• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    BOZA
    BOZA --- ---
    Tohle mi prijde mistrovska prace:
    Vzácná kořist. Ukrajinci díky šikovnému manévru dlouhé dny odposlouchávali Rusy - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/ukrajinci-ukoristili-vysilacku-ruskeho-vojaka-nekolik-dni-od/r~b211e97a973811edba5b0cc47ab5f122/

    Ukrajincům se na konci prosince podařilo získat vysílačku mrtvého ruského vojáka, díky níž mohli několik dní odposlouchávat svého nepřítele, uvádí agentura Reuters s odvoláním na tamní jednotky. Opuštěného zařízení, které leželo nedaleko ruských zákopů, si ukrajinští vojáci všimli na záběrech z dronu. Na ten poté upevnili provázek s háčkem a vysílačku odcizili.

    Fakt machri, ze na tech zabrech neco poznali, asi originalni obraz je lepsi. To by me bavilo, delat takovedle nejake operace s dronama. Mimo valku o nicem moc nevim krome foceni a to me moc nebere.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    DOKKTOR: Ano. Prvni je za 4000, kde jakoze registrujes poprve sve Conops respektive jakoze vstupujes do sveta kategorie Specific a v ramci toho muzes rovnou poprve pozadat o OkP. Nasledne pak zadas o jednotlive vyjimky v konkretnich mistech, kde je potreba vyjimka a to je defakto brano jako zmena puvodniho OkP a to stoji 400.
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    jenom taková drobnost, kterou úplně nechápu a nedohledal jsem to - kolik stojí Okp? ÚCL píše, že první OkP stojí 4000 a každá další změna stojí 400. je to tak, že ta první registrace stroje stojí 4000 a každá další žádost na konkrétní scénář je za 400?
    BERNIE
    BERNIE --- ---
    2207 1860 KV motor od RCinpower ma s 6" vrtuli tah pri 50% plynu 968g a pri 100% 2200g. Ctyri takove motory unesou (hover) zhruba ty 4kg na polovicni vykon. kolem 750g bude vazit quad, takze je tam slusna rezerva na naklad :).
    BERNIE
    BERNIE --- ---
    k tematu dronu na Ukr - mala manufaktura na analogove fpv drony
    https://twitter.com/PaulJawin/status/1613117662749655042?s=20
    MHO
    MHO --- ---
    ZVIRATKO: podle mne jednoduchost. Kupujes hotovy 7 palcu buildy a jenom měnis motory a vrtule. Stejně to poletí jenom jednou, takže je jedno, že je odvaříš. A je to rychlý z svižný
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    ZVIRATKO: Phantom 3 mi bezproblémů lítal s uvázanou 2l petkou plnou vody - pro závodní stroj kterej má vlastní poměr hmotnost/výkon dost jinde to už vůbec nebude problém ...
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    MHO: kdyz jsem bastlil pred ~10 lety vlastni quad/hexa/octo/dodecacopter tak jsem presne chtel aby to uneslo co nejvic, a povedlo se mi tenkrat postavit neco co uneslo ~3kg. A to jsem zas neudelal tolik iteraci, byl problem sehnat spravny motorky a vrtule. S trochu vic zdrojema neco takoveho postavit neni problem. Prekvapuje me jen , ze je to pouze quad, ale zase dneska ta spolehlivost a vykon jsou jinde, ja chtel vsude redundanci a pak to je zbytecne slozite a paradoxne mene spolehlive :-D
    MHO
    MHO --- ---
    Nasazení FPV dronů na ukrajině. Docela by mne zajímaly parametry. Ten PG-7VL granát bude vážit kolem 2kg.

    Ukrajinská improvizace v akci. Zde je létající protitankový granátomet - Techsvět.cz
    https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/ukrajinska-improvizace-v-akci-zde-je-letajici-protitankovy-granatomet/jandvoracek/
    ACID
    ACID --- ---
    To ještě dopadlo dobře
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    Bacha na baterky ! :-)

    https://twitter.com/SpeczG/status/1611517288192290817?s=19
    MHO
    MHO --- ---
    MERTLAS: ok. Tak tohle je přesně ten důvod, přoč jsem u DJI paranoidní. Moje statistika nula.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Tak nam DJI letos prichystalo nejaky osobni statistiky... jak jste na tom vy? 🙂

    Ikdyz teda mam pocit, ze tam nemam vsechno... rozhodne jsem lital ve vic nez 24 mestech si myslim, pristaval jsem s min jak 9% a urcite jsem vzlital driv nez v 8:16 UTC a bohuzel tam nemam statistiky z nekolika stroju, kde jsem nebyl prihlasenej pod svym uctem... A tak nejak je skoda, ze tam neni tech statistik vic 🧐

    Ale nalitanejch 753km ve vzduchu myslim neni spatny 😅 Ikdyz teda celkove ve vzduchu jen cca 52h za rok? To mi prijde malo... 🤔

    Premyslim jednak nad tim, co vsechno jsem letos diky me praci loni zazil a musim rict, ze toho vlastne nebylo toho malo 💁🏻‍♂️
    A druhak taky nad cilema pro letosni rok... 1000+km? Vic cistyho casu ve vzduchu?

    A pak jeste kdyby nekoho zajimalo kraticky video, jak to vypadalo (ikdyz ja se tam mihnu jen jednou, pac jsem to cely tocil 😅) v Maroku a nahled toho, co jsme tam delali, tak muzete kouknout tu: https://www.instagram.com/reel/Cm_3UlLB8hn
    ALESH
    ALESH --- ---
    Tak pridam i zkusenost s policisty. Je jich tu minimum. Vojaka jsme za 3000km nevideli ani jednoho. Jednou nam prisel policista pomoci vymenit pneumatiku. Rozdelili jsme s nim pak o vodu - byl cely den na hlidce proti pytlakum nosorozcu a byli jsme prvni lidi co potkal. Zadny doklady nechtel, drona videl na sedadle a nic neresil - jen nam pomohl. Pak nas zastavili jednou na silnici - chteli jen ridicak - rekl jsem ze ho asi mam v batohu na korbe, tak jen mavli rukou, ze me nebudou okradat o cas at jedem a uzijem si dovolenou. Lidi jsou tu nahusteni jen v tech nejproflaklejsich mistech - a tam jsou drony zakazane kvuli ruseni zvirat - coz plne chapu. Vsude jinde to nikomu nevadi a hlavne nema komu vadit. Jsou dny, kdy potkame jen par aut v protismeru. Takze tak nejak jak jsem cekal :)

    ALESH
    ALESH --- ---
    MHO: mam rocestovano asi 65 zemi na 4 kontinentech a vnimam velkej rozdil mezi severni a jizni afrikou. Maroko a Egypt je fakt des. Ale tady v Namibii je to dle ocelavani uplne v pohode. Nakonec jsem koupil mini2 - kvuli velikosti a letistnim kontrolam.
    Ale nikho to nezajimalo. Na prestupu v Kataru to bylo v pohode a nikdo se na nic neptal, i kdyz byl videt na retngenu. Tady v Namibii nam ani nerentgenovali prirucni zavazadla. Uz me mrzi, ze jsem se zalekl ze jsem nevzal ten air 2 :)
    MHO
    MHO --- ---
    ALESH: Nevím, zda máš za sebou nějaké cesty mimo civilizaci. Tím myslím, země, kde plus mínus funguje právo a policie podobně jako v EU apod.

    Ve většině třetího světa jsou prostě zákony mimo jiné dělané na šikanu a lokální úřady neváhají toho využít aby z tebe vyrazily prachy a to tak že pokud možno všechny. Seděl jsem den v ruský vazbě kvůli chybějícímu razítku a počet kontrol vojákama v různejch prdelích, který končily nějakým bakšišem bych asi ani nespočítal. Nechci bejt hnusnej a generalizující, ale pro afričany jsme víceméně chodící bankomaty a vůbec se nezdráhaj to zkoušet jakkoliv.

    Drony jsou v těchto zemích prostě důvod k perzekuci. A to včetně importu. Úplně pozitivně to vím z Egypta. Tam nesmíš drona (bez povolení) ani importovat. I když jen celou dobu nevytáhneš z báglu. Bez papíru jej prostě nesmíš mít. Jediné o co hraješ je štstí. Zda tě na letišti vyhmátnou a nebo ne. Když ho nemáš, tak ten zážitek nebude ani levnej, ani příjemnej. Namibii neznám, ale podle toho jsem načetl bych import neriskoval, vypadá to dost podobně jako zbytek afriky.

    Obvyklé řešení je nějaký lokální průvodce. Ty platíš jemu a on ošéfuje místní úřady. Zkusil bych to touhle cestou. Může Ti zařídit papíry atd.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ALESH: nebo si to tam muzes pucit :)

    Capture Namibia – For all your photo equipment rentals
    https://www.capturenamibia.com/

    Equipment Rental - Services | Virtual Namibia
    https://virtualnamibia.net/services/equipment-rental
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    no jeste k tomu pridej staty jako Oman, SAE a podobne... je mozny, ze zrovna Namibie to ma volnejsi... nevim... psal jsem o trech africkejch statech se kterejma mam ja nebo mi blizci znami osobni zkusenosti :) proto budu rad, kdyz pak napises osobni zkusenosti z Namibie :) Ja osobne jsem v tomhle proste zastance maximalni legalni cesty a tak nejak za tech osm let vim proc :)
    ALESH
    ALESH --- ---
    Hledam k tomu zbavovani dronu na letisti:

    Pisou o Maroku a Egypte, jak jsi rikal, ale v podstate jsem nenasel skoro zadnou zminku o tom, ze by je nekde na letisti zabavovali (krom toho, kdyz se snazis litat primo na letisti)

    @forrestdunton2451
    4 months ago (edited)
    All fine advice but it’s not that complicated. Traveling with a drone is actually super easy. I’ve flown in 35 countries including much of Europe, Asia and the Americas and never run into even the slightest issue with security. They never even blink. Or with authorities in any country, most of whom are intrigued by the technology. That includes places like Turkey who didn’t care at all that I had a Mavic Pro 2. And countries like the UK and Spain that say registration is required but no one ever checks. Or Vietnam where they’re technically not allowed in most areas but people are enthralled by them. Fly respectfully and with common sense and no one will care.

    The biggest thing is checking prior to your trip if drones are allowed in a country, if they aren’t allowed like Morocco or Egypt then don’t even bring them. They will get taken because they do check at arrival.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MARASAN: normalne leteli tri, jeden mel telo, druhej baterky, treti paze a vrtule. zas z toho nedelej kovbojku =))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam