BANKABANATA: doplnim... v soucasne dobe v CR staci na drtivou vetsinu vyjimek (bohuzel) uz jen OkL a tedy Open kategorie.
Poupravim liniove stavby - jakakoliv liniova stavba je zatim no go zona bez patricneho uzavreni. Realita je vsak samozrejme jina... silnice treti tridy a tyhle mensi se neresi, protoze tam neni provoz tak silny a clovek si pripadne pocka, kdyz tam nic nejede... Je v sirsi diskusi, ze by se kratke prelety liniovych staveb mohly provadet, ale zatim to je jen v rovinach diskusi.
Co se "hrany primerenosti" tyce, tak bych si dovolil trochu oponovat, ze si to UCL zacalo uvedomovat... kdyby nebylo podzimniho auditu EU na ceskem UCL, tak jsou stale pravdila nastavena tak, jako do nedavna. Tedy pokud chces litat v HOP, tak musis mit Specific, musis mit povinne pojisteni a vyyjimka te stoji penize... Momentalne udeleni vyjimky nic nestoji, na UCL jsou z toho docela v ohni, protoze kazdej jeliman si to jen tak zkousi (a to nemyslim v nadsazce) aniz by mel potrebne znalosti, spravne vypracovany conops a podobne, UCL se tim musi povinne zabyvat a posilat pripadne zamitava stanoviska atd... a nam, co se litanim opravdu zivime to docela komplikuje zivot... ale co uz... plus navic cela ta zmena defakto zabila filmovy nataceni inspirem, protoze I2 nema certifikaci, takze na nej ziskat povoleni do HOP je momentalne nerealny, a na I3 vzhledem k tomu, ze MTOM je pres 4kg tak musis mit specialni bazmek (kterej stoji cca 1500eur), protoze o par gramu nesplnil certifikaci C2 a je tedy C3 a tedy bez bazmeku nemuze do A2...
Mimochodem ani s M2P si od letosniho roku legalne v A1/A2 nezalitas a muzes s nim pouze do A3 (tedy mimo obylena uzemi, pole, lesy mimo zvlaste chranena uzemi...)
z praxe tedy tak, jak to bylo nastaveny ceskym UCL do nedavna davalo mnohem vetsi smysl... ale to je na jinou diskusi :)