• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOTCOMFuji X aneb cihly nechávame doma
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: Jinak koukam nejsi jediny, koho nadchla Leica S :-)

    The Leica S3 is a frustratingly awesome medium format DSLR - The Verge
    https://www.theverge.com/2018/9/27/17904802/leica-s3-medium-format-dslr-hands-on-photokina-2018


    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: V poradku, ja jsem objektivne spokojeny se soucasnou X-H1, foti to lepe nez na me fotky potrebuji. A takove ty neobjektivni sny a vzdusne zamky spise budu pripadne resit smerem soucasna nebo budouci generace GFX tel :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: Mozna se pamatujes, jake duvody Fuji driv rikali, ze IBIS obecne nedaji do zadneho XF tela: "... The diameter of our mount was designed for the image circle without IBIS. ..."

    Zdroj: https://www.fujirumors.com/...with-x-mount-read-why-we-are-observing-the-progress-of-organic-sensor/

    IBIS je v drobnych Olympusech, v male Sony A7.

    Ano, X-H1 dokaze dojet se sensorem velmi daleko a i kvuli tomu je jeji IBIS rozmerny. Ale osekanejsi IBIS se da pro APSC nebo i MF postavit prostorove nenarocne.

    Dalsi procesor my ass, tak ten bych chtel vyslovene ukazat na tistaku X-H1.

    Jsou to Japonci. Pro ne je kulturne neprijatelne rict "ne" nebo "bude priste" nebo "moc drahy" nebo "taky potrebujeme nejaky duvod na cem vam prodat pristi generaci, ze jo". Reknou Ti treba i nesmysl, aby to zduvodnili "prijatelneji".

    Za me budiz, k jejich kulture, kterou v mnohem obdivuji, to patri.

    Nepritomnost IBIS na X-T3 je pochopitelna, kdyby byl v X-T3 IBIS, tak by nebyl zadny selling point pro vyrazne drazsi X-H1 a mohlo by to zpetne urazit mene duvtipne puvodni kupce X-H1. Az se da do X-H rady treba vetsi baterka, nebo treba stacked sensor, bude moct X-T rada dostat IBIS.

    V X-Pro je mista dost (srovnej s rozmery X100F se stejnou baterkou), v 50R je predpokladam mista tez dost. Ostatne je to obrovskej fotak (tim se mi i libi, jak je podobnej na Texas Leica).

    Takze az se marketing rozhoupe, pripadne se to podari vyrobit za rozumnou cenu pro vsechny zucastnene, bude IBIS ve vice modelech.



    EGGH
    EGGH --- ---
    LAUNCHER: Tak doporučuju osahat si Leicu S2. To je jeden z mála digitálů, kterej mě "dostal".
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: No, já se právě obávám, že aby tam "vrazili" současný (nebo právě vyvíjený) IBIS modul do následovníka dnešního GFX50R, jehož konstrukce a rozměr (těla) nejspíše zůstane tak pro další dvě tři generace GFX50R řady, tak by museli vycházet nově z těla GFX100S, které je docela velké. Protože jak bylo naznačeno na jednom kratičkém záběru v tom působivém teaseru na GFX100S, tak ten IBIS modul vypadal až nechutně velký. Navíc IBIS vyžaduje i další procesor, který se "extra věnuje" stabilizaci. Připomíná to "kauzu" proč v X-T3 není současný modul IBIS, který máš v X-H1.

    Moc to dobře nevidím na IBIS v další generaci GFX50R. Určitě ale očekávám nový senzor, PDAF vlastnost a procesor a nějaká dílčí vylepšení.
    Samozřejmě, GFX50R mě velice zaujal, ale zároveň více roste ve mě pocit, že spíše vydržím další tři čtyři roky na "MKII" GFX50R.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: GFX a jedno nebo dve skla bych uzivil, pripadne v pohode uzivil pri rozprodeji XF systemu.

    Ale pred par mesici jsem konecne dostal vyproseny IBIS, tak o nej zase nechci hned s dalsim fotakem zase prijit :-))

    GFX 100S na me asi bude moc draha a velka, tak uvidime co prinese budoucnost potom.

    Take je teda prijemne, kdyz ty fotaky a skla nedrzi pri XF tolik penez. A zaroven vim, ze kdybych X-H1 upustil do rybnika, tak ji v nejhorsi zastoupi i X-A5 za pusu... teda kdyz si k ni vezmu tripod misto IBIS ;-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: Nikdy jsem ho ani nedrzel v ruce :-(

    Na analogovy fotak takove finance volne nemam, takze bohuzel.

    Ale doufam, ze si to jednou vynahradim s GFX. Myslim ze neco jako GFX 50R II by to mohla dat, kdyz se bude dal darit s praci. Chybi mi tam uz jen ten IBIS, ktery doufam na necem jako 50R II bude.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: To byla nadsázka. :-) Jinak takovej D. Lovegrove jede v podstatě asi vše na GF32-64mmF4. Výjímky se u něj samozřejmě najdou (např. GF110mmF2).
    EGGH
    EGGH --- ---
    LAUNCHER: Já měl Xpana půjčenýho ze školy. Úplně tě chápu, je to nádhernej foťák. Jen teda při prvním focení jsem celej film nafotil s krytkou na objektivu :))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: To si troufam tvrdit, ze v mem podani by vyzkouseni filmu bylo hrozne drahe, protoze z tech vsech analogu se mi nejvic libi EU Hasseblad Xpan ( = JP Fujifilm TX-1).

    Pokud to dobre chapu, tak nakup Xpanu se skly je dost brutal investice.

    Ale ty fotky z toho na me teda mluvi:









    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: Hele na GFX bych si umel predstavit 32-64/4.

    Nebo kdyz vim ze fotim interier a nepotrebuji DOF control nebo svetelnost, tak beru 10-24mm.

    Ale jiny zoom a na APSC me fakt nenapada k cemu by mi byl, proste to nepusti dost svetla.

    Ten prcek, ktereho jsem daval dole, je foceny na f/1.4, 1/60s a ISO 1250. A spis to chtelo 1/125s.

    Mit na tom f/2.8 zoom, to bych pokud dobre pocitam, potreboval nejakych ISO 5000, coz uz pro me neni na APSC uplne pouzitelna fotka, pokud nechci prevadet do BW.
    EGGH
    EGGH --- ---
    LAUNCHER: Já fotil nejčastěji na Ilford Delta, tam šel např. 3200 pushnout na 800 (což bylo nejvíc doporučovaný) a fotky byly OK. Vyvolával jsem v DDX. Párkrát jsem zkoušel i 100 na 800. Doporučuju si to vykoušet - kup nějakou starou levnou zrcadlovku, tank a vývojku. Je to za pár kaček. Najednou zjistíš, jak je ten film krásně pružnej a kolik toho zachytí oproti našim čipům :))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RATTKIN: Na jeden den to umim.

    Na vylety si beru 18/2 nebo 14/2.8.

    Chtel bych na ty vylety vic brat 16/1.4 a 10-24/4 (ne zaroven), jenze jsou na me trosku moc velky + tezky se priznam. Takze sice vim v cem by to bylo lepsi, ale z pohodlnosti vezmu 18/2 nebo 14/2.8.

    Ne ze bych je neunesl, ale nechce se mi tolik.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: Kolik pls sneslo to pushovani na filmu? Omlouvam se, nevim o filmu vubec nic.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: Ale dá, jen to je ve více různých věcech nezkousnutelné = zoom objektiv. :-)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    LAUNCHER: jo já mám brašnu na foťák + jeden objektiv a vždycky ráno to musím rozseknout co dneska vezmu a zbytek zůstane doma.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RATTKIN: To se hezky rekne fotit na jedno pevne sklo...

    Ale ktery, ktery! :-D

    35/1.4, 18/2, 16/1.4, 14/2.8 mam opravdu rad a vybrat si mezi nima je opravdu tezky.

    K tomu obcas potrebuji 60/2.4 nebo 90/2 na krouzku na makro, 10-24 na interier, 23/1.4 na hospodu...

    To se neda proste si vybrat na delsi dobu jen jedno :-))
    EGGH
    EGGH --- ---
    LAUNCHER: To je podle mě trochu zkreslený. Zažil jsem dobu, kdy jsme na film fotili ještě v novinách a pokud to šlo, tak jsem ho pushoval prakticky furt. Roky jsem pak jezdil za cikánama do osad a tam jsem tahal dvě těla - jedno na venek a druhý dovnitř, kde jsem měl citlivější film. Teď fotím na středoformát a mám jen jedno tělo. A pokud nastane situace, že fotím venku a pak jdu fotit někam dovnitř, kde je tma, tak jsem spíš v prdeli. Občas jsem to řešil tak, že jsem vyběhl ven a rychle ten svitek dofotil a nabil druhej. Navíc pak při vyvolávání člověk myslel na to, kde a jak fotil a upravoval různě časy vyvolávání. Dneska to děláme ve foťáku upravováním isa.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    LAUNCHER: to by taky chtělo si nastavit konkrétní WB a vyměnit ho až po 36 fotkách?
    Já teda jedu jedno pevným sklo, to mě baví, ale zablokovat si iso, to je už moc.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam