• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    Tipy, triky a vše ostatní ohledně RC Quadrokoptér, létajících RC modelů osazených čtyřmi motory. Rady při nákupu zařízení a příslušenství. Quadrokoptéry s kamerou - vlastní ukázkové fotky a videa.
    rozbalit záhlaví
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ESY: Jop :D ja letos ukazovacek az na kost :D a to jenom blbejma vrtulema od Phantoma pri vypinani... takovy carbonovy na inspira... tim by se imho daly porcovat veprovy nebo hovezi stejky... prsty by to bralo jak mrkev :D
    ESY
    ESY --- ---
    MERTLAS: Tak jsem pak amater :D A doufam ze navzdy zustanu.. Kdyz jsem videl jak si tim kamos malem odpraskal prsy a mel stesti ze si nevzal nervy.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ESY: Kdo si neposekal prsty, to je amater :D

    Tak vy to mate jeste dany tim, ze nemate zadny stabilizace gps apod. a musite ten stroj opravdu porad ovladat, takze vite, co to dela a dokaze :)

    Nejakkou dobu jste stravili nad stavbou a uz u toho jste meli dist casu premejslet nad ruznejma vecma :) nebo rozhodne dyl nez clovek, co si koupi mavica, vytahne ho z prepravni krabice pred prodejnou a rovnou to posle do vzduchu aniz by cokoliv resil :) (realna zkusenost, kdy to takle presne poslalo nekolik lidi pri otviracce telinku ve stodulkach nad dav stovek lidi a nebudu vypisovat, co rikali, kdyz jsme je slusne upozornili, ze takle asi ne...)
    ESY
    ESY --- ---
    MERTLAS: Ac jsem tu asi nejvetsi "rebel".. Tak i ja prihodi par postrehu odeme, prijde me ze lidi co litaji fpv race/freestyle si mnohem casteji uvedomujou jakou silu ten stroj ma, diky tomu jak si to zaprve stavime a druhak tim ze vidime co delaj narazy v rychlosti. Ale najde se i hromada lidi kteri i pres to litaj jak jantari a nebo si doma posekaji prsty.. :D
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    WERT: hele me to ani neprekvapuje, bohuzel. Lidi normalne neznaj takovy ty zakladni fyzikalni zakony jakoze proti vetru ti stroj zere vic stavy, protoze musi vic makat, ze v lete ma mensi vydrz, protoze je vzduch ridsi a motory maj vetsi odber, ze kdyz klesa, tak si zene pod sebe vzduch a ten je rozvirenej a proto to neklesa tak rychle a je potreba bud jak rikas do spiraly, nebo jako list sem a tam atd atd... jako jo taky se nam minulej rok stalo neco podobnyho, kdyz jsme litali v Macose a vzhledem k tvaru prostoru a mnoohonasobne vetsimu tlaku dole nez nahore, kdy si barometr dronu myslel ve chvili, kdy vziltl realne o cca 10 metru, ze je v 500 respektive, ze se nam pri stoupani zamlzil objektiv protoze jsme stoupali ze studena do tepla (klasicka situace, kdyz mas bryle a v zime vlezes do vyhratyho prostoru..) a my chvili dumali nad tim, wtf... to jsou jeste srandy...

    Proste to jsou takovy ty veci, ktery bud znas z gymplu, protoze si zrovna daval na fyzice pozor :D nebo je vis, protoze se o problematiku nejak zajimas... coz vetsina lidi, co si koupi dneska drona fakt neresi... vytahnou a letej a nezajima je nic okolo a nepremejslej nad moznejma situacema... bohuzel
    WERT
    WERT --- ---
    MERTLAS: fascinuje me ze lidi neumi sestupovat po spirale, coz je asi jedina bezpecna a nejrychlejsi moznost jak rychle kontrolovane klesat.

    Tzn. v podstate ty lidi neumej ani zaklady litani a delaj jen totalni picoviny, jeste ze to na nikoho nespadlo...
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: tak predne bych rozhodne takovouhle kravinu ve meste nezkousel... pokud uz bych mel takovy nutkani, tak bych sel nekam do totalni divociny a minimalizoval co nejvic veskera rizika.

    Pominu-li, ze let do takovy vysky a nad mraky je (beru to z pohledu nasich pravidel, ale predpokladam, ze u nich to je stejny) legislativne zakazany, tak druhak tohle zkouset s F550, ktery z niceho nic padaly jak hrusky na podzim, je taky trochu way too risky a tretiak, vypnout motory a nechat to volne padat je cesta do zahuby, protoze se ti stroj roztoci po vsech osach a dostat ho pod kontrolu je rovno nahode (viz konec videa, kdy mu dosla stava a stroj se nekontrolovatelne zacal tocit). Jedinou moznosti imho je letet bud po vetru nebo bokem (abych co nevic snizil odlet) a pomalu vyklesavat a doufat, ze se mi neztrati signal vzhledem k mistu a moznymu ruseni signalu a nasledne ve chvili, kdy uz neni takovej vitr (kterej samozrejme ve vyssich vyskach je o mnoho vetsi, nez pri zemi), opet vyklesavat smerem k sobe. Prepnuti do ATTI byl vcelku rozumnej krok vzhledem k situaci a tomu, ze mu jednotka nechtela povolit vyklesavat. Klika, ze to nakonec padlo do stromu v parku je obrovska, kdyz se podivam, kam vsude to mohlo padnout...

    Nicmene to jsou "drevni" doby nedavnych let, kdy jeste nebyly v uvozovkach tak bezpecny stroje a kazdej zkousel, co to vydrzi, ridici jednotky nemely v sobe zabudovany omezeni a bezpecnost se az tak moc neresila...
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    DJI F550 Hexacopter crash after flight above the clouds
    https://www.youtube.com/watch?v=GfxdeRx2fLA


    Docela zajímavý, hlavně popis pod videem, zvlášť tenhle kousek:
    The GPS mode prioritized staying in place over descending. The winds were so strong that the engines had to work hard to keep the multirotor in place. When I told the multirotor to descend it basically said "I'm afraid I can't do that, because you told me to stay in this position, and if I slow down the motors to descend, I would also start moving sideways with the wind". The solution was to disengage the GPS mode.


    Jak by jste podobnou situaci řešili vy ? Já bych asi risknul pokus o vypnutí motorů, propad, a někde ve 150 metrech bych je začal nahazovat ...
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    SPECZ: Docela by mě zajímalo za co jsem dostal ten mínus ...
    B3DA
    B3DA --- ---
    HULIK: spark s otg kabelem naopak prepinat standardne neumi (po pripojeni kabelem zmizi cele to nastaveni frekvence a kanalu).
    lze to povolit, ale jen do verze 4.1.16..
    verze 4.1.18 a novejsi jsou se sparkem a otg rozbite (chybi zobrazeni telemetrie a navic docela dost blbe prenos obrazu)..
    pri wifi spojeni z telefonu na RC by to normalne melo jit prehazovat (spark se na chvili odpoji a zas pripoji)
    nova appka (4.2.20) by pry mela vratit telemetrii a konecne prinest oficialni podporu otg pro sparka a neCrystalSky zarizeni, ale v changelogu o tom nic nevidim, takze nejspis zas jen rumors..
    HULIK
    HULIK --- ---
    LAUNCHER: Ja to mam zatim pujcene na zkousku, tak objevuji objevene.
    Cetl jsme ze je lepsi dosah litat na 2,4 tak jsme to chtel zkusit a ejhle, neslo mi to.
    Tak holt porad se ucim a zjistuji zda to poridit. :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    HULIK: OTG mi Google Pixel 2 XL funguje (bacha, zdaleka ne kazda kombinace kabelu funguje, viz ja kdesi nize), prepnout f se mi podarilo, nicmene mel jsem leckde tak plnych 2.4GHz, ze to bylo jen horsi.

    To prepnuti je alespon u me jen "docasne", pri dalsim startu bych to musel prepinat znova.

    Po nejakem hrani si s tim kaslu na prepinani a dokonce i na OTG. Letam vsude bez OTG a na 5.8, pro me ucely mi to staci.
    LEVOS_BOB
    LEVOS_BOB --- ---
    LEVOS_BOB: vyreseno Amazonem..
    HULIK
    HULIK --- ---
    Dotaz na Spark.
    Pochopil jsem spravne z informaci na netu ze bez OTG kabelu nejde prepnout z 5,8 na 2,4GHz?
    OTG pripojeni se mi s Nexus 5x nejak nedari rozchodit.
    LEVOS_BOB
    LEVOS_BOB --- ---
    Ahoj! Poradite mi prosim jestli lze a kde v Praze sehnat delsi (cca 15cm) dlouhy propojovaci kabel Mavic Air RC -> Samsung A8, tzn. usb C.. ??
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    TOMMYKNOCKER: Moc koser to neni, v FCC modu pouzivaji vysilace (na ovladaci i na dronu) podstatne vetsi vykon, tak jak to dovoluje americka norma, v evrope jsou pozadavky pravidla co se vykonu tyce podstatne prisnejsi. Jestli se to vyplati je v celku otazka, ale na dosahu je to sakra znat. Me teda neslo o dosah jako takovy, ale je to dost znat na stabilite videa, a to fakt zasadne. Zkusmo jsem prolitaval stejnou trasu, tam kde jsem v CE na 30+100 mel vypadky signalu takovy ze se uz spoustel RTH, v FCC bylo perfektni video bez nejmesich vypadku. A pak jsem na tom miste skousel nad polem a kusem lesa tech 300+500, na ktery jsem se v CE nemel sanci dostak kvuli castym vypadkum. BTW rychly dolet na hranici nastavene vzdalenosti byl jak naraz na gumovou zed. Napred ji dron o par metru prekonal, nacez prudce zacouval a vratil se rychle o nekolik metru zpatky.
    MASTA
    MASTA --- ---
    Nechcete nekdo bileho Sparka? Premyslim ze svyho poslu do sveta, malo litanej, dve baterky navic, ovladac, propojovaci kabel, nabijecka na tri baterky... mel by byt jeste v zaruce myslim... za 10 000 rad prenecham.
    B3DA
    B3DA --- ---
    klasika dji vydalo s novým fw nové bugy.. vyplatí se před updatem počkat na tyhlety odezvy od prvních beta testeru, teda zákazníků co updatnou hned :)
    TOMMYKNOCKER
    TOMMYKNOCKER --- ---
    Diky za rady. Osobne nemam potrebu to poustet do extremnich vysek a dalek. Ale zase nemuzu litat jen ve vzdalenosti 100 m od sebe, ze. A jak je to s prepnutim z CE na FCC? Moc koser to asi neni, ze? Ale vyplati se to, je to k necemu? Jinak se mi hned druhy den zacala obcas objevovat hlaska "Motor Current Error. Check your propellers and fly with caution." Vetsinou za chvilku zmizi, nekdy se objevi opakovane. ted jsem nasel na foru, ze to zacalo lidem delat po poslednim updatu FW, tak zatim zjistuju co a jak. Ale nerad bych, aby mi vypnul motora dron spadl.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam