• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    B3DA
    B3DA --- ---
    k tomu vypínání otáčením.. mě nepřijde, že by nějak zvlášť trpěly motory. ale gimbal dostává na prdel velice
    PEKK
    PEKK --- ---
    Dík za tipy...
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    To by možná bylo nejlepší, když motory nevypne tak do ní nežuchne (pokud něco fakt nepodělam), a když je vypne tak se do toho vrtule nijak zásadně moc nezamotaj.
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: Jak se s ním chceš neprat, když během přesunu pák do csc polohy začne vykonávat docela zajímavý pohyby ?
    Jasně, když to udělám rychle tak nestihne o moc víc než jen s sebou cuknout (díky setrvačnosti), ale i tak to bude znát - imho to stihne rychleji než ty pohyb rukama.
    Možná nějakou síť pod něj ?
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: jojo :D a jeste nejaky meky pristani :D Ale imho to pujde udelat, kdyz vzlitnes, ja ti ho chytnu s natazenejma rukama nad hlavou (to uz si bude myslet, ze je v dostatecny vysce - pripadne si vylezu na strechu auta nebo tak neco), ale tak, abych se s nim nepral a ve chvili kdy ne/vypnou motory, tak ho chytim... samozrejme v kozeny bunde a rukavicich :D

    Padak je imho overkill :)
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    SPECZ: A nebo dost vejšky a padák ...
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: jj, proto píšu že budu potřebovat hromadu místa a dlouhej špagát :-)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Kazdopadne dobrej napad na to tohle vyzkouset zaroven pri nejakym tom srazu :D

    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: no to se mi prave stalo taky :) ono ve chvili, kdy nemeni vysku, tak to povoli prave motory vypnout. Proto jsem psal, ze me vysledek nepresvedcil :) Ale imho ve vzduchu realne by to neproslo... Chtelo by to nekoho, kdo by v dron drzel lehce za nohy, respektive ho jistil ve vzduchu, aby se nerozsekal o zem... :) v jednom cloveku tohle proste neudelas :D
    SPECZ: to jsem samozrejme taky zkusil. I jsem si ho v atti drzel ve vzduchu a udelal "krouzek" prstama a tema to jen jistil... ale byl jsem tesne nad zemi, pac se mi nechtelo brat popruhy a veset na ne ovladac, abych byl volnejsi :D a jak se znam, tak bych se do toho ponoril az tak, ze bych tu neco rozsekal... a ja zitra a ve ctvrtek musim na zakazky, tak se mi uplne nehodi rict sry. neco jsem si zkousel :D
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    SPECZ: Nemyslel jsem odstartovat, plyn přidáš míň než na skutečný start a zvedneš ho rukou - akorát to udělá trochu průvan :-)
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: A kurva.
    Odzkoušeno teď, bez vrtulí, dle logu v appce jsem "v ruce" bez vrtulí nalítal 11 metrů - takže jsem mu let nejspíš nakecal úspěšně. Parkrát když mi trochu poklesla ruka zahlásil že byla dosažena maximální rychlost motorů jak se zoufale snažil udržovat vejšku. Megaprůser ovšem vidim v tom že se mi motory povedlo opakovaně zastavit jen levou pákou, když jsem ji podržel nadoraz doprava dolu ...
    Přemýšlím jak ten test vylepšit, a asi na to budu potřebovat dost místa na výšku a hromadu špagátu :-)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: jojo, ale v kanclu to ted uplne zvedat nechci :D
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: Mam vyzkouseno ze s vrtulema, pokud mu chces nakecat ze leti, musis nahodit motory a s pridanim "plynu" ho zvadnout - pak i stojici na zemi drzi podstatne vyssi otacky motoru ...
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: imho bude presnejsi to vyzkouset kdyz ti ho nekdo zvedne s vrtulema jakoze je ve vzduchu, bude ho porad drzet a pak to udelas :)

    EDIT: ted jsem to zkousel s vrtuelma... ale vysledek me nepresvedcil... bud jsem byl moc nizko nebo jsem to drzel, ze si to myslelo, ze neletim :D
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: No tak minimalne co se uhlu pacek proti stredu tyce tam imho bude nejaka tolerance - nemuzes to pri nouzovym manevru ladit na stupen presne, ale cekal bych ze bude potreba aby byly nadoraz.
    Ja to snad vyzkousim bez vrtuli :-)
    Sice je potreba ho napred presvedcit ze leti kdyz je na zemi, ale to mam vyzkouseny ze jde ( teda s vrtulema, bez jsem to nezkousel)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: jako jasne. Dokazu si to predstavit. Ale ne tak, ze mas kniply nadoraz :D (CSC v teto kombinaci by se totiz melo aktivovat az ve chvili, kdy obe packy jsou nadoraz na 100% a ve chvili, kdy je jedna hodnota mensi nez 100%, tak by se nemel spustit)
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: Tak jednak nemuselo ji o toceni zaberu - predstav si ze jsou i lidi co nepotrebujou neco tocit ale jdou si proste jen tak zablbnout s dronem :-)
    A druhak umim si to predstavit jako zaber - neco dost podobnyho jsem provadel kdyz jsem tocil kamosovi svatbu - prujezd kolony, kdy jsem byl z pohledu kolony po jejich leve ruce, a pak jsem se snazil dostat pred kolonu, porad sledovat prvni vozidlo - takze rotovat doprava, zaroven bocit doleva , couvat a klesat - vlastne mam kliku ze jsem ty paky nedal nadoraz, kdyz nad tim tak premyslim ...
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: uz nejakou dobu by tomu tak byt nemelo (tedy u tveho modelu jeste asi jo..). Byl to tzv CSC neboli vypnuti motoru v krizovce, presne jak rikas. Bohuzel par lidem se to stalo nechtene (ikdyz dodneska nechapu, jakej manevr s tim delali a jak ten zaber meli rozmyslenej, protoze klesat a tocit prava a zaroven couvat a letet doleva... nechapu :D ). Proto DJI prislo s bezpecnejsim resenim, kdy CSC je kombinace packy a knofliku. Ja konkretne to mam nastaveny na leva packa pravo dolu a zaroven drzet RTH button. Tuhle kombinaci snad normalne clovek nikdy nechtene nezmackne :)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    a jeste bych videl jeden mozny duvod, proc ne... :D pristanes si a musis ho obejmout a pak otocit. Kdyz otacis, tak se brani (coz je v poradku a je to chtena funkce). Kdyz ho chytis blbe a nahodou se ti vysmekne... nevim, kdo zvas uz se vrtulema posekal, ale... mno je to mnam dopici... dekuju a nikdy vic (ikdyz vim, ze to jeste parkrat zaziju :D)
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    PEKK: Obe paky naraz sikmo k sobe dolu jsou pro nouzovy vypnuti za letu ( napr kdyz zjistis ze je paraglide na koliznim kurzu s tebou a neni cas na postupny sestup). Pro vypnuti pri drzeni v ruce bych to nedoporucoval, protoze ti to zacne zaroven tocit do prava a klopit doleva do zadu (samo v zavislosti na rezimu ovladace a za predpokladu ze je stroj zadkem k tobe), coz by pri spatnym uchopu mohlo vest k tomu ze ti klepne o hlavu ..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam