KEIKIN: ono už dneska je pro nás levnější vyrazit třeba na instalace taxíkem, než řešit firemní auto a jeho amortizaci, technika s řidičákem, parkování pro něj, apod. v tomhle problém není.
problém je, že nízkoemisní zóna v centru, která by parkování a samotný vjezd řešila v jediném velkém balíku, je politicky neprůchozí. v centru bydlí naprostý zlomek voličů, jakýchkoliv. Praha 1 zkouší tak max. absurdní taškařice typu plány na omezení cyklistů (!!!), které asi má spíš jen jako nátlakovou páku, ale páka to je.
nedávno jsem koukal (nějak jsem sem nehodil odkaz), že na Václavku dnes v bytech bydlí asi 300 lidí, dohromady. Historicky tam přitom přímo _bydlely_ desítky tisíc lidí. Tím pádem ale centrum vůbec není obytná zóna.. je to obří hřiště/kasíno kde se hrají vysoce formalizované hry/soutěže o sociální postavení, ale není to místo k životu.
v obecné rovině, klíčem nejsou sankce, ale lepší MHD a lepší konkurence na poli taxislužby, co se emisí a hluku týče, tak reguace taxiskužby vzhledem k elektromobilitě (proboha! jsou to všechno krátké vzdálenosti a nízké rychlosti, po tom městě, a samé rozjíždění a brždění a při brždění elektromobliy rekuperují.. kdo jel elektromobilem, tak ví, že spotřeba přímo závisí na rychlosti, takže se to hodí do měst, ne na dálnici)