• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYKEZKingdom Come: Deliverance - A first-person, open world, realistic RPG that will take you to Medieval Europe.
    MINERWA
    MINERWA --- ---
    Mám prohledat nějaký cikánky stan, vůbec nevím, kde je a co v něm man hledat
    AIAX
    AIAX --- ---
    DOUPLE: Scénář v BG3 nebo W3 rozhodně není primitivní. Mluvil jsem o AI.
    DOUPLE
    DOUPLE --- ---
    AIAX: njn, v tom pripade si holt vic uziju dynamickej primitivni scenar nez kupu textu, kde prvni souveti koliduje s tretim
    AIAX
    AIAX --- ---
    To, co píšeš, je spíše chyba skriptu nebo programování AI, než scénáře. IIRC se na to ptali Viktora, říkal, že je to bug, že to opraví. A BG3 nebo W3 tím netrpí, protože jejich AI je ve srovnání s KCD2 primitivní.

    Writing je o tom, jak je postavený příběh, jak živé jsou dialogy, jak je vykreslený svět a jak propracované jsou postavy. A v tomhle KCD2 exceluje.
    DOUPLE
    DOUPLE --- ---
    AIAX: ad) scenar/writing: v momente, kdy prijdes za nekym koho notoricky znas a dostanes reakci "co tu chces ty koste" nebo se v dialogu chces posunout k jinymu tematu a skript se vrati zase na zacatek (tj. neni tam vymyslena navaznost podle nahodnyho poradi volby odpovedi), tak je jedno kolik stranek textu se nepsalo, vysledek proste nedrzi pohromade. Timhle treba W3 (10 let stara hra) nebo BG3 zdaleka tolik netrpi. Scenar obecne jak jsem psal, potrebujeme maly a vetsi souboje, potrebujeme stealth faze, potrebujeme tahat cas obihackama, tak to proste budeme dokola tocit - ok, prirozeny, ale v posledni casti uz toho bylo moc. Klidne bych bral kratsi hru, nez koukal na x-krat "vlastne tohle by mohl jeste predvest" Vasuta.
    ad) finance: urcite, ale to jsem bral jako herni zavazek KCD1/KCD2 - nabidnout mechaniky jinak, tj. min treasure hoarder, vetsi realisticnost kupcu (dneska mam zavreno, tohle uz mam, nepotrebuju vykoupit), zasazeni do sveta (okradas vetsinu NPC o 0.4-0.8 grose, to melo bejt vlastne co? Aby hra nekoncila s 200.000+ misto 50.000?). Kolik postava samotna unese kyrysu? 15? + pak to samy na kone? Ok, dobry, ale prave jak pises, to uz mel Skyrim. Za me by sla financni cast zasadne zkrouhnout v dobrej prospech hry.
    AIAX
    AIAX --- ---
    DOUPLE: Tvůj názor/hodnocení beru, každý má právo na svůj.

    Za mě jen dvě připomínky:

    1. byl bych zvědavý, který videoherní scénář a writing je za tebe 10/10, když KCD2 je jen 6/10. Za mě se writingu v KCD2 vyrovná snad jen Zaklínač 2 a 3 a možná, tedy možná, RDR2. Jinak je historicky writing ve hrách strašný odpad a v dnešní době to platí tuplem.
    2. kritika ekonomiky a toho, že Jindřich už přijíždí do Kutné Hory docela OP, pokud na Troskovicku dělal aspoň trochu vedlejší úkoly a aktivity, a za chvíli je nezničitelný tank, bez debat sedí, ale v kontextu je třeba dodat, že snad neexistuje a nikdy neexistovalo RPG, kde jsi na konci nebyl neporazitelný polobůh, který by si mohl koupit celý herní svět a všechno v něm třikrát dokola.
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    Nemate nekdo zkopirovany patch notes? Web je down, steam odkazuje na web, tesil sem se ze si cestou z prace prectu patch notes, a vono prd.
    MINERWA
    MINERWA --- ---
    Já jsem nadšená že sběru kytek, šťastny nález se opravdu vyplácí, už jsem našla tři prsteny s drahokamem, nějaký stříbrný růžence a tak jsem opravdu, opravdu nadšená
    DOUPLE
    DOUPLE --- ---
    tak jsem to dotahnul do konce a bohuzel cca od Oratores questu uz jenom z povinnosti, abych zase nejakou hru nenechal nedokoncenou :)

    Kdybych to mel bez spoileru nejak shrnout:
    - Sandbox, grafika prostredi, logika mapy, cryengine, free roam, prostredi, svetlo, pocasi - 9.5/10. Jako simulator chozeni po krajine je to genialni hra a tenhle aspekt jsem si opravdu uzil.
    - Scenar/storytelling - 6/10. Casto hodne umele natahovanej pribeh, charaktery nedotazeny nebo naopak na silu tlaceny povahy. X nelogickejch dialogovejch zkratek. Posledni 1/4 scenare imho sita horkou jehlou. Nekdo nam utekl pod prstama, nekdo to narychlo sbalil a odjel, nekdo neco stehuje v noci "potaji" pres mesto, kde je straznej na kazdym rohu, supermansky schopnosti zucastnenejch. Sorry jako.
    - RPG prvky/survival - 5/10. Finance rozbity klasickym fantasy rpg zpusobem. Od cca main levelu 20 se veskerej roleplay rozpadl, paceni zamku, stealth, chovani NPC za tmy, jidlo, spani prestaly byt challenge a vlastne prestaly davat smysl. Veskery souboje o dodge a masterstriku, lukostrelba ani nemluve. Par perku do zacatku a scaling obtiznosti v pytli...

    Verim, ze HC mod to cely radikalne posune, holt jsem se asi mel poucit z jednicky a hrat az po pul roce. 7/10 celkove, tesim se na trojku.
    LEDOFREDO
    LEDOFREDO --- ---
    Tuhle diskusi vubec nechapu.. ceska hra, z ceskeho prostředí, nadabovana skoro tim nejlepsim co v cechach je a ja ji budu hrát anglicky? Wtf? Ta imerze v cestine je genialni. Jakou už jinou hru by clovek mel v cestine hrat nez tuhle? Neberu vam vas nazor, ale ta zduvodneni nechapu.
    AIAX
    AIAX --- ---
    MEDWYN: Mě ty vícenásobné role ani moc nerušily, kromě týpka, který v jedničce mluvil Fritze. Je sice skvělý, ale kvůli tomu nezaměnitelnému hlasu je prostě všude poznat.
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    MEDWYN: jj, continuity direktor by se hodil pro koordinaci vyslovnosti (nejen), tyka se to temer vsech jmen, lokaci a postav;
    MEDWYN
    MEDWYN --- ---
    AIAX:
    Mne asi se vseho nejvic vadilo, jak se ty hlasy casto opakuji: https://www.herni-dabing.cz/hra/kingdom-come-deliverance-ii/
    A taky me stvala mnohdy naprosto spatna vyslovnost (nemciny, jmen apod.). Ala: Jeden precte "Rutard" a druhej "RutHard" a to se spolu bavi u jednoho stolu. Je poznat, ze byl dabing delany zvlast.

    Jako chapu, ze nemuzou mit 200 ruznych daberu. Ale kdyz ma nekdo 20 roli, tak je to mozna uz trosku moc.

    Overall - za me skvely. Dabing se mi libil a nemenil bych. Ale urcite by se dal jeste vy-polishovat.
    AIAX
    AIAX --- ---
    Za mě český dabing není tak skvělý jako anglický s Tomem a Lukem, ale jako jeden z mála je poslouchatelný, aniž by vám krvácely uši. Zajímavé je, že většina těch slavných českých herců jako Vetchý, Nárožný nebo Dvořák mě moc neuchvátila. Za mě je třeba neherec Vávra lepší. Jedině Pavel Zedníček jako starý Semín je moc fajn.
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    BAT: Dám tomu šanci, přecejen je to v českém prostředí. Ale ty herní dabingy kdysi dávno, když se to ještě dělalo, jako třeba první Assassin's Creed nebo první Far Cry, to bylo peklo... :⁠-⁠)
    BAT
    BAT --- ---
    NEVILL: To zavidim.
    Ja kdyz videl nejaky NPCcko podobny Labusovi, tak jsem si na cestinu vzpomnel a ze ji teda vyzkousim, ale neustal jsem to.
    Ne, ze by to asi bylo nadabovany buh vi jak spatne, ale mam nektery cesky herce silne asociovany s urcityma rolema a archetypama, a obecne jsem cestine v mediich strasne odvyknul - podobne kdyz si zapnu ceskou TV (projev mnoha hercu v dnesnich modernich filmech mi prijde strasne strojeny a neprirozeny, a vubec nejhorsi byvaji ceske serialy - to se NEDA poslouchat).
    I v anglictine mi tam hodne vadi Vasut, protoze misto ty postavy slysim "Vasuta" (to samozrejme neni Vasutova chyba).

    A bohuzel, v anglictine mi zase hodne vadi nektery naprosto dementne foneticky napsany nazvy nebo jmena jako "Bozhena" apod.
    Nekdo mi zkuste vysvetlit proc Jindra je "Henry", ale Božena je Bozhena a Ota z Bergova je "Otto von Bergow" (kdyz uz, nemelo by to byt "Otto of Bergau"?)... prijde mi to jak strasnej gulas.
    A do toho moravaci, ktery mluvi jako trpaslici z Pana Prstenu.

    At zvolim co zvolim, je to nakonec prinejlepsim z deste pod okap :-D
    Nekterym lidem se proste nezavdecis :)
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    Tak jsem dneska rozehrál KCD2 a ta čeština mě tam kupodivu neruší, měl jsem z toho obavy, ale dabing je solidní. No, zas budu mít nějaký ten měsíc co hrát... :⁠-⁠)
    MINERWA
    MINERWA --- ---
    ten kůň Žalud je easteregg na czechclouda? :D
    MINERWA
    MINERWA --- ---
    AAZAZEL: moje UI na to napsal:
    Haha, Verčo, ty legenda! To byla přece ovce Kamil!

    Památná věta: „A proč jsi, Jindro, nepřivázal toho Kamila ke stromu?“

    Ignác by se možná víc hodil na kozu, Roman je spíš jméno pro traktoristu a Milan… ten by utekl i s ovcí.

    Takže jasně — Ovce Kamil forever!

    Chceš ji namalovat? Uděláme mu korunu z pampelišek a cedulku „Jindrova zhouba“?



    Jak říkám, já ho ke stromu nepřívázala...zachránila jsem ho, nebo spíš on sám sebe, že za mnou už nešel....
    AAZAZEL
    AAZAZEL --- ---
    MINERWA: nemyslite nahodou Ignace?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam