• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYKEZKingdom Come: Deliverance - A first-person, open world, realistic RPG that will take you to Medieval Europe.



    Diskuze o RPG titulu od Warhorse Studios (Dan Vávra, Martin Klíma a další) ve stylu Dungeons and No Dragons ze středověkých českých luhů a hájů.

    Oficiální stránky hry

    Kickstarter

    Warhorse Studios

    Oficiální fórum

    Očekávané datum vydání: Q4/2015 (lol, takhle to původně vážně bylo :))
    rozbalit záhlaví
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    @holcik
    Zatím to nikdo pro Amazfit neudělal, tak jsem to musel udělat já. #KCD2 ciferník s funkčním otočným diskem podle času pro kulaté novější hodinky. Když to schválí, bude to pro CZ/SK v Zepp storu jako KCD II.
    MORIARTY
    MORIARTY --- ---
    Když je teď na steamu sleva na kcd2, tak bych se chtěl zeptat, jaký jsou rozdíly mezi normální a gold edicí?
    BAT
    BAT --- ---
    Google je k nicemu, zadna ofiko dokumentace zrejme neexistuje, ale tonouci se stebla chyta...

    Existuje zpusob jak pro KCD2 pridat do keybindings menu vlastni, nove keybinds?
    Jedine co jsem objevil, ze se da prepsat libs/config/keybindSuperactions.xml.
    Coz je bohuzel k nicemu, protoze to funguje jen pokud se cely soubor nahradi (nelze ho jen "patchnout", nebo jsem jen nenasel zpusob jak?).
    Takovy mod bude v konfliktu s jakymkoliv jinym modem ktery dela totez.

    Jasne, muzu pouzit konzolovy prikaz bind, pridany do nejakeho configu ktery loadnu pri startu hry/inicializace modu, ale:
    1. pro zmenu prirazenych klaves/tlacitek musi uzivatel ten config rucne editovat (a vime jaci jsou uzivatele jelita).
    2. cesta ke configu musi byt hardcoded ve skriptu, tudiz nesmi nikdo menit nazev adresare modu (a vime jaci jsou uzivatele jelita, nemluve o tom, ze nektere mod managery ten nazev adresare meni jak se jim zachce).
    AIAX
    AIAX --- ---
    ERRTU: Obstarožní? To máš oproti mě horkou novinku, já mám šest let starého Radeona 5700 XT. A vidíš, KCD2 se mi nejenže drželo mezi 50 a 60 FPS, ale navíc na 1440p. Netuším, co ve Warhorse s tím Cryenginem udělali, ale to už jsem léta nezažil, takové máslo.
    AIAX
    AIAX --- ---
    To, co píšeš, je spíše chyba skriptu nebo programování AI, než scénáře. IIRC se na to ptali Viktora, říkal, že je to bug, že to opraví. A BG3 nebo W3 tím netrpí, protože jejich AI je ve srovnání s KCD2 primitivní.

    Writing je o tom, jak je postavený příběh, jak živé jsou dialogy, jak je vykreslený svět a jak propracované jsou postavy. A v tomhle KCD2 exceluje.
    DOUPLE
    DOUPLE --- ---
    AIAX: ad) scenar/writing: v momente, kdy prijdes za nekym koho notoricky znas a dostanes reakci "co tu chces ty koste" nebo se v dialogu chces posunout k jinymu tematu a skript se vrati zase na zacatek (tj. neni tam vymyslena navaznost podle nahodnyho poradi volby odpovedi), tak je jedno kolik stranek textu se nepsalo, vysledek proste nedrzi pohromade. Timhle treba W3 (10 let stara hra) nebo BG3 zdaleka tolik netrpi. Scenar obecne jak jsem psal, potrebujeme maly a vetsi souboje, potrebujeme stealth faze, potrebujeme tahat cas obihackama, tak to proste budeme dokola tocit - ok, prirozeny, ale v posledni casti uz toho bylo moc. Klidne bych bral kratsi hru, nez koukal na x-krat "vlastne tohle by mohl jeste predvest" Vasuta.
    ad) finance: urcite, ale to jsem bral jako herni zavazek KCD1/KCD2 - nabidnout mechaniky jinak, tj. min treasure hoarder, vetsi realisticnost kupcu (dneska mam zavreno, tohle uz mam, nepotrebuju vykoupit), zasazeni do sveta (okradas vetsinu NPC o 0.4-0.8 grose, to melo bejt vlastne co? Aby hra nekoncila s 200.000+ misto 50.000?). Kolik postava samotna unese kyrysu? 15? + pak to samy na kone? Ok, dobry, ale prave jak pises, to uz mel Skyrim. Za me by sla financni cast zasadne zkrouhnout v dobrej prospech hry.
    AIAX
    AIAX --- ---
    DOUPLE: Tvůj názor/hodnocení beru, každý má právo na svůj.

    Za mě jen dvě připomínky:

    1. byl bych zvědavý, který videoherní scénář a writing je za tebe 10/10, když KCD2 je jen 6/10. Za mě se writingu v KCD2 vyrovná snad jen Zaklínač 2 a 3 a možná, tedy možná, RDR2. Jinak je historicky writing ve hrách strašný odpad a v dnešní době to platí tuplem.
    2. kritika ekonomiky a toho, že Jindřich už přijíždí do Kutné Hory docela OP, pokud na Troskovicku dělal aspoň trochu vedlejší úkoly a aktivity, a za chvíli je nezničitelný tank, bez debat sedí, ale v kontextu je třeba dodat, že snad neexistuje a nikdy neexistovalo RPG, kde jsi na konci nebyl neporazitelný polobůh, který by si mohl koupit celý herní svět a všechno v něm třikrát dokola.
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    Tak jsem dneska rozehrál KCD2 a ta čeština mě tam kupodivu neruší, měl jsem z toho obavy, ale dabing je solidní. No, zas budu mít nějaký ten měsíc co hrát... :⁠-⁠)
    CHRMLE
    CHRMLE --- ---
    WERT: ja byl uplne v haji, taky XXX pokusu, vsechno marny, viz:
    KCD2 Pacifist Henry can win this fight.. right?
    https://www.youtube.com/watch?v=aGbLtFPwXbs&t=1214s


    a pak sem se kvuli tomu vratil o ten kousek zpet a vzal borcum platovku a taky napoprvi...
    BAT
    BAT --- ---
    Mel jsem backlog nekolika her jejichz update jsem porad odkladal, tak jsem jim ted konecne dal zelenou, a instalace KCD2 tak jeste visi ve fronte.
    Tak bych to cekani rad vyuzil nasavanim nejakych informaci...

    Jak je na tom KCD2 z hlediska customizace GUI/HUDu?
    Pridali oficialni moznost jak vypnout tu idiotskou tecku uprostred obrazovky?
    Nebo se to musi zase resit modem? (pokud se to vubec da resit modem?)

    A co "kompas" a ten otravny kralik indikator?
    Da se to v nastaveni vypnout? Nebo zase resit modem?

    Totez health bar a spol. - lze nejak inteligentne nastavit, aby tam porad nezaclanely?
    (napr. pro jednicku jsem mel mod Stat bars auto-hide - budu muset zas neco takovyho vyrabet, nebo Warhorse dostali rozum a udelali to uz konecne nejak inteligentne?)
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    Je nejaka fan-online verze toho codexu z KCD2?
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    GANDHI: Český tzv. varkoč alias vafnrok. Ve čtvrtek jsem KCD2 dohrál, hezkých 120 hodin, ale bez důsledného vyžíraní vedlejších questů.Ty si ještě dojedu. Spadlo mi to 3x, daň za to, že mám grafiku od AMD, asi.
    MINERWA
    MINERWA --- ---
    Já si ji ještě nestihla koupit, mám na to 14 dní, pak mi někdo určitě koupi základní verzi a tu nechci,... V medieval dynasty už mám přes 100 lidí a pětiletého syna Drogomila. Dát si jedno roční období na 14 dnů asi nebyl nejlepší nápad.
    Co znamená tohle? Jak jako současně?
    KCD2 zaznamenala na platformě Steam vrchol s více než 256 000 současně hrajícími hráči, což svědčí o silné podpoře komunity.
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    ten kluk je prostě poklad

    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    JAMILLOS: Rozhodně doporučuji češtinu, ty klenoty co tam slyšíš nikde nenajdeš(kor když česká kinematografie je v klinické smrti)
    KCD2 je NÁRODNÍ KLENOT!! #agraelus
    https://youtube.com/shorts/e2DkgAy_zTs?si=c8ocTllluZckEB7P
    SULTHAN
    SULTHAN --- ---
    AIAX: Vlků ve středověku bylo víc, což ovšem vůbec neznamená, že na člověka útočili. Koneckonců těch lapků taky zas tolik nebylo. Jenže to je prostě důsledek toho, jak se do historických okolností musí přidat nějaká ta hratelnost a random encounters.

    Jinak samozřejmě obtížnost je věc silně subjektivní. Já se taky považuju spíše za casual hráče. Na hrách mě baví immersion a příběh. Nepotřebuju se 10x (u některých her i 100x) vracet k jednomu souboji, protože ho nezvládám zahrát.
    Rozumné hry chápou, že různí hráči chtějí odlišné zážitky a umožní obtížnost nastavit. A pak jsou hardcore hry, kde to nastavit nejde vůbec. KCD2 je takový middle ground. Nastavit nenechají, ale zase to není hardcore. Třeba Elden Ring jsem smazal hned po tutoriálu.
    AIAX
    AIAX --- ---
    Pobavil tweet:

    "Navrhl jsem ženě, že jí nějak vynahradím ten víkend, co jsem prakticky proseděl (a ještě prosedim) u KCD2. Že si jako někam zajedeme, uděláme si to hezký a tak...

    Když jsem navrhl, že bychom mohli zajet na Trosky, normálně po mně chtěla hodit klíče.

    Člověk se nezavděčí fakt..."

    Pobavilo hlavně protože nemlich to samé se stalo u nás. Akorát když já jsem řekl, že si na jaře zajedeme do Českého ráje, tak manželka spokojeně řekla: "No vidíš, že to jde, když se chce." :D

    Takže jo, má sice furt hemzy, že hraju hry, což mě štve, ale jinak dobrý :D
    KRUDD
    KRUDD --- ---
    mám teda přesně opačnou zkušenost (ale KCD1 jsem hrál nedávno, mohli to nějak debuffovat), jednička souboje hodně těžký, resp. celkem se dalo 1to1, ale když jsem šel do skupiny 3 borců v plátech, dostal jsem čočku i když jsem byl skoro na max

    naopak v KCD2 je ten soubojovej systém přeci jen trošku lehčí mi zatím příjde, aspoň se zbraněma, na pěsti se mi zdá, že obtížnost přidali, v KCD1 to bylo hodně jednoduchý i na základním levelu
    AIAX
    AIAX --- ---
    JARMIK: Americké trojáčkové tituly dnes rozhodně stojí nahoru od 150 milionů. A může to jít mnohem výš, nedávno třeba vyšlo najevo, že jedna z novějších Call of Duty stála 700+ milionů. Což je totální bizár.

    Že takovouhle masivní hru zvládli Warhorsáci za 40+ je neuvěřitelné, i s přihlédnutím k českým platům.

    Jinak těch 40+ jsou asi náklady na vývoj, pak jsou ještě náklady na marketing, výrobů dodatečných dabingů (což pro obří hru jako KCD2 nebude levné), může se to vyšplhat klidně na dvojnásobek. Třeba náklady na Zaklínače 3 byly kolem 80 milionů, z toho skoro polovina šla na marketing.
    JARMIK
    JARMIK --- ---
    JUNGLER: Ale na finanční úspěch to vypadá: Vávra mluvil na seznam zprávy, že náklady na vytvoření KCD2 se vešly do 50 MUSD, takže v principu za den prodejů už se v principu pokryly.

    Co tady říká chlapík ve videu, tak oproti americkým produkcím to je zlomek nákladů; prý větší RPG produkované v Americe stojí spíš něco jako 250 - 400 MUSD s tím, že už tak astronomické platy a náklady v Kalifornii anebo v Austinu letí pořád nahoru.

    Takže americká produkce potřebuje mnohonásobně vyšší prodeje jen na pokrytí nákladů.

    Otázka za mě je, jak dlouho lze sázet na nízké osobní náklady do budoucna v takto globalizovaném odvětví.

    Taky ten produkt je fantastický, ale koukal jsem včera chvíli na stream Czechclouda a bitva v roklině byl napoprvé zabugovanej clusterfuck: má říct, že do vypulírování by to chtělo ještě investovat.

    Video o těch nákladech - ale není moc strukturované. Strejda spíš jen tak povídá.

    The Wild Success of Kingdom Come: Deliverance II
    https://youtu.be/W5Eb053S6qU
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam