• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Drony at chcete nebo ne jsou predevsim letadla. To, ze v nich nesedite a jsou v dnesni dobe lehky a maly nic neznamena. Pohybujete se s nimi ve vzdusnem provozu, ktery ma sva velmi jasna a velmi striktni pravidla, casto psana krvi, protoze se vzdy neco menilo a zprisnovalo prave proto, ze nekdo zarval.

    Bohuzel jdou tyto prostredky dnes koupit jak rohliky, aniz by clovek musel predem projit vycvikem a ten, ktery existuje je bohuzel docela nedostacujici (a potvrzuju si to dnes a denne ctenim ruznych dotazu ve vetsine FB skupin), protoze lidi si udelaj jen zakladni testy, nebo to posilaj do vzduchu rovnou, aniz by si uvedomili, ze jsou soucasti mnohem vetsiho prostoru, kde se pohybuji predevsim pilotovane stroje. Nedavno jsem sem psal, ze bych provoz dronu hodne omezil a jeden z duvodu je take tento... Klidne bych zavedl mnohonasobne tezsi zkousky uz pro Open kategorii, nez jsou ted. Klidne na urovni zakladniho pilotniho kurzu. Ale samozrejme by muselo pripadne fungovat i vymahani nedodrzeni takovych podminek pro to, aby to nutilo lidi tato pravidla dodrzovat a nemeli tendence si dovolit jen tak koupit dron a hura jit do vzduchu tak, jak tomu je dnes.

    Vzduch je rozdelen do urcitych trid, ktere mohou vyuzivat ruzne stroje a smi do nich ruzni piloti. Zde je zakladni cleneni vzdusneho prostoru. https://aim.rlp.cz/vfrmanual/actual/enr_1_cz.html

    A proc zrovna 120m? Zjedodusene receno, protoze pilotovane stroje by se mely drzet minimalne prave nad touto hranici a niz by bez vazneho duvodu nemeli sklesavat. Je tedy mala pravdepodobnost, ze v prostoru do teto vysky ohrozite pilotovane stroje, ktere v pripade problemu nemuzou jen tak zastavit na krajnici a jit za svodidla. V pripade problemu ve vzduchu byva dalsi destinaci tvrdy naraz... Samozrejme predpokladem je dodrzovani predpisu z obou stran a samozrejme tak, jako jsou nezodpovedni jedinci mezi dronarema, tak jsou tez nezodpovedni jedinci mezi pilotama. Pro drony je 120m AGL v drtive vetsine naprosto dostacujici vyska a neni potreba chodit vys a pro letadla to je dostatecna vyska k tomu mit cas s letadlem v pripade problemu manevrovat a pripadne ho co nejbezpecneji dostat na zem...

    Tedy pokud nekdo hleda duvod, proc je to a tamto pravidlo pro drony zavedeno, je treba hledat prave v pravidlech pro velke letectvi.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SPECZ: jako já ti rozumím! to ne že ne ;)
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    ANARCHY: DRAGON:
    Ok, mozna to neni stejna osoba, dohloubky jsem to nezkoumal - ale kdyz si tu vyslouzi hrst minusu v kratky dobe po dve ID ktery sem do ty doby nenapsaly ani carku, tak to pusobi trosku zvlastne, a mozna jsem se nechal malicko unest.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Hele zas tady nemusime kazdymu nadavat, ok? Chapu to u arogantni trojnuly, ale tohle je zbytečný.
    ANARCHY
    ANARCHY --- ---
    SPECZ: IMHO to on není, ale to je asi jedno...
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    JIMX: Kdyz je nekdo blb, nepomuze mu ani pouzivani vice ruznych nicku, stejne se hnedka prozradi :-)
    BASIK
    BASIK --- ---
    Je to tak, pokud je debata "proc zrovna 120 metru", tak mi ten odstavec prisel naprosto vsevysvetlujici a jeste to dava smysl :)
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    TVRDY_CHLAST: ma smysl predstirat, ze to psal on?
    viz "mas k dispozici internet" a najdes i zbytek clanku, ze ktereho to je - https://www.droneblog.com/how-high-can-you-fly-a-drone/
    TVRDY_CHLAST
    TVRDY_CHLAST --- ---
    BASIK: Would you mind to write it down in czech please? Your english does not make sense to me... sorry...
    BASIK
    BASIK --- ---
    TVRDY_CHLAST: The basis for the 400-feet rule is that most manned aircraft activity usually starts at 500 feet. While airplanes and helicopters start off much closer to the ground during takeoff, that shouldn’t pose a problem for drone operators because drones aren’t allowed to fly near airports anyway.
    TVRDY_CHLAST
    TVRDY_CHLAST --- ---
    DRAGON: Tak proč potom těch 120m jen do výšky a né i do dálky, to nedává smysl...
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TVRDY_CHLAST: protoze cim vys, tim mas vyssi pravdepodobnost proximity s nejakym leticim prostredkem, napriklad. Navic 250 metru uz je opravdu vzdalenost, kdy ho nemuzes v takove vysce videt okem, to je imho dalsi vec, co zvysuje riziko nejakeho pruseru.
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    000:
    Takhle blbě ty plachý zvířata může cíleně stresovat jen tupý hovado.
    TVRDY_CHLAST
    TVRDY_CHLAST --- ---
    DRAGON: Čili logicky mi z toho vychází, že z 250m toho samozřejmě uvidíš víc. Takže otázka zůstává stejná, proč jenom 120m?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TVRDY_CHLAST: protoze z 50 metru ani ultrawide sklem neuvidis nic :)
    TVRDY_CHLAST
    TVRDY_CHLAST --- ---
    Pro vás zřejmě hloupá otázka, ale proč je ten strop nastavený zrovna na 120m a ne jenom 50m?
    ZSIS
    ZSIS --- ---


    :D

    mas ve vsech bodech samozrejme pravdu, ale to opakovane "driv bylo vse lepsi, vyziraji mi rybnik" mi pripomina... me. zdravim od zvuku, to si ted taky kazdej dela sam ;)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    000: docela bych te opravil, ze si na zadnych svych postech neporusil zadne pravidlo.... zcela naopak...


    000: zde zcela evidentne nedodrzujes pravidlo 1:1 od budov, tva dopadova plocha zasahuje do komunikaci vcetne zeleznice a navic jsi naprosto jasne vys nez 120m AGL, coz je maximalni povolena vyska v danem miste a tedy bys mel mit jednak povoleni od LKKB (coz jsem si jisty, ze si nemel) a druhak udelenou vyjimku od UCL pro let nad 120m AGL, coz jsem si vic nez jisty, ze si taky nemel a pokud mel, tak si nedodrzel podminky udelene UCL prave na dopadovou plochu, a dalsi.

    000: zde opet nedodrzujes pravidlo 1:1, dopadova plocha zasahuje do komunikace, cimz ohrozujes dopravu na ni. Vyska opetr diskutabilni... odhaduji kolem 100m AGL ale mozna klidne i vic.

    To jen tak rychle, nemam cas a ani chut to podrobneji rozebrat.



    000: ptas-li se na to, co by se melo vzhledem k legislative a dronum zmenit... Je to nemozne, ale zcela vsechno. Soucasna legislativa je velmi benevolentni a ikdyz jsem normalne za co nejmensi birokracii, u dronu bych byl nejradsi za presny opak a co mximalni mozne zneprijemneni. Tak, jak to bylo nastaveno UCL pred prichodem EASA to bylo celkem dobry. Rozdeleni tech, kteri se letanim zivili a mohli si vyjednavat vyjimky pro lety ve HOP, celkem dobra filtrace tech, kteri se do dobrodruzstvi se ziskanim papiru pustili a tech, kteri ne. Lidi, kteri nemeli papiry mohli litat jen na loukach a tam, kde nikoho neohrozuji (tak jako ty prave v tech Holesovicich). Celkem jasne a jednoduche zjisteni, jake zabery jsou nelegalni, protoze nas, kteri jsme papiry meli, tak jsme se povetsinou znali osobne a vedeli jsme, kdo jsme a bylo ve vzduchu mnohem bezpecneji, protoze jednak nebyly ty stroje tak jednoduse dostupny, nebyly tak levny a nemohla je ovladat kdejaka opice, ktera si mysli, ze neporusuje predpisy a pritom je zcela evidentne porusuje velmi hrube a proste vsechno fungovalo mnohem lip, nez dnes.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ZSIS: kéž by, tohle trolling nebude, tohle je typickej dunning krugeruv efekt namachrovánka, co si mysli ze je neomylnej a odmita se nad tim zamyslet, protoze doma chova prasata !
    Ono mu to treba za par let dojde.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam