• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSMěstské utopie - fungují města? co táhne lidi do velkoměst? a před čím z nich jiní utíkají?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: no, mě stanice metra Malovanka rozhodně nevadí :-) ale něco z toho je blbost. Stanice Vozovna Střešovice je blbost, je to nudný přestupní uzel, kde nikdo nebydlí a nic tam není. Na Strahov se plánuje tramvaj pro študáky. Spíš by to mohlo z Břevnova jet na Nádraží Smíchov víc přes vnitřní oblast Prahy 5...např. přes Klamovku či Kavalírku a pak dál pod Mrázovkou, s možnou stanicí Hřebenka někde v oblasti Podbělohorské, Císařky, případně třeba s jedním vestibulem na tom doktorském sídlišti - než přes Strahov, kde je pak hrozný krpál dolů. Stanice Strahov je určitě největší blbost ever (na rozdíl od Malovanka). Tramvaj tam bude až až.

    Na Podbabu bych protáhl spíš přes Letnou Déčko, s možným pokračováním na Suchdol. A Óčko bych z Dejvické vedl asi na Letnou, kde by byl přestup na D a potom buď na Vltavskou nebo Nádraží Holešovice, ale s další zastávkou v Holešovicích, než by to zahlo asi na Palmovkou... a dál nevím.

    Žižkov by obdobně líp obsloužila budoucí trasa E, která by se s D křížila na Hlaváku (nebo nám. Republiky) a jela by pak spíš přes Národní a Újezd někam do Řep. Moje Óčko by spojilo Libeň se Žižkově a s Vinohrady a nekopírovalo by tramvajových okruh. Dál od centra by zajížděly spíš prodloužené D a nová trasa E (Já to snad budu muset nakreslit, nebo co :)

    Křížení O s C a D má být jednoznačně Pankrác, s novými stanicemi v dopravně neobslouženém okolí a ne nesmyslný trojúhelník u Budějovické a Olbrachtovy...
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Divnej okruh, čekal bych ho víc kolem konečných stanic. Tohle za mě nedává moc smysl
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Výběr jihoamerických měst mi přijde trochu tendenční, ale za zamyšlení to určitě stojí...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Praha Sobě představila plán na výstavbu okružní linky metra s 23 stanicemi - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/praha/zpravy/metro-okruzni-linka-trasa-navrh-praha-sobe-vize.A220210_131934_praha-zpravy_baky
    :-)
    M4JKL05
    M4JKL05 --- ---
    XCHAOS: je to render z fiktivní vize budoucnosti Atén:
    Tomorrows - Projects / Tomorrow’s Storeys
    http://tomorrows.sgt.gr/project.php?lang=en&pid=82
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: no právě ten bývalý Kowloonu v Hong Kongu, asi v nějaké poslední fázi...
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Kde to je?
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    M4JKL05: těch klimatizačních jednotek....jestli jim to kape dolů, tak bych necgtěl bydlet dole :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Asi největší realizovaná městská dystopie ever... pro někoho ovšem současně s rozměrem jisté divoké svobody. Pravzor cyberpunkových fantazií...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    M4JKL05: to je slušná imitace Kowloonu v Hong Kongu :-) ale nápisy jsou v alfabetě hmm... kde to může být?
    M4JKL05
    M4JKL05 --- ---
    XCHAOS: chtěl bych to zažít a vidět z vnitrobloku, představuju si to nějak takhle:
    Forest Swords - Crow (Official Visual)
    https://www.youtube.com/watch?v=lan-Pjv99Xk
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    XCHAOS: jelikož občané volí městskou radu, tak bych řekl, že se to přenese časem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (no, neplánuje to město, je to občanská iniciativa...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    https://twitter.com/grescoe/status/1481991345690619906
    Berlin is planning a car-free area larger than Manhattan—citizen-led initiative would create largest urban car-free zone in the world.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KEIKIN: no právě že nejsou, kromě pár extrémních příkladů typu NY nebo LA. Dtto ty stany taky v normálním velkoměstě nepotkáš o nic víc, než třeba v Berlíně.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Flexit s károu po centru - je pořád in.
    OMNIHASH: - to bys musel překopat životní styl. V centrech amerických měst jsou tak drahé nájmy, že střední třída osídlila předměstí, kde je dost místa a infrastruktury. Dnes centra velkých měst osídlují stany, přístřešky a mobilní obydlí.

    Osobní doprava autem je i z hlediska bezpečnosti standart.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Hladké pásy na Dvořákově nábřeží jsou kompletní - Městem na kole
    https://mestemnakole.cz/2021/12/hladke-pasy-na-dvorakove-nabrezi-jsou-kompletni/
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    OMNIHASH: Charles Marohn k tomu má pár příběhů, např. jak ho vyloučili z komory inženýrů jako heretika atd. ale změna se pomalu a postupně děje, a když to jde v US tak to půjde všude.

    má o tom taky pěkný knihy
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MARSHUS: no upřímně USA má tak dojebaný města, že se bojím, že jim nepomůže ani sto poobbnejch kanálů, i kdyby je povinně všichni sledovali místo večerníčků. Tam už pomůže fakt jenom nukleární holocaust a postavit to znova a líp. Místo centra dálnice a místo zbytku sídelní kaše... nějakou naději dávám uzavřenejm kompaktním městům jako Seattle a San Francisco, co se zvládly/nou zahustit samy organicky, ale průměrný město na pláni je totálně v háji.
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    a pak
    Strong Towns
    https://www.strongtowns.org/


    Strong Towns supports thousands of people across the United States and Canada who are advocating for a radically new way of thinking about the way we build our world. We call it the Strong Towns approach.

    We believe that in order to truly thrive, our cities and towns must:

    Stop valuing efficiency and start valuing resilience

    Stop betting our futures on huge, irreversible projects, and start taking small, incremental steps and iterating based on what we learn

    Stop fearing change and start embracing a process of continuous adaptation

    Stop building our world based on abstract theories, and start building it based on how our places actually work and what our neighbors actually need today

    Stop obsessing about future growth and start obsessing about our current finances

    But most importantly, we believe that Strong Citizens from all walks of life can and must participate in a Strong Towns approach—from citizens to leaders, professionals to neighbors, and everyone in between. And that means we need you.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam