• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    MHO
    MHO --- ---
    YAKOBO: Super. To je vsechno z toho kridla co se objevuje na zaberech?
    YAKOBO
    YAKOBO --- ---
    Zdravím pánové, mám tu takový radostný letní sestřih :)
    Mish mash #1
    http://www.youtube.com/watch?v=KbPunRDwiKw
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    ESY: to místo je mi povědomý.... nedělali tam náhodou závod v tom, jak 3 lidi řídili kvadrokoptéry a další tři běželi jenom podle záběrů z těch dronů?
    FRACTAL
    FRACTAL --- ---
    ESY: Neskutecna plynulost!
    ESY
    ESY --- ---
    Tenhle clovek je neskutecnej :)) Muj asi nejoblibenejsi fpv freestyler :)
    RAW
    http://www.youtube.com/watch?v=Bz6_0fJOlDQ
    MHO
    MHO --- ---
    PREBRAL: Ona je otázka jak to bude platit. Už dneska je v unii celkem legislativa. Maximalni vyska 120m, let na dohled, neletat na zastavenym uzemim, nad lidmi, respektovat nofly zony včetně národních parků. Tohle plus mínus platí všude v EU.

    Ale problém je, že některé země mají velmi striktní pravidla - typicky Rakousko, kde prakticky nesmí létat nic s kamerou, která nahrává. Obávám se, že legislativa přitvrdí tam, kde je to teď volné a ty tvrdší výjimky zůstanou. Takže stále budeš dohledávat co a jak.
    PREBRAL
    PREBRAL --- ---
    MHO: Já coby řekněme rekreační letec, který vnímá drona jako něco na způsob létajícího stativu (Phantom 3S, vzletět, vyfotit si něco ze zajímavého úhlu, přistát) bych jednotnou úpravu po Evropě docela uvítal proto, že když jedu někam za hranice, nemusím trávit věčnost zjišťováním lokálních regulací - třeba cestou do Slovinska jsem i psal na místní oficiální stránku s pokyny pro amatéry dotaz, jak přesně a co hlásit, ale nikdo mi neráčil odpovědět. Licencovanou apku, kde by bylo detailně vymezeno, kde se lítat může a za jakých podmínek (včetně CHKOček a tak) bych taky užil.
    Co mne ale znepokojuje jsou ty testy - ne, že bych je neudělal, autoškolu jsem taky udělal a chápu její užitečnost, i když neřídím, ale pokud by se u nás bez rozlišení kategorií zachovala nějaká aktuální podoba včetně administrativní a finanční zátěže, tak je to sice OK pro profesionály (pro které je to investice), ale u amatérů už je to hraniční administrativní a finanční zátěž - mít tam nějaké podrobnější členění (podobně, jako se u aut liší povolení na fichtla vs řidičák na kamion) by bylo fajn.
    B3DA
    B3DA --- ---
    tak je to orientační no.. :)
    btw v Rakousku zrovna tohle platí už tedka, přijde mi že se inspirovali odtamtud
    MHO
    MHO --- ---
    ESY: já si myslím, že to nakonec nebude tak horké jak to vypadá. V čechách se na to bude kašlat. V zahraničí typu Rakousko německo si holt člověk bude muset dávat majzla.
    MHO
    MHO --- ---
    B3DA: Ten první graf je sice pěkný, ale zjevně je to jenom dosazení do rovnice volného pádu ve vakuu, kde E= 1/2 m v^2 a v=SQRT(2gh). Takže E = mgh, čímž dostaneme tu pěknou hyperbolu.

    Tím pádem vychází pád malého dronu z větší výšky jako strašná energie, protože to furt zrychluje. Z hlediska bezpečnosti je to ok, protože dron ve vakuu doletí přesně tak vysoko, jak vysoko ho člověk dokáže vyhodit.

    Doufám, že si regulátor všimne, že máme v Evropě atmosféru a tedy padající dron po nějaké době přestane zrychlovat. Pochopitelně určit paušálně aerodynamický odpor bude trochu oříšek, takže čekám nějakou bulharskou konstantu.


    ESY
    ESY --- ---
    Tak sem stim mojim 600g zviretem vcetne baterky, gopro a 140km/h asi tezce za hranou :D
    B3DA
    B3DA --- ---

    MHO
    MHO --- ---
    ESY: Jojo. Já jsem si mavica jailbreaknul preventivně hned po koupi. Nějak nemám zájem aby mi příští aktualizace DJI GO implementovala EU legislativu a začala posílat letové logy kromě číny i do bruselu.
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    ESY: Jo, tohle je naprostá klasika všeho do čeho se EU pustí - počáteční rozumná myšlenka se provedením zvrhne v úplnou šílenost, a postihne často nejvíc ty s kým jsou v dané oblasti nejmenší problémy.
    V tomhle případě se obávám že to nejvíc schytaj piloti FPV strojů. se kterejma je IMHO nejmíň problémů, co se provozu týče.
    ESY
    ESY --- ---
    SPECZ: To je casto nedilna soucast novejch a novejch regulaci. A proto je nemam rad. Uz vidim jak lidi budou hackovat ty ID kupovat nejaky tech cipy z ciny na zmenu ID atp.. to dopadne..
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    Obávám se že toho bude tak akorát víc průserů, protože u některých jedinců to může vést k myšlenkovýmu pochodu kterej by se dal shrnout asi následovně:

    Seru na nějakou registraci, s tim je moc papírování, lítam nelegálně -> samotný mý lítání je nelegální, seru na veškerý pravidla.
    ESY
    ESY --- ---
    Jenze diky rychlosti nad 19m/s to nespada do celyho A1 takze zase fpv je uplne mimo tabulky rozumne :) super no. Ceka nas jeste zajimava doba..
    ESY
    ESY --- ---
    European harmonisation of drone regulations 'en route' to the EC | DJI FORUM
    https://forum.dji.com/thread-137222-1-1.html
    tady je to lepsi.. je tam i tabulka A1 je pod 250g. Trosku me desi fly over people.. A nemaj electronic ID..
    Problem je ze A1 jsou i domaci buildy. Jenze vetisna fpv 5" kopter ma cca 250-300g bez baterky.
    Takze zacinam tusit ze stimhle bude jeste dobry pruser:)
    MHO
    MHO --- ---
    Hmm, tady je nejaky naznak.
    EU aviation agency publishes new drone framework. Hobbyists won't like it • The Register
    https://www.theregister.co.uk/2018/02/26/easa_drone_regs_opinion/

    pocitaji s padem ze 120m, kdy stroj dosahne ruchlosti 18m/s. Pri tom je 80J asi pro 490g stroj. Tedy uz mavic pro je na registraci.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam