TAPINA: no učebnice ze základky úplně nepomůžou. Jejich paralelou je ohledně trávení je Střevo není tabu
https://www.martinus.cz/?uItem=211683 což je prostě dobře napsaná kniha vysvětlující základní principy.
Ale nepochopí z nich, že prostě jazyk biologie, který používají (mykoza, sibo, candida, vagina, zánět) má svojí gramatiku - tedy že nemůže tvdit že
"Ocekavala bych, ze v teto komunite bude jiz pochopeno, ze telo funguje jako cely system a ne jako jednotlive soucastky spojene popripade nejakym 'primym kanalem'. Kandidoza ve strevech neni zadnym vyjimecnym akutnim selhanim!, ale zcela beznym stavem, s kterym se potyka mnoho lidi - a vetsina, která ji ma i na 'periferii', ji ma prave ve strevech. Vychazim z praxe funkcni mediciny a toho, co se resi prave nejvice v lekatskych komunitach funkcni mediciny v zahranici - kandida ve streve, stejne jako treba SIBO a narusena mikrobiota (s cimz souvisi prave kandida) jsou zcela bezne. Vidim, ze tady budeme zit jeste dlouho v dobe kamenné, co se tyce problematiky strev..."
To je způsob myšlení, který člověka nenaučí základka ani střední a evidentně jen některé VŠ, protože paní studovala jazyky a to na dvou vejškách..
Ony mají náhodné útržky vědomostí a nemají pravidla oné gramatiky, takže to slučují podle toho, co jim kdo kde napovídal v ezo-ducho sférách, kde to je vždy tak aby to na první poslech dávalo smysl a ty izolované vědomosti to propojilo.
Pro humanitní vědy je na osvětelní oné gramatiky skvělý Disman, ale tady není použitelný. Stejně jako se nedají použít všechny možné úvody do věděcké metodologie, co mi nabídl google, protože ty jsou psané tak, že autor předpokládá, že základní logiku věci student chápe.