• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOTCOMFuji X aneb cihly nechávame doma
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: GFX 50R + Classic Chrome, to zni jako prima zabava :-D
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    FUZZSTORTION: nevím, jen jsem na ten článek narazil na street foto skupině na FB
    MIMA_A
    MIMA_A --- ---
    FUZZSTORTION: Hmm a Luminosity Masking inside C1...asi zkusim doma trial... a pridali radial gradienty, to je obrovsky krok dopredu:-D
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    RATTKIN: Jen z Fuji FB skupiny. :-) On je Fuji ambassadorem?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Buy Capture One Pro 12
    Buy Capture One Pro 12
    https://www.phaseone.com/en/Online-Store.aspx

    Tak "dvanáctka" s Fuji simulacemi je na světě.

    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: Však v klidu, třeba to dopadne mnohem lépe než je jejich předpoklad. Ale já jsem zrovna ten typ člověka, kterého taková zpráva neuklidní vůbec. Ale třeba je to "taktika" ve smyslu, že než abys čekal na něco, tak si můžeš koupit nový produkt od Fujifilmu (podpořit prodeje). :-)))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: To je normalni stav u vice vyrobcu fotaku, nebo specialita Fuji, ze by behem rekneme 2-3 mesicu nesehnali nahradni dily?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: No, já tam mezi řádky čtu, že to nebude jisté s náhradními díly. Jen dojem. :-)))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: Hele 2 mesice (?) klidne pockam, 1) ted fotim fotakem malo, 2) kdyz neco fotim fotakem tak na 18/2, 3) bych misto 35 mohl pouzit 23 nebo 56.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: Cenu jsem čekal i vyšší. To se dá.
    Takže sehnat spíše nový/zánovní/bazarový 35/1.4?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: FUZZSTORTION: LAUNCHER: Moje havarovana 35/1.4 a muj 14/2.8 s prilis volnym krouzkem sel do servisu.

    Prislo mi emailem:

    "podle vyjádření servisního technika je cena opravy Vašeho objektivu XF 14 mm 1690,- Kč."

    "Oprava objektivu XF 35 mm bohužel není možná z důvodu nedostupnosti náhradních dílů."

    Psal jsem, ze si na dily klidne pockam, na to odepsali, ze: "Co se týká dostupnosti náhradních dílů, mohu pouze věštit. Klidně i za dobu delší dvou měsíců ...".

    Ze chteji 1690 za ten krouzek budiz. Ale ze nemaji dily na aktualne prodavany objektiv - za me ma Fujifilm v servisu bohuzel stale mezery.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Fujifilm Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR review - Introduction - LensTip.com
    https://www.lenstip.com/...1-Lens_review-Fujifilm_Fujinon_XF_8-16_mm_f_2.8_R_LM_WR_Introduction.html
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Rozesmál mě ten závěr videa, zdá se, že Fujifilm ve Verge frčí :-)

    How to choose the perfect camera
    http://www.youtube.com/watch?v=s4ogM20wC1A
    MIMA_A
    MIMA_A --- ---
    Co ten Fuji festival v Ostravici tento vikend? Neucastnite se nekdo?
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    LAUNCHER: Pekny.

    Zkousel jsem taky udelat kamosum video ze svatby co jsem jim fotil .)

    Hanka a Martin 30.09.2017
    https://www.youtube.com/watch?v=2MbsC9JfVeM
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FULL Fuji Wedding with X-T3 and X-Pro2
    http://www.youtube.com/watch?v=JaCPpEaDB9M
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BAAL:

    Nejdriv k te podobnosti:
    * f/2 vs f/2.8 neni podobna svatelenost. f/2 propusti 2x vice svetla (pri stejnych ostatnich okolnostech napr. ISO 400 vs ISO 800).

    * 27/23 = 1.17. Ten 23 je sirsi o nejakych 17pct, neni to zasadni rozdil, ale bude to konstrukcne narocnejsi. Nejjednodusi je stred, tzn uhlopricka sensoru, tzn skoro prave tech 27mm na APSC. Viz kolega nize FUZZSTORTION.

    Ted OBECNE o dalsich narocich na konstrukci, pri objektivech s opravdu stejnou svetelnosti, ohniskem a mountem na ktery jsou stavene.

    * Pokryti objektivu.

    Objektiv muze byt postaven tak, ze bude mit pomerne cerne rohy, ktere se potom vytahnou v software, nebo proste nechaji na fotce tmavsi. Nebo muze byt umyslne staven "na osvetleni vyrazne vetsi plochy nez je nutne", ty "cerne rohy" pak budou dale od rohu snimace a obraz bude mit (bez SW vytazeni rohu) rovnomerny sum. Ale to sklo zase bude vetsi a drazsi.

    * AF vs MF

    Bez motorku AF je objektiv mensi nez s nimi.

    * Rychlost AF

    Jednak silnejsi motorek je vetsi, druhak pro oblibene linearni motory se misto par ozubenych kolecek stavi pojezd, ve kterem ten motorek jezdi. Ty objektivy s LM jsou pak vetsinou uzsi a delsi nez objektivy s klasickym motorkem.

    Prijde mi a muzu se plest, ze lide sice maji radsi co nejrychlejsi AF, ale zaroven maji radsi kdyz je objektiv kratsi a trebas sirsi. Bohuzel to jde proti sobe.

    * Ostrost

    Ostrejsi objektiv bude patrne vetsi nez mene ostry, protoze si dava vice prace (vice clenu) s prevodem 3D reality na planarni sensor.

    * Exoticke cleny

    Do drazsiho objektivu muzes nacpat dvojte asfericke cleny ze skla s ultra malou disperzi, ktere sice neco stoji, ale muze jich byt mene (mensi objektiv) oproti levnejsim klasickym clenum.

    * Realne ohnisko vs papirove.

    Ty realna ohniska jsou podobna tomu co je na tom napsano, ale pise se na to nejake cislo uchopitelne kupujicimi. Maloktera 50mm je opravdu 50mm. Treba to taky muze byt 45mm, nebo 52mm.

    * Realna svetelnost vs f-cislo vs papirove f-cislo

    Opravdova svetelenost je tzv T-cislo, ktere Ti malokdo rekne u objektivu na fotky. Peclive se uvadi u objektivu na video, kde pri stejnem ISO a casu je pri srovnavani dvou ruznych zaberu z delsiho/sirsiho skla jaksi zasadni, aby to nebylo jednou tmavsi a podruhe svetlejsi. Ten video objektiv ma proto aperture krouzek s T-cisly.

    To f-cislo je "prurez", tudiz nezohlednuje napr jak ty cleny a coating sami o sobe neco pohlti. Druhak do toho opet vstupuje ruzne komercni zaokrouhlovani, zejmena ty pancake objektivy jsou casto realne jeste mene nez vubec prurez odpovidajici f/2.8.

    Dobre je to videt u (rozmerneho) XF 14/2.8 vs (maleho) XF 18/2, ktere velmi casto meri na plnou diru prekvapive podobna cisla.

    * Dychani objektivu

    Muzes si vsimnout, ze Fujifilm dodava pro video mmj dva obrovske objektivy na XF a E mount. Oni jsou obrovske vzledem k tomu, ze pri zoomovani se nemeni zaostreni a zaroven pri ostreni na blizko nebo do dalky se nemeni ohnisko (jinde se oboje meni). Tohle neni konstrukcne zadna sranda.

    * Siroky objektiv na kinofilm vs siroky objektiv na digital (resp jak moc objektiv resi kolmy dopad svetla na sensor)

    Kinofilm ma oproti soucasnym sensorum tu prijemnou vlastnost, ze pochyta svetlo ze skoro libovolneho uhlu. Se soucasnymi sensory je to tezsi, pokud svetlo nedopada kolmo, tak to bude kreslit fialove rohy (ruzne svetelne delky) a ty rohy zacnou tmavnout. Je to hezky videt napr. u sirokych kinofilm Leica M skel nasazenych na Sony A7.

    V mensi mire nektere siroke objektivy proste obecne vice resi kolmost toho dopadu na sensor a nektere mene. U delsich skel toto neni problem.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam