• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    ARMADILLO: A komu francouština vadí, může si zapnout titulky, angličtina funguje OK :-)
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    Komu nevadí francouzština tak tohle je dobrý
    Drone en montagne - effets de l'altitude et de l'aérologie
    http://www.youtube.com/watch?v=yL0mI-XnfBo
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    REEN: btw, mas to nejaky neostry ;)
    ESY
    ESY --- ---
    REEN: Tak se hlavne nenech inspirovat mojema videama:D
    REEN
    REEN --- ---
    No já mám s posekanejma rukama od vrtulí dost zkušeností, takže párek trénovat nepotřebuju :-) a moc dobře vím co taková vrtule ať už od elektroletu nebo od spalovacího motoru dovede. Každopádně jsem rád, že jsem si doplnil znalost co se smí a co ne.
    ESY
    ESY --- ---
    A idealni je vzdy zapojit i selskej rozum. Dron vypada jako fajn hracka, ale dokaze udelat neskutecny skody..
    Pro cloveka co si poridi dji "hracku" doporucuju roztocit vrtule a vlozit do ni parek.. Je to fajn videt

    My co litame fpv freestyle tak tu nicivou silu vidime dost casto, ale zjistil jsem ze ostatnim tyhle zkusenosti dost schazi.
    REEN
    REEN --- ---
    MERTLAS: NOMM: aha, díky. Ta definice mi chyběla. Za mapu díky. Bezpečnou dopadovou plochu už jsem našel.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    REEN: No předně je třeba brát v potaz, že existuje pojem Hustě Osídlený Prostor. Definice ÚCL říká:

    Hustě osídlený prostor (Congested area) je dle leteckého Předpisu L 6/III definován jako prostor, který je ve velkoměstě, městě nebo osadě používán převážně k bydlení, obchodním činnostem nebo rekreaci (např. zástavba, obytné a obchodní zóny, parkoviště obchodních center, parky, hřiště, apod.). (zdroj)

    Tedy v tomto prostoru nesmíš bez výjimky od ÚCL létat s ničím. Tedy je to i prostor tvé fotky.

    Co se aisview týče, již existuje oficiální modifikace vydaná ŘLP ve spolupráci s ÚCL přímo pro drony: http://dronview.ans.cz kde se můžeš orientovat. Nicméně je to jen kontrola prostoru. Doplněk X se vztahuje tak jako tak na všechny piloty bez rozdílu váhy či využití (hobby/profi).

    Navíc je třeba počítat s tím, že pod dronem máš mít bezpečnou dopadovou plochu, která se rovná 1:1 výšce při pouze vertikálním letu a 1:2 výšce při horizontálním letu. Tedy plocha, kam zajistíš, že se ti nikdo nedostane tak, abys ho dronem ohrozil. V reálu pokud létáš někde nad lesem nebo v prostoru, kde je malá pravděpodobnost výskytu osob, se to neřeší. Je dobré to ale řešit právě pokud létáš v HOPu (kde bys tedy dle litery neměl jakožto nelicencovaný pilot s vyřízenou výjimkou a potřebnými povoleními správně létat vůbec).
    NOMM
    NOMM --- ---
    REEN: b) nelétal nad lidmi a hustě obydlenými místy ani v jejich nebezpečné blízkosti;
    viz. nastenka.
    REEN
    REEN --- ---
    NOMM: nene s tím jen na modelářských letištích a loukách. Díval jsem se na to a našel, že pro drony do 0,9 kg se má dodržovat „bezpečná vzdálenost“ od budov a osob. Možná jsem nenašel úplně přesná pravidla a zdroj. Rád se nechám poučit jak je to přesně. Stejně tak jestli platí, že pro prostory na http://aisview.rlp.cz/ s vertikální hranicí GND platí že můžu létat do 100 metrů výšky a nebo nemůžu vůbec. K tomu jsem našel dva rozdílné zdroje.
    NOMM
    NOMM --- ---
    REEN: zvykni si taky, ze plati nejaka pravidla kde se smi letat! s letadlem taky litas ve vesnici nad domy?
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    RAW CLIPS Drone/Drift & AUDIO (Road Atlanta) GRIDLIFE | FPV FREESTYLE
    https://www.youtube.com/watch?v=pd3AFxj3weA&feature=share
    REEN
    REEN --- ---
    První zkouška dji mavic air... zatím si zvykám na řízení odlišné od letadla :)

    ESY
    ESY --- ---
    Tak to rozstrelime trosku jednim videem. V hlave me vznika napad na "novej styl freestylu" tak trosku treninku na speedstyle :)) 6 baterek asi 20 minut a jeden dest...
    JUST PRACTICE
    http://www.youtube.com/watch?v=Pv5gSjTq5tI
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: da se rict, ze do urcite miry ano :)
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: "Profese pilota se trnasformuje spis do profese jakehosi supervizora letu" - to už defacto nastalo u moderních civilních letadel, ne ? :-)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ANDY_WARHOL: no vzhledem k tomu, ze uz se tohle deje nyni (lidi si litaj kde chtej a jak chtej, drony padaj jak svestky - je jedno zda chybou stroje nebo chybou pilota, ktera byva castejsi - staci si projit ceska fora na facebooku, kde temer kazdy tyden nekdo potrebuje drona opravit, protoze s nim trisknul), a take tomu, ze rozhodne neni uplne jednoduchy pravidla zmenit (jinak by to uz davno bylo realizovano - opet cerpam z nekolikerych debat primo s reditelem UCL, ktere toto ma na starosti) a v neposledni rade vzhledem k prichodu prave nove regulace, ktera bude vyzadovat registraci vsech stroju od 250g vys, a tedy celkem dobrou dohledatelnost v pripade pruseru, tak ano optimistou jsem. Pro nas licencovane piloty se ani v pripade, ze nejakej hobby pilot zapali Prazskej hrad, nic nestane. Nebot my v soucasne dobe musime splnovat mnohem prisnejsi kriteria, nez hobby pilot.
    A vzhledem k velikosti naseho oboru jsem si jisty, ze uplny zakaz dronu nebude platit nikdy nikde! Jedine, co by se mohlo stat je, ze budou drony zakazany prave pro hobby piloty a pokud nebudes mit nutna povoleni, tak budes mit smulu a proste si nezalitas.

    jestli mas 5 hodin casu, tak tady mas zaznam konference prave k pripravovane regulaci: https://www.youtube.com/watch?v=H7B10eMZNLw&t=0s&list=PLTfS24aKkJn5TuxehlU_RjXzKFb6K7E2y&index=2


    Dalsi vec je, a zrovna onehda jsme s kolegy toto tema nakousli - budou v budoucnu existovat specializovani piloti dronu? Tedy jen piloti? Tak nejak jsme dosli k zaveru, ze vzhledem k cim dal vetsi "inteligenci" stroju bude potreba jen clovek, co naprogramuje let, zasune baterku a zmackne cudlik a o ostatni se postara stroj. Piloti zustanou prevazne jen na specialni nataceni jako treba velke filmove sety, kde reziser potrebuje do zaberu kafrat, nebo bude pohyb moc slozity na to, aby to zaletel stroj atd... Profese pilota se trnasformuje spis do profese jakehosi supervizora letu, respektive to spis budou lidi, kteri budou mit na starost halvne naslednou postprodukci a jen se k jejich praci pripoji prave toto supervizovani, ci jak to nazvat.
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    ANDY_WARHOL: Letadla i s lidma taky občas spadnou, a zakázal je snad někdo ?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    MERTLAS: jenze ty popisujes nynejsi realitu, ja se ptam na budoucnost, to je ten rozdil. jak si muzes byt jisty ze se po par nehodach dronu (a navic treba dronu, ktere ridil nekdo bez prukazu a porusoval i to co je platne ted) nerozhodne to nekdo zariznout uplne ? pak vsechny tyhle peclive vymyslene predpisy muzou velmi lehce vzit za sve.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ANDY_WARHOL: chapu, ze to nesdilis (asi nemas moc dobre zkusenosti), ale imho je to predevsim jen z toho duvodu, protoze se v tomhle oboru nepohybujes do te miry, aby si tomu podrobne rozumnel. :) (aspon to odhaduji z tvych reakci, ktere bys v opacnem pripade takoveto nemel)
    Na novych pravidlech spolupracovalo dost lidi a to predevsim z leteckeho oboru a spousta z nas jej pripominkovala a (ty rozumne a realne) pripominky byly ve velke mire implementovany. Neni to nejakej pamflet, kterej si vymysleli urednici v Bruselu, ale celkem dukladnej dokument vytvorenej pro zacleneni dronu do velkeho leteckeho provozu tak, abychom se ve vzduchu vsichni poskladali, bylo co nejmene konfliktu a zaroven to je dokument, kterej se do urcite miry snazi reagovat na soucasny prekotny vyvoj (ikdyz to je velmi obtizne) a lehce nahlizi i do budoucnosti respektive se snazi usmernit vyrobce tak, aby drony byly cim dal bezpecnejsi...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam