• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    Tipy, triky a vše ostatní ohledně RC Quadrokoptér, létajících RC modelů osazených čtyřmi motory. Rady při nákupu zařízení a příslušenství. Quadrokoptéry s kamerou - vlastní ukázkové fotky a videa.
    rozbalit záhlaví
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: jj, proto píšu že budu potřebovat hromadu místa a dlouhej špagát :-)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: no to se mi prave stalo taky :) ono ve chvili, kdy nemeni vysku, tak to povoli prave motory vypnout. Proto jsem psal, ze me vysledek nepresvedcil :) Ale imho ve vzduchu realne by to neproslo... Chtelo by to nekoho, kdo by v dron drzel lehce za nohy, respektive ho jistil ve vzduchu, aby se nerozsekal o zem... :) v jednom cloveku tohle proste neudelas :D
    SPECZ: to jsem samozrejme taky zkusil. I jsem si ho v atti drzel ve vzduchu a udelal "krouzek" prstama a tema to jen jistil... ale byl jsem tesne nad zemi, pac se mi nechtelo brat popruhy a veset na ne ovladac, abych byl volnejsi :D a jak se znam, tak bych se do toho ponoril az tak, ze bych tu neco rozsekal... a ja zitra a ve ctvrtek musim na zakazky, tak se mi uplne nehodi rict sry. neco jsem si zkousel :D
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    SPECZ: Nemyslel jsem odstartovat, plyn přidáš míň než na skutečný start a zvedneš ho rukou - akorát to udělá trochu průvan :-)
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: A kurva.
    Odzkoušeno teď, bez vrtulí, dle logu v appce jsem "v ruce" bez vrtulí nalítal 11 metrů - takže jsem mu let nejspíš nakecal úspěšně. Parkrát když mi trochu poklesla ruka zahlásil že byla dosažena maximální rychlost motorů jak se zoufale snažil udržovat vejšku. Megaprůser ovšem vidim v tom že se mi motory povedlo opakovaně zastavit jen levou pákou, když jsem ji podržel nadoraz doprava dolu ...
    Přemýšlím jak ten test vylepšit, a asi na to budu potřebovat dost místa na výšku a hromadu špagátu :-)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: jojo, ale v kanclu to ted uplne zvedat nechci :D
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: Mam vyzkouseno ze s vrtulema, pokud mu chces nakecat ze leti, musis nahodit motory a s pridanim "plynu" ho zvadnout - pak i stojici na zemi drzi podstatne vyssi otacky motoru ...
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: imho bude presnejsi to vyzkouset kdyz ti ho nekdo zvedne s vrtulema jakoze je ve vzduchu, bude ho porad drzet a pak to udelas :)

    EDIT: ted jsem to zkousel s vrtuelma... ale vysledek me nepresvedcil... bud jsem byl moc nizko nebo jsem to drzel, ze si to myslelo, ze neletim :D
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: No tak minimalne co se uhlu pacek proti stredu tyce tam imho bude nejaka tolerance - nemuzes to pri nouzovym manevru ladit na stupen presne, ale cekal bych ze bude potreba aby byly nadoraz.
    Ja to snad vyzkousim bez vrtuli :-)
    Sice je potreba ho napred presvedcit ze leti kdyz je na zemi, ale to mam vyzkouseny ze jde ( teda s vrtulema, bez jsem to nezkousel)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: jako jasne. Dokazu si to predstavit. Ale ne tak, ze mas kniply nadoraz :D (CSC v teto kombinaci by se totiz melo aktivovat az ve chvili, kdy obe packy jsou nadoraz na 100% a ve chvili, kdy je jedna hodnota mensi nez 100%, tak by se nemel spustit)
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: Tak jednak nemuselo ji o toceni zaberu - predstav si ze jsou i lidi co nepotrebujou neco tocit ale jdou si proste jen tak zablbnout s dronem :-)
    A druhak umim si to predstavit jako zaber - neco dost podobnyho jsem provadel kdyz jsem tocil kamosovi svatbu - prujezd kolony, kdy jsem byl z pohledu kolony po jejich leve ruce, a pak jsem se snazil dostat pred kolonu, porad sledovat prvni vozidlo - takze rotovat doprava, zaroven bocit doleva , couvat a klesat - vlastne mam kliku ze jsem ty paky nedal nadoraz, kdyz nad tim tak premyslim ...
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: uz nejakou dobu by tomu tak byt nemelo (tedy u tveho modelu jeste asi jo..). Byl to tzv CSC neboli vypnuti motoru v krizovce, presne jak rikas. Bohuzel par lidem se to stalo nechtene (ikdyz dodneska nechapu, jakej manevr s tim delali a jak ten zaber meli rozmyslenej, protoze klesat a tocit prava a zaroven couvat a letet doleva... nechapu :D ). Proto DJI prislo s bezpecnejsim resenim, kdy CSC je kombinace packy a knofliku. Ja konkretne to mam nastaveny na leva packa pravo dolu a zaroven drzet RTH button. Tuhle kombinaci snad normalne clovek nikdy nechtene nezmackne :)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    a jeste bych videl jeden mozny duvod, proc ne... :D pristanes si a musis ho obejmout a pak otocit. Kdyz otacis, tak se brani (coz je v poradku a je to chtena funkce). Kdyz ho chytis blbe a nahodou se ti vysmekne... nevim, kdo zvas uz se vrtulema posekal, ale... mno je to mnam dopici... dekuju a nikdy vic (ikdyz vim, ze to jeste parkrat zaziju :D)
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    PEKK: Obe paky naraz sikmo k sobe dolu jsou pro nouzovy vypnuti za letu ( napr kdyz zjistis ze je paraglide na koliznim kurzu s tebou a neni cas na postupny sestup). Pro vypnuti pri drzeni v ruce bych to nedoporucoval, protoze ti to zacne zaroven tocit do prava a klopit doleva do zadu (samo v zavislosti na rezimu ovladace a za predpokladu ze je stroj zadkem k tobe), coz by pri spatnym uchopu mohlo vest k tomu ze ti klepne o hlavu ..
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    PEKK: Chytim nad hlavou za "nohu" drzim, ovladac stoupani/klesani na doraz dolu a po par vterinach vypne motory (p3se).
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    PEKK: pokud neni krizova situace, tak nevidim duvod to takto delat. Samozrejme ze to motorum uplne nedela dobre. Krizovou situaci napriklad myslim mnou nedavno popisovane litani z trajektu, kdy jsem musel neustale korigovat let (nemoznost letu v P vzhledem k rychlosti lodi a protivetru potreba letu v S) nastaveni Mode 2, kdy stoupani / klesani respektive vypnuti motoru mam na levy pacce a doprednou rychlost na pravy, a i tak jsem radsi pristal a manualne vypnul...

    (auto taky nevypinas slapnutim na brzdu a vyslapnutim spojky se zarazenou jednickou ;) )
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEKK: https://m.youtube.com/watch?v=7N4Jx2bbwmE
    akorat ho startuj a pristavej nad hlavou, ten pan chce prijit o oci ;)
    PEKK
    PEKK --- ---
    jo zapomněl jsem říct, že to dělám s airem...mám ho chvíli, měl jsem za to, že to vypínají obě páky současně...
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEKK: ja to delal s MP1 s novym pro jsem to jeste nezkousel.
    Zatim mi stacilo ho chytnout do ruky a pakou na ovladaci vypnu rotory.
    PEKK
    PEKK --- ---
    W_NOICE78: čus, vypínate drona taky tak, že ho chytíte do ruky a pak otočíte vzhuru nohama? Dělám to tak, ale připadá mi, že to nemá uplně rád:D
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Přepravu vzorků mezi laboratoří a nemocnicí přebírají drony: Jsou rychlejší a levnější | 100+1 zahraniční zajímavost
    https://www.stoplusjednicka.cz/...-mezi-laboratori-nemocnici-prebiraji-drony-jsou-rychlejsi-levnejsi

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MERTLAS: nemusi byt vse profi a top, taky existujou situace, kdy jde o zabavu, pobavit se, zasmat se s brachou, zkouset, kazit, delat to lip, zkouset znovu... o tom ten zivot a ty konicky jsou taky ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam