LAUNCHER:
DRAGON: Nechci to nijak hrotit a pokud jsem DRAONA špatně pochopil, tak se omlouvám. Vnímal jsem to jako, že policii přičítáš úmysl omezením dronů poškodit demostraci. Což mi přišlo za hranou.
Nejsem příznivcem zákazů a nařízení. Sám létám s Mavicem, který je rootnutý a vykastrovaný od různých kontrolních funkcí. A ne vždy je to v souladu s legislativou. A také létám/jezdím s doma postavenými modely (FPV koptéry, letadélka, auta), které mi mockrát spadly.
Z toho vyplývá i můj postoj k regulaci dronů. Ano občas létám, kde se nemá. Třeba Dragonova fotka rybníka Svět kousek od hráze mně nijak netrápí. Ano je to CHKO, ale upřímně řečeno tam mi dron nevadí. Sám jsem ve stejném místě jezdil za motorovým člunem na vodních lyžích. Kdyby létal na druhém konci, kde je ptačí rezervace asi se budu tvářit mírně kyseleji.
Vnímám rozdíl mezi tím, když někdo létá kde nemá a rizika jeho chování jsou malé a predikovatelné.
Příklad přelétávám koleje někde v zapadákově, když pozitivně vím, že tam jedou dva vlaky denně a znám jejich časy. Let v CHKO.
A kdy jsou rizika pádu velké a neodhadnutelné. Příklad - v blízkosti dopadové oblasti dronu je 200tisíc lidí, kde je brutální elektromagnetické rušení.
Argument s baterií není mimo. Jen se snažím aby si ostatní uvědomili, že případný pád dronu způsobí problém.
Můj názor je, že většina pilotů, jejichž první zkušeností je DJI se příliš spoléhá na to, že to funguje. A neuvědomují si, že i DJI prostě jednou selže motorek a spadne. Že může ulítnout a spadnout. Vůbec s tím nepočítají. A tedy nemají plán B co dělat v takovém případě.