• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSMěstské utopie - fungují města? co táhne lidi do velkoměst? a před čím z nich jiní utíkají?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Dřevo má ve stavebnictví velkou tradici a zároveň budoucnost, říká úspěšný student
    https://www.drevostavitel.cz/clanek/rozhovor-tomas-hyrek
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    https://twitter.com/urbanismu/status/1596213887518773249
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CHIX: jo, taky jsem sjí párkrát dal a stojí to za houby.
    CHIX
    CHIX --- ---
    XCHAOS: to by bylo fajn. neni to dlouho co jsem jel po magistrale na kole a nicmoc teda.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Tady jedna menší #dystopie ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Tak jsem si pod vlivem článku
    Praha se chystá na čtvrtou linku metra. Nemusí být poslední — ČT24 — Česká televize
    https://ct24.ceskatelevize.cz/praha/3537770-praha-se-chysta-na-ctvrtou-linku-metra-nemusi-byt-posledni
    navrhl vlastní trasu O

    twít co se dá sdílet zde:
    https://twitter.com/MxChaosP/status/1583834285483520000
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: důvod je velmi prostý, jev se nazývá dopravní indukce, čím více se udělá pro auta, tím více jich pojede a tím více bude vše ucpané
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    https://twitter.com/MinistryofWalk/status/1574136404988280839
    1/7 Jak muze mt Moskva s nejsirsimi silnicemi nejdelsi dopravni zacpy na svete? Odpoved je nesmirne komplexni. Obrovskou roli vsak sehral nechvalne znamy starosta Luzkov a jeho autokraticka rozhodnuti. Auto bylo v postsovetskem svete posvatnou kravou a Luzkov znal svuj lid.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Návrh cyklodálnice ze Spořilova do centra podél magistrály
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Švýcarsko: nástupiště hlavního nádraží jako normální součástí normální ulice. Bez jakéhokoliv obrubníku mezi nástupištěm, chodníkem, cyklostezkou a silnicí.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    KEIKIN: ja bych teda raději byt kde se nic neohýbalo, to pak to jsou takové ty byty kde teplou vodu vedou v trubkách které na to nejsou dělané a ty tam jezdíš dvakrát do roka řešit vytopenou elektroinstalaci v prodejně pod tím.
    Tak jako tak, město si může najmout lidi kteří tu stavbu zařídí, stejně jako si to samé najímá developer. I developer má vnitřní byrokracii, je pravda, že tam může asi řiditel snáž něco protlačit, ale stejně se zpovídá za svoji práci nějakému představenstvu.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    LINKOS: něco o tom vím. Když je investor město, tak se prostě nedá nic ohnout, slevit, reagovat dle trhu pružně. Developer jede na zisk, tedy snaží se postavit rychle a levně. Kdežto na městě mají všichni čas, lhůty, dovolené..atd..jen blbé výběrové řízení ti muže neúspěšný uchazeč shodit ze stolu a pak se sdoudíš více než 4 roky. Město prostě nemá parát...jediná možnost je, zaplatit si někoho, ale to už jsou právě ty vícenáklady...i tak je pak každá změna (byť i menší) předmětem průtahů, schvalování apod....Developer si zapálí cigáro a řekne ok....Na městě musí být studie za prachy, pak to musí vedení dostat rozpočtu na daný rok (hlasuje se v zastupitelstvu). Pak dojde na projektovou dokumentaci - výběrové řízení - lhůty, průtahy...Vysoutěžit projektanta je jedna věc, další je pak s ním komunikovat...x zájmů různých odborů, vše musí být podle norem, vyhlášek - nesmí se udělat chyba. Zdlouhavý proces končí stavebním řízení, po schválení musíš začít veřejnou zakázku. Ta trvá někdy i rok. Vyhraje to firma, většinou s nejnižší nabídkou.....Ale pak jsou nedodlěky, kolaudace se protahuje, materiály mezi tím zdražují, musí se zase odsohlasit dodatek rozpočtu...je to šílený propletenc, kdy získání souhlasu rady města (termínu je málo jsou napjaté) potřebuješ dost času.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    KEIKIN: z čeho vycházíš, že musí být dražší? Pokud chce město mít bytový fond, musí ho odkoupit, nebo postavit. Samozřejmě, že si na to může najmout lidi, developer taky platí lidi co to připravují a většinou to pak staví úplně jiné firmy. Není důvod proč by to město nezvládlo.
    KEIKIN: menší města si taky staví školky, bazény, kulturní dům jsem zažil atd. Dokonce i naše prťavá vesnice si na úřadě zvládla přistavět byt a teď ho pronajímá.
    Tlak na prodej bytů je hloupost, třeba hodně bytu se v 90. privatizovalo, protože stát nechtěl dávat peníze do rekonstrukce bytových jader a teď je problém domluvit jakoukoli společnou věc. Nemít bytový fond je krátkozraké
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    LINKOS: jo, je fakt že možná v PRaze to bude jinak, ale jinak na menších městech unreal. Většinou je naopak tlak na prodej městských bytů - aby byly prachy.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    LINKOS: Město není developer :-) Většinou na to nejsou ti správní lidi nebo...si město musí za prachy najmout. Ve finále bytový dům postaví soukromník o 23/30 procent levněji než město/stát
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    LINKOS: dokonce koukám, že si před rokem založila Praha vlastní developerskou společnost
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    KEIKIN: ja v tom nějak nechápu ten rozdíl. Přijde developer, sežene si architekty, vyprojektují to, projde to stavebním řízením, najme se firma co to postaví a majitel je developer.
    Úplně to samé, jen na začátku přijde město... Co mi prosím tě uniká?
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    WANAH: No podle mně musíš mít minimálně nájemní smlouvu, abys sis mohl vyřídit pražskou adresu. Prostě nějaký vztah k nemovitosti na území Prahy. To komu jsou určeny městské byty je poitické rozhodnutí. U nás je to třeba obálková metoda (kdo dá více v obálce na 15 let předplacený).
    Pozn. Mimopražským pracujícím pro město můžeš taky zvednout plat s tím, ať si každej najde, co mu vyhovuje. To by se pak spekulovalo a ty pozice by byli vázany na levnější bydlení.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam