Mohlo by vás zajímat, ptal jsem se přímo ÚCL na přípravu nové legislativy a výjimky pro stávající stroje:
"Regulační rámec EU zavádí jistou matici provozních možností a tříd letadel, která splňují jisté technické požadavky, včetně požadavku na „e-identifikaci“. Rámec ovšem pochopitelně obsahuje i jistá přechodová opatření pro letadla, která již na trhu EU jsou, a technické požadavky nesplňují. Stejně tak obsahuje postupy pro letadla vyrobená individuálně. V obou případech platí, že taková letadla nemohou využívat stejných provozních možností daných EU rámcem a jejich provoz je odpovídajícím způsobem omezen.
Další provoz letadla bude každopádně v omezeném rozsahu možný. V případě, že rozsah provozu dle příslušné podkategorie provozu (např. A1 nebo A3) nebude vyhovovat Vašemu provoznímu záměru, bude možné záměr řešit postupy pro kategorii provozu označovanou jako „specifická“; je ovšem samozřejmě možné, že předpoklady pro vydání povolení v této kategorii provozu pro konkrétní záměr nebudou splněny.
Doporučujeme Vám věnovat pozornost našim webovým stránkám https://www.caa.cz/provoz/bezpilotni-letadla/, kde budeme postupně uveřjňovat praktické informace a zavedené postupy k využití."