• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    Tipy, triky a vše ostatní ohledně RC Quadrokoptér, létajících RC modelů osazených čtyřmi motory. Rady při nákupu zařízení a příslušenství. Quadrokoptéry s kamerou - vlastní ukázkové fotky a videa.
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MHO: To dost záleží na požadovaných vzdálenostech a hlavně na legislativě…

    Jsem si jist, že škálovaná verze DJI Avata by nebyla až takový problém, pokud by někomu stačilo "hopsat" mezi střechami mrakodrapů (a vyhnout se zácpám dole), nebo z mrakodrapu k letišti…

    DJI Avata váží 410g, z toho 162g je baterie, rozměry má 18*18*8 cm. Krátkodobě nese dalších až 980g vybavení.

    Takže i pokud bychom ignorovali možnosti odlehčení u většího modelu, tak pokud by se z toho udělal dron o velikosti 180*180*80 cm, hmotnosti 410kg/162kg baterie, s teoretickou nosností 980kg vybavení, tak si jsem jist, že by 150kg pilot+bagáž nebyl až takový problém…
    MHO
    MHO --- ---
    To podle mne záleží jen na bateriich. Když se povede nějaký průlom, tak elektronika a sw jsou na létající auta ready
    TITUS_PETRONIUS
    TITUS_PETRONIUS --- ---
    MHO: Presne, elektromotor sa da perfektne regulovať. Ale o tom hybride som rozmyslal z inych dovodov. Lebo za nasich aktívnych zivotov multikoptéry viac ako hračky asi nebudú.
    MHO
    MHO --- ---
    TITUS_PETRONIUS: no ono by se mechanické řízení otáček jednotlivých rotoru - na te urovni co potrebujes - dělalo asi fakt blbě.

    Takže vlastně cesta před elektřinu je to jediné možné. Ale nevím, strojarskou školu nemám. Třeba ny to vymysleli.
    TITUS_PETRONIUS
    TITUS_PETRONIUS --- ---
    MHO: to je defacto hybrid
    CTALKEP
    CTALKEP --- ---
    MHO: dakujem velmi pekne, presne toto som potreboval.
    MHO
    MHO --- ---
    CTALKEP: Asi je dobré si trochu ujasnit názvosloví

    - DRON je definován schopností relativně komplexního autonomního fungování. Tedy nějakou inteligencí. Tedy sám vykonává nějakou aktivitu - dočasně nebo zcela bez řízení operátem. Na podobě dronu nezáleží. Nejčastěji je to klasické letadlo s vrtulí, ale klidne i vodní dron (ty ukrajinské čluny) apod.
    - Koptéra je pak definována způsobem konstrukce. Je to něco co lítá pomocí tří a více vrtulí - to je to o čem se tady bavíme. Pokud je to nutné stále ovládat, tak to není dron. Návrat na homepoint se nepočítá.

    Dost mne tohle sere, protože tuhle chybu dělají novináři. Typicky někde zaútočí dron (defacto naváděné sebevražedné letadlo) a už se volá po zákazu koptérek na RC vysílání.

    Takže ano - dronů na klasické palivo je hafo. Ale technicky vypadají jako letadla a dokáží létat pěkně dlouho. Jsou i drony určené k dlouhodobému setrvání ve stratosféře, kde fungují klidně týdny na solární pohon.

    Koptéry naopak jsou téměř výlučně elektrické. Protože je relativně jednoduchá jejich stavba.

    Ale je řada pokusů to změnit. Třeba tady je ukázka quadkoptéry-drona kde pohon zajištuje generátor.
    Drone Generator
    https://www.youtube.com/watch?v=qLR6c6ovJ20
    INSOMNIA
    INSOMNIA --- ---
    TOXICMAN: Mam kdyztak fakturu
    INSOMNIA
    INSOMNIA --- ---
    TOXICMAN: Kupovana 18.4.2022. Letela asi 3x, proto ji i prodavam.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    INSOMNIA: jak je stará?
    INSOMNIA
    INSOMNIA --- ---
    Nechcete nekdo RunCam Orange 5 za 2k vcetne dvou ND filtru a drzaku z TPU?

    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Defakto ne. Vzhledem k prilisne vaze a tedy nutne velikosti a vykonu to je nevyhodny pomer vzhledem k cene.
    CTALKEP
    CTALKEP --- ---
    mozno to tu niekto bude vediet, existuju drony na spalovaci motor? (alebo akykolvek pohon co umoznuje dlhsi let)
    THAIGRR
    THAIGRR --- ---
    Tak uz ho mam doma
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ACID: Baterky to umi vsechny od Phantoma 3 tusim.

    Nabijet na storage umel nabijeci hub na baterky k phantomu 4 a to byla funkce, kterounjsem mel strasne rad, protoze to nabijelo vsechny tri baterky zaraz, takze jsem to pouzival i jako takovou rychlonabijecku aspon do tech 60%, kdyz byla nouze 🙂 a zaroven jsem vedel, ze to dam nabijet a nemusim se o to starat, pac se to u tech cca 60% zastavilo 🙂. Velky ujednoduseni starosti 🙂

    Mavicy ani huby na inspire ani matrice to bohuzel neumi.
    ACID
    ACID --- ---
    MERTLAS: lepší je vybíjet na storage napětí, ale nevím jestli to cajky k dji umí..
    THAIGRR
    THAIGRR --- ---
    MERTLAS: už jsem jí stáhnul, ale proč tam není by mě zajímalo?
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    B3DA: V pohode 😂 mit baterku, ktera da 15hodin ve vzduchu na 10 cyklu, tak prodavam ledvinu 😂😂😂
    B3DA
    B3DA --- ---
    MERTLAS: lol, ja jsem evidentne unaven vice. pardon :)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    THAIGRR: Jj musis appku stahovat primo ze stranek dji.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam