Tak Březiněves je pro lítání docela blbý místo, lítaj přes ní letadla co jdou dolu na Vodochody (i když ty jsou většinou o kus severněji, nad Bašťí, ale když trochu fouká ...), lítají tam tudy ti co jdou dolů na Ruzyň, poblíž jsou dvě letiště Letňany (civ) a Kbely (mil) ...
Nicméně by to bylo ještě celkem v pohodě , pokud by se držel v malých desítkách metrů nad zemí.
Tohle ale musel bejt slušnej idiot, protože jestli ho hlásili piloti dopraváků co sedali na Ruzyň, s tím že se pohybuje v jejich sestupové rovině tak musel bejt mnohem, mnohem vejš než 300m nad zemí (obecná hranice prostoru G, může být místně upraveno jinak).
Zkoušel jsem chvíli čučet na flightradar, nejmenší éra jsem v oblasti viděl ve výšce 1500+ ft (~460m), jeden vrtulník v 1000ft (o chlup přes 300m), a velký éra všechny 4500ft + (1300 m) - byť teda dneska na ten směr startujou a při startu půjdou nahoru strměji než klesají - v cca stejné vzdálenosti, jen na opačnou stranu - tj. mezi "Vuznice" a "malé Kyšice" kudy dnes klesají jsou ve výškách 3500 - 4000 ft (~ 1070 -1220 metrů).
Pokud budu uvažovat že dron je okem viditelný na 300 m (což je asi optimistickej odhad v momentě kdy se ho snažím najít a nesleduju ho, narozdíl od pilota, od startu dál), a vezmu v potaz že ho hlásili "v rovině sestupové dráhy" tak musel být minimálně v sedmi stech metrech nad zemí !
V místě kde je hustej leteckej provoz.
To už je čistej kokotismus, za kterej "pilot" dronu zaslouží nakopat do prdele, protože i když naprosto odhlédnu od předpisů, tak je to hrubě proti zdravýmu rozumu. Na takových vzdálenostech sice možná "pilot" bude tušit kde má zhruba stroj (byť už se nejspíš bude orientovat čistě podle videopřenosu), ale absolutně nemá šanci správně odhadnout vzájemné vzdálenosti letících objektů a riziko jejich kolize - a ani by si jich nejspíš nevšiml, protože nejspíš bude koukat na display .... A i když byl možná "bezpečně" pod hladinou velkých strojů, už byl v potenciálně kolizní výšce se spoustou malých letadel, kterých tudy lítá opravdu hodně.