• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    EFESH
    EFESH --- ---
    sem si udelal takovej minivlog kdyz jsem se loucil s Milwaukee (a ucil s Maverickem ;-)

    Adios, Milwaukee!
    https://www.youtube.com/watch?v=Z030YWe2G_s&t=1s
    PPNEKK
    PPNEKK --- ---
    ahoj,prosim o radu. Jsem debil a podarilo se mi s Mavickem vletnout do koruny stromu. Dron se asi po dvou hodinach podarilo nastesti sundat. Byl trochu od snehu ( cocka,cidla,motorky) a mel zlomene dve vrtulky. Dron jsem hned ofoukal a cestou domu se ho znazil vysusit topenim v aute. Ted ho mam polozeny na topeni ,ktere je jen trochu vlazne. Mam se ho znazit vysusit nejakym jinym zpusobem? mam ho radeji poslat do nejakeho servisu nez ho zkusim zapnout?dik za nazor
    ESY
    ESY --- ---
    Nekdo kdo lita xclass? Na jare budu stavit, tak chci co nejvic infa od nekoho kdo to lita:))
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    YAKOBO
    YAKOBO --- ---
    SPECZ: to je pravda. My byli ve dvou, jeden lítal a druhý dělal spottera. Zajímavých míst je tam víc, někdy bych se tam rád zase podíval. V čechách je vůbec docela málo opuštěných, větších objektů.
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    YAKOBO: Teda, okolo toho mostu co vede k nasypkam na rudu bych si osobne litat uz netrouf, na muj vkus tam byva uz docela velkej provoz vozidel i pesich ...
    YAKOBO
    YAKOBO --- ---
    jee Poldi, tam jsem byl když jsem začínal. Už to bude skoro rok :)
    First bando
    https://www.youtube.com/watch?v=I7FzgwzHYAg
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: Zhruba polovinu času videa jsem v atti letěl, protože se mi nechytalo GPS a videopřenos byl jen hromada kostiček :-) Po rádiu do telefonu šla rozumně jen telemetrie :-)
    A strojem "noname za 999,- z obchoďáku" čili v total manualu jsem začínal. A na něm jsem mockrát zachraňoval situaci (když mi ho začal brát vítr a odnášet ho dopryč) vypnutím motorů. A následným zapnutím do plného výkonu když propadnul o pořádný kus níž. Pokaždý se to z takovýho propadu dokázalo samo srovnat tím že se snažil narovnat se do vodorovna. Až do momentu kdy se mi podařilo při jednom takovém propadu zapnout motory naplno ve chvíli kdy byl vodorovně ale vrtulema dolu. S tím se snažil FW stroje vyrovnat tak, že všechny motory opravdu bežely naplno - a než mi došlo co se děje (předtím ve volném pádu stroj rotoval kolem všech myslitelných os), už vzduchem letěly kusy drona co se odlámaly při nárazu o zem :-)
    Ale dobrá škola, to jo.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    JAVOR: Ja jsem ted po operaci kolene, takze nepracuju. A kolega mi pujcil nejakej malej dron v total manualu.... a to je jako hodne prisny :D ale js to uzasna skola :) litam si po byte mezi tramama, vejska se musi upravovat manualne a tak :) je to super trenink
    JAVOR
    JAVOR --- ---
    MERTLAS: nechat padat, to ja umim moc dobre. :) potvrzuju naucit se litat v atti na oko nebo v plnym manualu chce alespon 30hodin, nez clovek pochyta vsechny navyky.. osobne si myslim ze by tim mel kazdej zacit, bohuzel to vetsinou chodi presne opacne..
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    MERTLAS: Jeste doplnim, ze prepnout do ATTI znamena v plnem manualu umet litat. Byt absolutne zorientovany a na vizual, protoze v atti se uplne jednoduse na fpv neda litat vzhledem k nulove podpore pozicovani a senzoru a tedy opet mit velmi rychle reakce a rozhodovani. Coz znamena potrebu atti aktivne trenovat... :)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: postup je pro kazdej stroj trochu jiny, ale ve sve podastate to je to co pises. POkud ti zacne ulitavat a neni to vetrem, tak jedina moznost je okamzite prepnout do ATTI a prerusit mu veskere automatizovane procesy a prevzit ho do plneho manualu. Pokud ulitava pryc, tak neni jisty, ze RTH bude fungovat (zvlast v takovym prostredi, jako je poldovka) vzhledem k silnemu elektromagnetickemu ruseni... pokud nic nepomaha, tak posledni moznosti je proste a jednoduse vypnout motory a nechat dron padnout...
    nicmene je dost tezky tenhle posledni krok udelat a temer nikdo jej nedokaze udelat a snazi se prevzit ovladani tak dlouho, az je pozde. Je to podobny jako s uhybnym manevrem v aute. Teoreticky ho znaji vsichni, ale udelat jej prakticky je vec druha :)
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: Tak tohle bylo vcelku neplanovany nataceni, takze jsem nad tim nijak moc nekoumal.
    Ad krizovy postupy pri uletu - krom toho zkusit procvakat prepinac letovejch rezimu, zkusit pustit RTH, a kdyz to nezabere tak zkusit vypnout motory (a modlit se aby stroj poslechnul) me uz nic moc nenapada ... Jsou na no nekde nejaky doporuceny postupy ( idealne pro konkretni typy stroju ) v nejaky stravitelny podobe ?
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: tak nad natacenim je treba nejdriv trochu popremejslet, kouknout na nejaky inspirace a kouset a zkouset ;) Tezky to je, ale kdyz se chce, tak jde vsechno ;) Respektive vystrihat takovy ty zabery jak mas uplne na zacatku, kdy si teprve nastavujes kameru a deset vterin se nic nedeje.... ale jo, je to zrout casu to strihani no :)

    Ad krizovy situace... pokud ti to zacne ulitavat, tak prave proto je potreba mit rozvrhnutou dopadovku a hlavne vedet a mit nauceny, co delat kdyz. Mit nastudovanej krizovej chceklist (prakticky to stejne, co maji nastudovany normalni piloti, ale v mensi mire) a v pripade, ze nic nefunguje, tak hold CSC a poslat dron kolmo na zem v miste, kde vis, ze se jeste nic nestane, protoze mas rozvrhnutou dopadovku a pripadne, pokud mas vyjimku od UCL, tak mas i povinne pojisteni, ktere kdyzak v tom nejhorsim pripade resi zpusobenou skodu, coz hobby pilot v drtive vesine nema, protoze muze litat nekde mimo potencialni rizika :) ikdyz i ten zapalenej les/louka muze stat celkem ranec :)
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    BOZA: no, kdyz je to bezkomutatorovej motor (coz musi bejt, vzhledem k otackam), tak mu zatopeni nevadi - drat civek je izolovanej lakem, a je mu burt ze je pod vodou, takze pokud jsou dobre izolovany privody k motoru tak je to v pohode.Jediny co voda v prostoru mezi statorem a rotorem udela, je to ze ho krapet brzdi - ale velice rychle ji to vycaka ven ...

    On treba i takovej vetrak z pc, je-li zbaven elektroniky bez problemu funguje zatopenej vodou - kamos je pouziva na pohon modylku ponorek ...
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: Lepsi video - rad bych, ale asi mi to v tomhle smeru moc nemysli - proste to neumim natocit hezky, notabene kdyz vubec nevidim co tocim. Proto jsem to ani nedaval sem, ale do ruinovyho auditka kde lidi oceni zabery stary ruiny.
    A co se potencialniho uletu tyce - to muze bejt celkem v prdeli i kdyz jsem mimo HOP, za tech ~20 minut nez se vystavi baterka to odfrci celkem daleko, takze fakt nic pripravenyho nemam. ~95% potencialni dopadovky je beton a hlina, mista kde nikdo moc nebejva, takze mi to prislo jako prijatelne bezpecny ...
    BOZA
    BOZA --- ---
    Netusite, jak jsou reseny vodotesny koptery? Tohle vypada pekne: https://www.quadh2o.com/store/
    Ale prijde mi, ze utesneny je vsechno, krome motoru. Sam nevim, jak bych motory utesnoval, ale na druhou stranu mi prijde divny je nechat vode napospas. Ze by to tem motorum fakt nevadilo?

    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: pokud bys ho mazal proto, ze je z nejakyho esttickyho hlediska imho uplne o nicem, tak bych to bral... jinak bych to uplne neresil...
    no kdyz na to kouknes ciste z pohledu legislativy, tak sice nemas moc co ohrozit, ale nemas zajisteno, ze ti pod dron jednak nevleze nekdo cizi (nepredpokladam, ze si mel zajisteny komplet celou dopadovku), respektive kdyby ti to uletelo (a ze se celkem divim, ale nepreju!!!, ze ti vzhledem k tomu, cos psal, zes mel za problemy, neuletelo vzhledem ke stroji), tak nepredpokladam, ze si mel pripraveny zajisteny krizovy scenar... Proste UCL se v tomhle smeru snazi o zajisteni co nejvetsi mozne bezpecnosti (ikdyz mozna nekdy az moc velke, ale radsi to, nez pripadny prusvih).
    Ale rikam... zas to tolik neres :) Spis bych resil, ze se da video udelat mnohonasobne zajimaveji a lepe ;)
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS:
    :-(
    Tak to to video z ytb asi radsi smazu - byt realne tam v podstate nemam moc co/koho ohrozit ...
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: z pohledu legislativy to je HOP a tedy bez vyjimky tam legalne letat nelze :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam