• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSMěstské utopie - fungují města? co táhne lidi do velkoměst? a před čím z nich jiní utíkají?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    https://twitter.com/BrentToderian/status/1548923170421321730
    The Dutch invest €595 million annually on urban biking, resulting in €19 BILLION saved in public health care costs alone.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Jsem meditoval, jestli "chaotic good" jsou spíš jednokolky nebo tramvaje a zjistil jsem, že už podobný nápad mělo víc lidí:
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Modulární utopie. Ono to není město, ale spíše vesnice. Ve městě by nezaplatil s modulem první patro věžáku:
    Do pěti let má na Moravě vzniknout nezvyklé město. Postavené z „kostek“ - Seznam Zprávy
    https://www-seznamzpravy-cz.cdn.ampproject.org/c/s/www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-do-peti-let-ma-na-morave-vzniknout-nezvykle-mesto-postavene-z-kostek-185121?amp=1
    Ale na periferie, proč ne.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Home - TerraQuest
    https://terraquest.com/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Dystopie: základní škola a její parkoviště. Prý v Kalifornii...
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Tak ono k vyvlastnění dojde nakonec tak i tak. Navíc ten okruh je tam plánovanej přes padesát let. A vzhledem k tomu že tam jsou "jen" chaty a zahrádky, které tam zprvu byli jen na dobu určitou, tak to Suhdoláky stejně jednou pustí, protože ty stavební uzávěry co jsou na to navázané vadí zase jiné půlce obce. Bydlet bych tam tedy nechtěl. Dost nezáviděníhodná situace, která lidi nejdřív spojila a teď je začíná rozdělovat. Jediné o co se jedná kolik z toho vytřískají. A osobně jsem za to že pokud má být nějaké vyvlastnění, tak alespoň dobře vyplacené.

    Dneska je na to nějaká studie která ukazuje že asi přes 30% aut by do Prahy vůbec nemuselo přijet. Praha je bohatá, když zhodnotí co jí to přinese, tak je může začít vyplácet zlatem.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    XCHAOS: pokud máš vymezený koridor pro dopravní stavby v územním plánu (grafické vymezení), tak zjednodušeně: jen v SW nastavíš středovou čáru a ony se ti podle norem dopočítá půdorys. Technickou zprávu zkopíruješ, něco tam doplníš a zaseneš na stavební úřad...hlavní je získat vyjádření těch majitelů v okolí - rouměj, odkoupit od nich pozemky nebo je jinak "uplatit".
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEIKIN: Liniový stavby se chystaj desítky let. Já mám zkušenosti s blbejma pár stovkama metrů plastový trubky v chodníku - to musí nakreslit autorizovaná firma, potom se to musí zkoordinovat, potom to musí stavět autorizovaná firma, apod. Dálnici si vůbec neumím představit, co obnáší mít povolenou a postavit jí...
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    XCHAOS: já ti to překreslím v Arcmapu za dva dny...Stačí to pak jen odsouhlasit :-))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEIKIN: no jo no, já teda fakt ne. Dokonce si myslím, že obce víc na sever, na úrovni Libčic a tak, by jí i celkem chtěly, protože by jim výrazně zkrátila dojezdové časy do obou polovin Prahy a tím by se tam hodně zhodnotilo bydlení. Jenže předělat všechny územní plány by trvalo tak 20 let...
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    XCHAOS: a kdo naplánoval dálnici přes obec ?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEIKIN: musel by si vyvlastnit celej Suchdol :-) Nejde o to, že by tam stály v cestě nějaký pozemky - stojí tam celá obec, která se prostě hodlá donekoneečna odvolávat a nikdy to nezačlení do svého územího rozhodnutí, nevydá stavební povolení, apod.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    XCHAOS: dneska ale existuje institut vyvlastnění - to co je ve veřejném zájmu by mělo být přednost...to že to bude drahé vyrovnání, je věc jiná...i metro by muselo řešit věcná břemena a nesouhlasy vlastníků.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEIKIN: silniční okruh nebude, protože ho blokuje Suchdol i další obce.... snad ta jihovýchodní část by mohla být, ale tu taky někdo blokuje...
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    XCHAOS: za ty prachy raději ať dobudují silniční okruh - ten je imho důležitěší, mohou se udělat při tom i trasy pro cyklo....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: no, nějaký okruh jo, ale měl by vést místy, kde lidi fakt bydlí a kde je přitom MHD slabá...

    A protažení Déčka z nám. Republiky přes Letnou do Podbaby dává smysl už teď...
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: No jestli bydlíš tam co jsi bydlel, tak to chápu, ale pokud si pamatuju, tak jsi ještě o něco starší než já, takže toho se nedožijou pravděpodobně ani tvé děti :-)

    Problém bych viděl hlavně že okruh ve vnitřní části není tak využitelný. Ale pro všechny co bydlí v těch okrajovějších částech Prahy je cesta jinam než do centra většinou dost boj i když jsou na metru. Ten okruh na okrajích by to neuvěřitelně změnil. Navíc by vzniklo více míst kde vybudovat odstavná parkoviště.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: no, mě stanice metra Malovanka rozhodně nevadí :-) ale něco z toho je blbost. Stanice Vozovna Střešovice je blbost, je to nudný přestupní uzel, kde nikdo nebydlí a nic tam není. Na Strahov se plánuje tramvaj pro študáky. Spíš by to mohlo z Břevnova jet na Nádraží Smíchov víc přes vnitřní oblast Prahy 5...např. přes Klamovku či Kavalírku a pak dál pod Mrázovkou, s možnou stanicí Hřebenka někde v oblasti Podbělohorské, Císařky, případně třeba s jedním vestibulem na tom doktorském sídlišti - než přes Strahov, kde je pak hrozný krpál dolů. Stanice Strahov je určitě největší blbost ever (na rozdíl od Malovanka). Tramvaj tam bude až až.

    Na Podbabu bych protáhl spíš přes Letnou Déčko, s možným pokračováním na Suchdol. A Óčko bych z Dejvické vedl asi na Letnou, kde by byl přestup na D a potom buď na Vltavskou nebo Nádraží Holešovice, ale s další zastávkou v Holešovicích, než by to zahlo asi na Palmovkou... a dál nevím.

    Žižkov by obdobně líp obsloužila budoucí trasa E, která by se s D křížila na Hlaváku (nebo nám. Republiky) a jela by pak spíš přes Národní a Újezd někam do Řep. Moje Óčko by spojilo Libeň se Žižkově a s Vinohrady a nekopírovalo by tramvajových okruh. Dál od centra by zajížděly spíš prodloužené D a nová trasa E (Já to snad budu muset nakreslit, nebo co :)

    Křížení O s C a D má být jednoznačně Pankrác, s novými stanicemi v dopravně neobslouženém okolí a ne nesmyslný trojúhelník u Budějovické a Olbrachtovy...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam