Pro světelnost, kresbu i bokeh jsou dobrá prémiová skla s "dírami" f1.4 či f1.2 od Fuji. Vyloženě skvělá skla jsou 16f1.4 (nejostřejší, někdy zrádný bokeh), 23f1.4 (klasika, dobrý bokeh, příjemné ohnisko na street a enviromental portréty) a 56f1.2 (popř. APD, léty osvědčená klasika na portréty, produktové a firemní focení). Sklo 35f1.4 je "nejslabší" z té 1.4/1.2 řady.
F2 řada (23mm/35mm/50mm) je také slušná. Resp. nejnovější přírůstek 50mmF2 je nejpovedenější (ostrost, bokeh, kresba), ihned v závěsu 35mmF2. 23mmF2 má měkčí kresbu... všechny dominují v rychlosti ostření, skladností a odolností vůči dešti a prachu.
Vskutku břitvoidní ostrost, nejlepší bokeh a rychlost ostření svede 90mmf2, to je momentálně referenční pevné sklo pro X systém Fuji. U tohoto skla bych jen vyčetl o něco malinko menší světelnost (příklad: v temném klubu se dvěma bodovými světly u podia a sklem s f1.2/f1.4 mi stačí ISO 1600-2500, u skla s f2 jedu s ISO k 4000 až 6400 dle možností intenzity osvětlení a mé pozice). 90mmF2 také je WR, skvělý na ven, podzim, zima atd., nevýhodou je jeho větší rozměr a váha. Ergonomicky je však skvělý a má stejný průměr 62mm jako 23f1.4, 56f1.2.
Na focení v malých temných klubech preferuji dvojici 23f1.4/56f1.2.
Na ven po práci a cokoliv co tam je dvojici skel 16f1.4/90f2 (někdy místo 16f1.4 vezmu 23f1.4 dle počasí).
Pro mě osobně nej "trinity+one" je sestava: 16f1.4 / 23f1.4 / 56f1.2 / 90f2
Jen se to trochu už pronese v batohu. Pro fotku se však musí trpět. ;-)
U Fuji je dobré, že v podstatě neuděláš chybu s žádným sklem. Je to vždy jen o tom si správně vybrat na ten svůj účel a záměr focení.
35mmF2 mi leží v šuplíku. 23mmF2 mě nezaujal.
Zoom skla neznám. :-) Tož tak.