• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    Tipy, triky a vše ostatní ohledně RC Quadrokoptér, létajících RC modelů osazených čtyřmi motory. Rady při nákupu zařízení a příslušenství. Quadrokoptéry s kamerou - vlastní ukázkové fotky a videa.
    rozbalit záhlaví
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    000: docela bych te opravil, ze si na zadnych svych postech neporusil zadne pravidlo.... zcela naopak...


    000: zde zcela evidentne nedodrzujes pravidlo 1:1 od budov, tva dopadova plocha zasahuje do komunikaci vcetne zeleznice a navic jsi naprosto jasne vys nez 120m AGL, coz je maximalni povolena vyska v danem miste a tedy bys mel mit jednak povoleni od LKKB (coz jsem si jisty, ze si nemel) a druhak udelenou vyjimku od UCL pro let nad 120m AGL, coz jsem si vic nez jisty, ze si taky nemel a pokud mel, tak si nedodrzel podminky udelene UCL prave na dopadovou plochu, a dalsi.

    000: zde opet nedodrzujes pravidlo 1:1, dopadova plocha zasahuje do komunikace, cimz ohrozujes dopravu na ni. Vyska opetr diskutabilni... odhaduji kolem 100m AGL ale mozna klidne i vic.

    To jen tak rychle, nemam cas a ani chut to podrobneji rozebrat.



    000: ptas-li se na to, co by se melo vzhledem k legislative a dronum zmenit... Je to nemozne, ale zcela vsechno. Soucasna legislativa je velmi benevolentni a ikdyz jsem normalne za co nejmensi birokracii, u dronu bych byl nejradsi za presny opak a co mximalni mozne zneprijemneni. Tak, jak to bylo nastaveno UCL pred prichodem EASA to bylo celkem dobry. Rozdeleni tech, kteri se letanim zivili a mohli si vyjednavat vyjimky pro lety ve HOP, celkem dobra filtrace tech, kteri se do dobrodruzstvi se ziskanim papiru pustili a tech, kteri ne. Lidi, kteri nemeli papiry mohli litat jen na loukach a tam, kde nikoho neohrozuji (tak jako ty prave v tech Holesovicich). Celkem jasne a jednoduche zjisteni, jake zabery jsou nelegalni, protoze nas, kteri jsme papiry meli, tak jsme se povetsinou znali osobne a vedeli jsme, kdo jsme a bylo ve vzduchu mnohem bezpecneji, protoze jednak nebyly ty stroje tak jednoduse dostupny, nebyly tak levny a nemohla je ovladat kdejaka opice, ktera si mysli, ze neporusuje predpisy a pritom je zcela evidentne porusuje velmi hrube a proste vsechno fungovalo mnohem lip, nez dnes.
    000
    000 --- ---
    000
    000 --- ---
    THUNDERBIRD
    THUNDERBIRD --- ---
    MERTLAS: Diky za poznatek. Profi prace to neni, je to hobby a více méně test. doposud jsem modely snímal pomoci iphone 13 PRO a vysledek byl dostacujici. Dokud to nevyzkousim a neuvidim vysledek, nebudu vedet. Chci scanovat 3D obrazy a na to by to mělo stačit. Problém je, že obraz má až 4x4 metry, takže s tyčkou nebo lešením to jde blbě a tímhle bych si zkusil ulehčit práci :-)
    000
    000 --- ---
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Jen doplnim.... pokud litas jakymkoliv dronem v interieru a nedostanes se ven, tak nemusis mit zadnou regstraci ani nic. Vnitrni prostory nepodlehaji legislative.

    A jeste tedy... tvorba 3D modelu timhle srtrojem? to asi neni mysleno pro profi praci...?
    THUNDERBIRD
    THUNDERBIRD --- ---
    Ještě jednou díky, zaregistrováno a už mám zkoušky hotové :-)
    FLLIP
    FLLIP --- ---
    THUNDERBIRD: Ty pravidla jsou pro začátečníky dost matoucí, ale s Flipem můžeš díky C0 létat v podstatě všude, kde to není zakázáno. Stačí registrace provozovatele a tu pak nalepit na dron.
    THUNDERBIRD
    THUNDERBIRD --- ---
    W_NOICE78: Paráda, díky za info. Prokoušu se tím a snad už nebudu otravovat se základními dotazy... měl jsem malou paniku :-)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    THUNDERBIRD: staci ti jen online test a online registrace drona
    Pilot bezpilotního systému - Úřad pro civilní letectví
    https://www.caa.cz/provoz/bezpilotni-letadla/pilot-bezpilotniho-systemu/
    Drony - Registrace | Bezpilotní systémy | CAA | ÚCL
    https://dron.caa.cz/
    THUNDERBIRD
    THUNDERBIRD --- ---
    DOKKTOR: Díky za odpověď. Létat budu převážně v interiéru (tvorba 3D modelů a video) v soukromých prostorách, nebo u sebe na zahradě. Rád bych se proletěl i venku - příroda, výlety a průzkum okolí. Neplánuju lítat ve městě nebo v zastavěných oblastech (kromě svého pozemku). cca 2 km ode mě je vesnické letiště, ale vysoko létat nehodlám :-)
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    THUNDERBIRD: kde chceš legálně létat a jaké situace? nejmíň potřebuješ a1 a registrovat dron - pro lítání s C0 viz https://www.caa.cz/ufaqs/jake-jsou-pozadavky-v-jednotlivych-podkategoriich-otevrene-kategorie/ hned na začátku
    THUNDERBIRD
    THUNDERBIRD --- ---
    Zdravím, prosím vás, potřeboval bych poradit. Koupil jsem DJI flip a zjišťuju, že potřebuju pilotní licenci. Co je všechno nutné pro provoz? Dočetl jsem se, že potřebuji online kurz A1 a A3 a poté fyzicky absolvovat A2 (za 500,-) praktická zkouška. Dále je prý nutné pojištění na dron. Můžete prosím poradit, co je nezbytně nutné, abych mohl s FLIPEM legálně létat? Děkuju moc, jsem trochu ztracen...
    MHO
    MHO --- ---
    Zajímavý článek na téma inovací FPV na ukrajinském bojišti. Primárně se zaměřuje na řízení přes optický kabel.

    :: OSEL.CZ :: - Inovace na bojišti: Ukrajinští specialisté mají recept na drony s optickým kabelem
    https://www.osel.cz/13891-inovace-na-bojisti-ukrajinsti-specialiste-maji-recept-na-drony-s-optickym-kabelem.html
    CUKI
    CUKI --- ---
    MERTLAS: Navíc na to poměrně pospíchám.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MERTLAS: Aha a kolik to koštuje?
    Já měl pocit že jsou ty součástky zaměnitelný.
    Samotnej nepoužívanej dron stojí na bazoši asi 4k
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    CUKI: je dost mozny, ze jo. Kazdopadne tohle na self servis neni. Jednak je gimbla navazanejs FW cislem na zakladni desku a to umi jen v DJI. Takze nejjednodussi to bude poslat do DJI a nechat si poslat novej kus.
    CUKI
    CUKI --- ---
    Tak třetí pád tentokrát z kapsy na trávu. Vypadla krytky gimbalu a nějak se zasekl gimball. To jsem srovnal za cenu rozebrání. Popravdě netuším co se tam kouslo, po odstranění toho horního krytu to bylo najednou ok.

    Ale od tohoto mini pádu (a nebo po instalaci nového fw) mi to píše:
    DOWNWARD VISION SENSOR ERROR 180016
    DOWNWARD VISION SENSOR ERROR 180017
    CAMERA MALFUNCION. REPAIRS REQUIRED 10001
    VISION SENSOR ERROR. 180030
    VISION SENSOR ERROR. 180031
    FORWARD VISION SENSOR ERROR 180018
    COMPAS ERROR 30096 (ale byl zkalibrován)
    GIMBAL CALIBRATION ERROR 40011
    CAMERA NOT CALIBRATED 10016

    To asi všechno pádem nebude což?
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZSIS: Jinak abych trochu popsal kam mířím. Minulý rok se mi ve Špánu stalo že jsem byl na výletě v hluboké skalní roklině. Celodenní výlet. s prckem v manduce. Z té rokliny se dalo vyjít jen na obou koncích. Ke konci cesty roklinou jste se ale dostali do míst kde cesta z ničeho nic skončila (spadla celá skalní římsa kudy vedla cesta) takže se nedalo projít. Museli jsme alternativně křovím dost divokou cestou. Za chvíli měla být tma a najednou jsme ucítili kouř a nad námi lítali vrtulníky. Instinktivně jsem vyhledával místa, kde bych se schoval v případě požáru, protože bychom mu v extrémně vyschlé krajině neunikli. A nejde o požár, ale o CO2.

    Byl jsem připravenej tam toho drona taky použít, kdybych našel místo kde ho vypustit. Požár se naštěstí do té rokle nedostal, ale ani jsem netušil že tam nemohu v případě požáru létat.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    ZSIS: "vuci lidem" je imho otazka implementace
    pokud by "zapojení poloamaterských dronů" znamenalo "tady vam za podminek XY zapujcim svuj soukromy hobby stroj, aby jste mohli postavit vetsi koordinovany swarm", tak je to imho realne
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZSIS: Tak za mě je to spíše smutná náhoda.
    BTW oblast požáru je nějak automaticky no-fly zone? Letěl ten dron jinak podle pravidel?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam