• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    ACID
    ACID --- ---
    COSMY: hledam vrtuli 5,3x3 s levym a pravym chodem, na mini je zda se jeste mensi
    COSMY
    COSMY --- ---
    ACID: snad to staci kvuli cemu? :]
    ACID
    ACID --- ---
    COSMY: paráda, díky
    COSMY
    COSMY --- ---
    ACID
    ACID --- ---
    mohl by mi prosim nekdo s Mavic Mini zmerit prumer rozlozene vrtule a delku listu od otvoru pro sroub po konec listu?
    MHO
    MHO --- ---
    S dětma jsme objevili během karantény kouzlo miniwhoopa.

    Quarantine miniwhoop flying
    https://www.youtube.com/watch?v=NFRlK3RU-uM&feature=youtu.be


    (litame BetaFPV Beta75 Pro 2, nahravano na DVR, stříhali si to kluci sami)
    MHO
    MHO --- ---
    ZURICI_BYK: Ja nahravam na airdata.com


    ZURICI_BYK
    ZURICI_BYK --- ---
    Zdravim, vrtam se ted v log zaznamech z Mavic Mini pres FLY app, ale nasel jsem, ze existuje mnoho jinych nastroju. Mate nejake doporuceni na free/placeny a dobry ?

    Dik
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ:
    MHO: A navic pokud vystoupas nad nastavenou hladinu i v pripade, ze doletis za kopec, tak se stroj jen otoci a leti v aktualni vysce zpet. V soucasne dobe uz ma tedy vyhodu senzoru, kdy se pred prekazkou zastavi a nastoupa (nebo jako mel by :D ), ale stroje bez senzoru (tedy Phantom 3) to nemely... a to byla pricina jednoho z mych dalsich ztroskotani :) Jak pises, speczi, byl to problem :D Sice jsem mel podle telemetrie nastoupanych 100m, ale realne jsem byl v nejakych 15AGL, ztratil signal, stroj udelal vsechno spravne, myslic si, ze je v dostatecne vysce se otocil a letel zpet... lec pred nim stal strom, kterej byl o cca 20cm vys, nez hladina, ve ktere letel... aaaa bum :) nu coz... chybama se clovek uci :)
    MHO
    MHO --- ---
    SPECZ: Stroj pro RTH zustane na aktualni vysce. Pokud by byla nizsi, nez nastavena, tak nejprve vystoupa. Ale pokud je v okamziku aktivace RTH vyse, tak se nejprve vrati a potom klesa.
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    MERTLAS: K RTH pri letu do kopce - zustane stroj v aktualni vysce, nebo se vrati na tu nastavenou ? To druhy by nad kopcem mohl byt krapet problem :-)
    MASTA
    MASTA --- ---
    MERTLAS: Okej koukam na to z pohledu kameramana, nejde mi primarne o litani jako takovy... ale chapu :)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    MASTA: to ale neni vubec pravda. Proc by sis nemohl zalitat? je strasne moc mist, kde zadna omezeni nejsou... Jen je treba hledat :)
    MASTA
    MASTA --- ---
    MERTLAS: Ja si prave rikal, jestli by to melo nejaky smysl. Koukam ze nemelo. Me prijde ze s tema vsema omezenima je tezky se chovat zodpovedne pokud si chces vubec zalitat.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    MASTA: pojistku na skodu tretim osobam si muzes udelat defakto u jakykoliv pojistovny a neni potreba mit letecky prace. Ja mam Allianz, ale delaji to i CSOB, imho i Generali Ceska pojistovna a urcite dalsi. Nicmene dost zalezi na jejich podminkach a naslednem plneni.

    Co jsem se s nimi bavil, tak vzdy pred pripadnym plnenim zjistuji, zda pilot pri letu splnil vsechny podminky dle Doplnku X a dalsichpredpisu a pokud najdou neco, co nesplnil, tak nemaji duvod plnit, protoze porusil podminky pojisteni. Coz v pripade hobby pilota prakticky nikdo neni schopen splnit (at uz dopadovkou, kterou nikdo nedodrzuje, nebo lety v hopu, zvlaste chranenych oblastech a podobne).

    Pak jeste delaji havarijko, ale jen na novyho drona za cenu 10% hodnoty dronu s 5% spoluucasti. Takze je imho mnohem lepsi si udelat DJI Care refresh a kdyz ti to spadne, tak se modlit, aby to nebylo nad frekventovanou silnici, nebo aby to nezapalilo les ve zvlaste chranenym uzemi a podobne, sezbirat si zbytky stroje, poslat to do DJI a nechat si dat novyho... :)
    MASTA
    MASTA --- ---
    MERTLAS: Zaujala me ta pojistka, da se to udelat i pro neprofika? Pripadne kde?
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    MAJA: tak to, aby si dron pamatoval pozici a natoceni kamery atd, to bohuzel DJI GO 4 neumi. Udajne to umi Litchi, ale ja s litchi nelitam, ikdyz ji mam nainstalovanou :D

    Nevim, co mas na mysli tim vracenim "do garaze"?

    Pojisteni mam vzhledem k leteckym pracem povinne pro CR, ale vzhledem k tomu, ze cas od casu prave takle jezdim litat do zahranici, kde casto chteji pojisteni i pro hobby litani, tak jsem si ho udelal rovnou na celou evropu, abych byl v klidu.
    MAJA
    MAJA --- ---
    MERTLAS: dobrý :-) lítat a řešit tunely už chce odvahu ...
    Ten SRTH by se mi právě líbil na vracení "do garáže" ... + právě ten bookmark, abych mohl opakovaně fotit ze stejné polohy, výšky, se stejným natočením dronu/gimbalu ... prostě to samé místo třeba po měsíci.

    To máš pojištění v rámci podnikání nebo soukromou pojistku ?
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    MAJA: zatim nic konkretniho neni. Zavedeni nove jednotne legislativy se odlozilo.

    Ačkoliv to zatím není oficiálně veřejně potvrzeno od EASA, tak je vysoce pravděpodobné i vzhledem k žádosti několika států EU, že implementace nové evropské legislativy pro drony nebude od 1.7.2020, ale předběžně bude o půl roku posunuta na rok 2021, kvůli aktuálnímu stavu s koronavirem. (zdroj

    Co se RTH tyce. Opet je to jeden ze systemu, ktere by mely primarne slouzit jako nouzovy zachranny system. Tedy napriklad pri ztrate signalu, nahle indispozici pilota atd. Nemel by slouzit tak, jak ho vetsina lidi pouziva, protoze jsou lini, nebo se neumi vratit sami.

    Funguje dvema zpusoby. Pokud ma clovek nastaveny smart RTH, tak stroj po ztrate signalu vycka 10s na miste a pak se vraci presne po stejne draze, kterou pilot na misto ztraty signalu doletel. V takovem pripade stroj predpoklada, ze kdyz letel tam, tak se dostane zpet. Pokud pilot zapomene, ze tuhle funkci ma zapnutou, tak byva dost casto prekvapen, wtf ten stroj dela a proc leti, jak leti... Poprve se nam tohle stalo u I2, kdyz jsme litali na Streleckym ostrove u LKPR, vyrusil se nam signal kolega jaksi zapomnel, ze ma SRTH :D Nez nam doslo, co se deje, respektive, nez se nam opetovne nahodil signal a my mohli prevzit stroj, bezpece pristat a analyzovat vzniklou situaci, tak jsme meli celkem oroseny cela :D

    Pokud smart RTH nastaveno neni, pak se zvedne do pilotem predem v aplikaci nastavene navratove vysky a v te se vraci primou linkou zpet na misto vzletu. Pokud pred nim je prekazka (a stroj ma senzory), tak by se mel zastavit, vystoupat o nekolik metru vys a pokracovat. V tomto pripade je strasne dulezity jednak znat teren kolem sebe, vedet, jaky je v okoli nejvyssi bod a podle nej nastavit o nekolik metru vyssi hladinu, a taky si uvedomit, ze bod 0 je na miste vzletu a kdyz clovek stoupa do kopce a trochu za nej, tak ikdyz dle telemetrie je treba ve 100m, a navratovku ma dejme tomu v "bezpecnych" 90m, tak realne muze byt treba jen v 15m, coz leckdy neni ani vyska stromu :D (Opet realna zkusenost z jednoho z vubec prvnich letu pred x lety, kdy jeste neexistovaly senzory proti narazu :D).
    Nicmene zcela otevrene a uprimne, variantu se senzory v realu vyzkousenou nemam, nebot od vyse popsane udalosti, jsem se nikdy nedostal do situace, ze bych funkci RTH sam od sebe potreboval vyuzit do uplneho konce, protoze jsem si signal prebiral asasp po opetovnem nahozeni. Nicmene jak by rekl Bohusu: "vasu picu jsem nikdy nevidel a presto verim, ze ju mate," tak verim, ze to opravdu funguje :)

    EDIT: vlastne jednou jsem to malem vyuzil. Nez jsem sel v tomto konkretnim pripade do vzduchu, tak jsem dost premyslel, jestli to ma smysl nebo ne. Klasicky jsem se ale nechal vyhecovat :D
    Natacime videa pro jednu skupinu automobilovych nadsencu, kteri kazdy rok poradaji roadtrip po Evrope. No a loni ve Svycarskych alpach, kde jsou nadherny serpentynky a vhledyy, klesame od jedne vodni nadrze s elektrarnou a mnoha draty vysokyho na peti, ja letim, klesame dolu, silnice se vine, vidim presne, kde jsou jaky prekazky (pilotoval jsem z auta, coz je v nasich podminkach zakazane a hlavne je to dost obtizny na orientaci, koordinaci hazejciho tela ze strany na stranu a potrebe klidnych prstu, aby byly zabery maximalne plynuly). Do te doby drtiva vetsina tunelu mela delku kolem 50 - 100m, coz pro ridice s auty, kterymi jsme jeli, byla zalezitost ani ne par vterin a me tedy signal defakto nevypadl a hlavne ta delka byla predem na cedulce pred tunelem, takze jsem mohl odhadnout, jestli je potreba zastavit a pristat, nebo muzem jet dal. V tomto useku se zadny tunel nezdal, respektive jsem si ho predem na mapach nevsiml. Tak letim, tocim, pohoda.
    Po chvilce jsem si na displeji vyhlidl misto, kde chci pristat (byla tam takova odbocka s nejakou drevenou budovou). Blizime se k tomu, ale bohuzel do odbocky se nedalo odbocit a drevena budova bylo zebrovani zacatku tunelu... Tunelu, jehoz delka nebyla vyjimecne predem na tabulce vyznacena. Ridic do toho tunelu vjel a ten tunel bohuzel byl cca 500m dlouhej a silnice se velmi svazovala a zatacela a za zatackou nebylo videt ani svetlo na konci tunelu. Kdyz mi po par metrech doslo, co se deje, a ze to je totalne spatne, ba dokonce uplne v prdeli, tak jsem okamzite dal pokyn, ze je pruser, at na to hodne rychle slapne, dole se otoci a opet hooooodne rychle vyjede tim tunelem zpet. Do vysilacky jsem ostatnim autum rekl, ze my se otacime a vracime se, coz z pocatku nechapali proc.
    Nastesti v tom tunelu nebyl radar :D jinak uz by byl ridic bez papiru :D Nahoru jsme se dostali velmi hrubym odhadem za cca pul minuty az 40 vterin. To uz si ted fakt nepamatuju, ale tachometr se cestou zpet nahoru blizil k 230km/h. Dalsi klika byla, ze ani dolu ani nahoru nejelo zadny jiny auto, ktery by nas brzdilo spravnou rychlosti (ktera tam byla tusim 60 nebo 80km/h nevim).
    Na dronu jsem v tu chvili mel nastavenou navratovou vysku 100m. Ale protoze nez jsem ztratil signal, tak jsem od mista vzletu vyklesal o cca 200m a zaroven mam SRTH vypnuty, tak dron nejdriv musel nastoupat 300m (z -200 do nuly a pak dalsich 100 do nastavene hladiny). Pruser byl v tom, ze v prime lince navratu byl celkem velkej skalni masiv, kterej jsme prave objizdeli a kterej mi delal celkem velky vrasky, ale spolehal jsem pripadne na senzory. Blby bylo, ze ten masiv byl faaaakt vysokej :D Ale rikal jsem si, ze dron kdyztak po par pokusech o stoupacku zustane viset na miste a to uz si ho snad chytnu.
    Nicmene mnohem vetsi vrasky mi vsak delaly pripadny draty vysokyho napeti, ktery proste dron nevidi a nedokaze pred nimi predem zastavit (a kdyz ano, tak je to brutalni nahoda). Nastesti tim, jak jsem o tech dratech predem vedel, tak jsem se snazil byt vzdy nad nimi, respektive mimo ne a uklidnoval se, ze nademnou by melo byt cisto.
    Abych to zkratil, kdyz jsme nahore velmi svizne opet vyjeli z tunelu, velmi prudce brzdili na malem parkovistatku u tunelu, kde zrovna svacila nejaka rodinka s obytnakem dost prekvapene zirajic, co se to tam jako deje, me opetovne naskocil signal, tak byl stroj tusim nekde v 50m. Ja zrusil RTH a bezpecne pristal.

    Pouceni z teto zkusenosti mam, ze z auta (kdyz uz to jinak nejde a nejde byt na miste) litat jen do kopce, kde clovek jednak porad stoupa, coz je mnohem jednodussi, nez klesat, protoze ma lepsi odhad na vysku a zaroven vidis, co je pred tebou a muzes defakto letet tesne pred vedle silnice respektive diagonalne pred autem a tedy presne videt, kam letis. Pak, ze je dulezity predem si poradne nekolikrat zkontrolovat mapu a nebejt vul a radsi ji zkontrolovat dvakrat vic :D

    Na zaver jen reknu, ze mam dron pojisteny na celou evropu na skody do 27 milionu, ale ikdyz tohle mas, tak ho rozhodne nechces vyuzit :)

    MAJA
    MAJA --- ---
    No jsem čím dál tím víc přikloněnej k Mavic 2 Pro ... ale cena už je prostě přes moji psychologickou hranici.

    V ČR je mi jasný, že od léta bude potřeba nějaký test/registrace nezávisle na hmotnosti, ale neviděl jsem zatím příklad toho testu - jestli už nějaký je.

    Jakým způsobem se dron vrací "domů" na místo startu ? Stejnou cestou nebo přeletí v dané výšce nad souřadnice a klesne na zem ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam