• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOTCOMFuji X aneb cihly nechávame doma
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    FUZZSTORTION: ja bych koukal po godox blescich, ktere uz umi HSS a TTL. Nekdy se muze hodit.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    BERNIE: Moc děkuji! Tohle mi hodně pomůže se rychle zorientovat. Mrknu po práci a kdyžtak se doptám. Petr
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    FUZZSTORTION: ideálně? Nechat to na někom kdo ví co dělá..

    Jinak libovolný manuální blesky a odpalovače..k tomu je dnes už hromada stativů a softboxu...viz vedlejší auditko strobist..
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Ahojte, jednou to přijít muselo a tak bych poprosil o nasměrování, popř. příklady. Jedná se o to, že mám fotit v rámci klubových koncertů i promo snímky umělců jako součást smlouvy mezi kapelou a klubem. Tzn. např. během dne se pojede třeba do ulic nebo staré opuštěné haly, klidně i za šera anebo ve tmavém klubu se špatných osvětlením, a já bych měl mít i nějaké blesky a softboxy. Prozatím spíše mobilní, malou základní sestavu, co se vleze do nějakého normálně velkého kufříku. Nic takového jsem dosud nezvažoval, ale teď to vypadá, že to bude nutné.
    Pomohl by mi třeba příklad. Rozpočet bych pro začátek udal asi +-10k Kč. Co byste pro uživatele X-Pro2 tipli?
    Díky moc za rady!
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    LAUNCHER: :-)))
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Ahojte. Zkoušel jsem včera večer v rozsvěceném obýváku "nanečisto" natáčet video s X-Pro2 a XF90mmF2 v režimu AF-C, a je to vcelku líné ve smyslu ostření při plynulé změně pozice či scény, ať už mám fotoaparát na stativu nebo v ruce. Stane se (ne vždy), že při plynulém přecházení po scéně se zastavím na místě a objektiv delší dobu nezaostří statický objekt, např. vázu, knihy, žaluzie atp., musím s fotoaparátem udělat jemné "škubnutí", aby zaostřil, sám od sebe to neudělá). Vše v tom režimu AF-C. V porovnání se skly XF16mm1.4, XF56mm1.2, XF23mm1.4, které ostří v podstatě hned v režimu AF-C. Je to dané velikostí objektivu XF90mm nebo jeho složitějším systémem motorků nebo snad o něco málo horší světelností (F2), horším kontrastem? Nastavení mám auto ISO, clona F2, rychlost závěrky mám obvykle 1/200-400, koriguji to dle náhledu na LCD displeji. Má někdo podobnou zkušenost?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    :-)

    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Mé první "video" s Fuji ... :-) L4dies | X-Pro2 | XF16mmF1.4 | Sennheiser MKE 440 | iMovie | YouTube
    L4dies - song (Pjetka 4. 11. 2017)
    L4dies - song (Pjetka 4. 11. 2017)
    https://www.youtube.com/watch?v=vsmAVxu1XiI
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Downtown Sacramento photoshoot w/ Nicole Holder (Fujifilm X-T2 16mm F1.4, 56mm, 35mm)
    http://www.youtube.com/watch?v=z3CQaUscvUM
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    LAUNCHER: XF16 F1.4 mam ted na tyden pujcenou zdarma od Fuji (neb mam svoji 18-135 v oprave), tak se tesim az ji vyzkousim
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    samyang skla se mi hodně líbí, mám jich několik a na krajinu je manuál fokus jednoduchý
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    LAUNCHER: Ja fotim uz osm let primarne na Sigmu 30/1.4, a to je pro me sklo skel :) Zzila jsem se s ni a uplne mi stacila :) casy se ale meni... a kdyby to mozna bylo o neco sirsi, vubec bych se nezlobila :) Ale asi si pro zacatek vyberu jen jeden objektiv, a uvidim, jak to pujde, jak moc se k foceni vratim :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SAAYURI: Jestli chces 23mm, jsi si opravdu jista ze chces 23mm a opravdu milujes 23mm, tak si usetri spoustu casu a kup si X100F. Ten fotak je narozdil od ostatnich skladny (malo z toho kouka objektiv, coz je pro skladnost zasadni) a tim si prudce zvysis sanci, ze ho budes nosit sebou. Navic je moc hezkej.

    Pokud si chces koupit 35mm a neco na krajinky, tak 35/1.4 a neco na krajinky. Primlouval bych se za 14/2.8 nebo 16/1.4.

    Pokud chces usetrit a nevadi Ti manualni ostreni, pak Samyang 12mm f/2.

    Ale ja jsem extremni fanousek pevnych skel, takze nejspis udelas lepe s 10-24mm f/4.

    Pokud by se v tech krajinkach meli vyskytovat i lide a mas rada tenkou DOF, tak urcite 16/1.4.

    Pro zacatek bych vic nez dve skla nedoporucil.
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    FUZZSTORTION: Diky, velice vycerpavajici :) ta 90 pro muj ucel urcite nebude :) takze bud 23, nebo 35... asi si to pujdu nekam vyzkouset :)
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: Chodím s 90f2 do Dolní oblasti Vítkovic teď každý den, protože "dvojka" a "čtyřka" (vys. pece, které nechrání už nic z hlediska památkářů) se momentálně demolují. Je to oplocené, takže k lecčemu se nedostanu snadno. Tohle ohnisko mi tam teď celkem vyhovuje. Včera mě tam za oplocení tajně ale pustili konečně, ale už byla skoro tma. Uvidím v neděli dopoledne, prý se tam mám ukázat znovu. Tak potáhnu všechna skla s sebou. :D
    A jinak kamarádku fotím s tímto ohniskem. Učím se tedy aspoň. Ale už to není pro mě nějak brutální ohnisko. Zvykl jsem si a práce s ním je lepší a lepší.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: Oldies goldies:

    USES AND APPLICATIONS OF 35mm LENSES - Luminous Landscape
    https://luminous-landscape.com/uses-and-applications-of-35mm-lenses/

    90mm je strasne dlouha, s tim fotis snad ptacky v ptaci budce na zahrade :-D
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Pro světelnost, kresbu i bokeh jsou dobrá prémiová skla s "dírami" f1.4 či f1.2 od Fuji. Vyloženě skvělá skla jsou 16f1.4 (nejostřejší, někdy zrádný bokeh), 23f1.4 (klasika, dobrý bokeh, příjemné ohnisko na street a enviromental portréty) a 56f1.2 (popř. APD, léty osvědčená klasika na portréty, produktové a firemní focení). Sklo 35f1.4 je "nejslabší" z té 1.4/1.2 řady.
    F2 řada (23mm/35mm/50mm) je také slušná. Resp. nejnovější přírůstek 50mmF2 je nejpovedenější (ostrost, bokeh, kresba), ihned v závěsu 35mmF2. 23mmF2 má měkčí kresbu... všechny dominují v rychlosti ostření, skladností a odolností vůči dešti a prachu.
    Vskutku břitvoidní ostrost, nejlepší bokeh a rychlost ostření svede 90mmf2, to je momentálně referenční pevné sklo pro X systém Fuji. U tohoto skla bych jen vyčetl o něco malinko menší světelnost (příklad: v temném klubu se dvěma bodovými světly u podia a sklem s f1.2/f1.4 mi stačí ISO 1600-2500, u skla s f2 jedu s ISO k 4000 až 6400 dle možností intenzity osvětlení a mé pozice). 90mmF2 také je WR, skvělý na ven, podzim, zima atd., nevýhodou je jeho větší rozměr a váha. Ergonomicky je však skvělý a má stejný průměr 62mm jako 23f1.4, 56f1.2.

    Na focení v malých temných klubech preferuji dvojici 23f1.4/56f1.2.
    Na ven po práci a cokoliv co tam je dvojici skel 16f1.4/90f2 (někdy místo 16f1.4 vezmu 23f1.4 dle počasí).

    Pro mě osobně nej "trinity+one" je sestava: 16f1.4 / 23f1.4 / 56f1.2 / 90f2
    Jen se to trochu už pronese v batohu. Pro fotku se však musí trpět. ;-)

    U Fuji je dobré, že v podstatě neuděláš chybu s žádným sklem. Je to vždy jen o tom si správně vybrat na ten svůj účel a záměr focení.

    35mmF2 mi leží v šuplíku. 23mmF2 mě nezaujal.

    Zoom skla neznám. :-) Tož tak.
    MIMA_A
    MIMA_A --- ---
    SAAYURI: 18-55 je dobra, ale 23/1.4 je v porovnani s ni skvela..23/2 jsem v ruce nemel.
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    PETUL_KA: No ta 18-55 je podle recenzi nejlepsi, takze kdyz bych kupovala setak, tak urcite tenhle. Ale zase, 23... mmm! no, kouknu na to a promyslim! :) dekuju :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam