jak travi den, a podle toho se rozhodnout co dal.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    Tak jsem měl chvíli pauzu a pokračuju. Jenže jsem se dostal v questu Doupě zmijí do slepýho bodu - jsem asi naprosto netrénovanej v boji a hlavní Lapka je neporazitelnej. Boj sem doteď nijak netrénoval.

    Takže předpokládam, že musim najít starší save a te´d nějaký čas jenom bojovat s Bernardem na Kolbišti? Zkusil sem to jednou a skončilo to krvácenim atd., tak sem si řikal, že je na to ještě čas...
    BUCKOWSKI
    BUCKOWSKI --- ---
    na konzoli mi fungovalo najít si ten sweat spot a když byl daleko od středu, tak to přerušit a začít znovu - bliž u středu to je jednodušší - kratší pohyb
    samosebou to nejde dělat, pokud jsou v okolí lidi, ale při nácviku je to dobrý - jakmile se to Jindra trochu naučí, tak už to jde samo
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    Tak uz to mam v pazi, mam sice homeoffice a mel bych pracovat, ale do vecera sem cekat nevydrzel
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    REDSNAKE: Já si to chci dát alepspoň na poprvé právě realisticky, jako bych tu postavu hrál sám. Ani nekoukam na nějaký tipy, jak to dělam u jiných her. Ale tohle mi nedalo no :-) Resp. asi mi stačí info, že to i na konzolích/controlerech nějak jde
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam