MERTLAS: Jasný - hele, vážně děkuju za informace. Mám zájem tohle dělat nějak smysluplně zodpovědně a ne úplně pankáčsky, proto jsem se ptal :) Napsal jsem si mezitím o informace na nějakou konkrétní oblast a místa od AOPK, tak uvidíme.
Mám z toho celýho ale trochu pocit, že zatímco ta část, kterou řeší UCL prošla nějakou novelizací a specificky řeší UAS, tak ty věci pod AOPK spíš ne a je to stavěný na jinou dobu a jiný stroje a podmínky. Ale jasně, nějak to být muselo, a chápu, že když potom chráněný ptactvo odmítá hnízdit, je to sice takovej neviditelnej, ale vážnej průšvih.
Je pravda, že zkouška na Open je dost formalita, ale tak nějak jsem to bral jako věc, která mě přinutí si ty věci najít a aspoň jednou přečíst, i kdybych to dělal během plnění toho testu. A jo, člověk, který má i jenom Open by měl vědět, proč je blbý nápad lítat kolem těch požárů v ČS a že mu za to hrozí postihy (nebo nevím, přinejmenším já bych to věděl :D ).
Na druhou stranu, informace, že řešíš nejenom vzdušný prostor, ale musíš si poradit i s těmi pozemními omezeními, tu nějak ty testy a materiály od UCL předávají fakt dost okrajově a vlastně jsem na ní narazil spíš náhodou v nějakém článku - to je smutný a bylo by určitě lepší v tomhle mít nějakou transparentnější souhru a lepší komunikaci těch institucí. A celý věci by třeba za mě pomohlo i to, že by nebyl plošný zákaz, ale nějaký jemnější, třeba právě rozdělený podle období v roce, individuálních lokalit, atd. - asi to dává větší šanci na dodržení, protože si lidi neřeknou "Stejně povolení nedostanu, tak se nebudu ani ptát a risknu to.", ale spíš "Jasný, na jaře tam nesmím, ale září je ok."