LINKOS: tak já popravdě nechápu důvod, proč by na elektromobily měla dosáhnout jen část populace. lithium je abundantní prvek, dnes je dokonce tak levné, že se ani vyřazené lithiové baterky (z notebooků, mobilů...) ještě ani nevyplatí recyklovat (skladují se, protože se předpokládá, že jednoho dnes se to vyplatí...)
baterky je prozatím složité vyrábět, což nepřímo dokazuje i Muskova gigafactory.. prostě ty Asijci ty válečky nějak válej rukama, což je západní populace líná dělat a robotizace prozatím vázne.
ale ani elektřinu nejde vyrobit bezemisně a kromě toho, dálnice plná elektromobilů sice bude tižší, než dálnice plná aut, ale pořád neřeší problém, že místo obytné ulice máš ehm... dálnici. (otázka je, kdo vlastně o "obytné ulice" dnes stojí: nakupuje se v supermarketech, kde je všechno blízko, obchody nevydělají na svoje nájmy a všechno se přesouvá na e-shopy, apod.)
Města budoucnosti se rozhodně oklepou od krátkodobého trendu supermarketů, resp. mezi velkosklady a městský život se kromě supermarketů vmáčkne složitá džungle e-shopů, jejich nepřeberných výdejních míst, městské logistiky a hipsterských kaváren. Ale do jaké míry nás to zachrání před městskýma dálnicema, to samozřejmě nevím.
Největší bývalá metropole Evropy, Berlín, se pořád nevzpamatovala z bombardování a nedorostla do velikosti Paříže nebo Londýna... je to tam samá zeleň (=proluka po bombardování) a všude se jezdí na kolech (kromě turecké čtvrti, samo sebou :-)