• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARDYAž moc alternativní medicína - já konkrétně hodně koncentrovaně přednáším.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    HARDY: myslím, že to postupné podlehnutí světonázoru, případně jeho další vytváření, jde snáz rychleji a komplexněji, když z toho má dotyčné odměnu. To je třeba (podle mě) případ Jiřího Marii Maška - něčemu věří, něco přeposílá, umí vcelku psát / mluvit a najednou mu to generuje odměnu - pro začátek jen hodně lidí, kteří ho lajkují, obdivují a šíří. Přidá se i finanční odměna. Přeci nebude kriticky hodnotit svoje názory, když jej tolik lidí, sleduje a píše mu zpětnou vazbu, jak to pomohlo. Utvrdí ho to v jeho cestě.
    Takže spíš věřím tomu krůček za krůčkem, trochu názoru, nějaký ten like a follower, víc textu, víc víry, víc obdivu, musíš tvořit nějaký ten obsah, aby to nevysychalo, tj. vymýšlet další kombinace hvězd a sava, a za pár let je z toho guru žijící někde v Indočíně a rejžující na ovečkách z ČR.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    MAR_TINA: jo, ale to je trošku jiný segment - drtivá většina lidí v ezobyznysu tomu co říká věří, protože prostě potřebuješ nějakou vlasntí konzistenci a jen málo kdo prodá něco, o čem si myslí že to je volovina. (a pokud mám takovéhle prodejní dovednosti, tak se nemusím namáhat prodávat kokotiny)

    Ale jako zajímal by mě nějaký dobře postavený výzkum,no.


    Pro ilustraci - moje debata s prodejcem kokosového detoxu, který vůbec nepochopil proč ho posílám do prdele... (a to ani nenašel odvahu začít o jejich nejnovějším hitu "histabioticích")



    Krásný den Zuzko a Vláďo. Zabýváme se ve firmě fermentací a hledám někoho, kdo by mi dokázal zodpovědět pokročilé otázky ohledně chutí, bakterií, atd. Rád bych zapojil takovéhleho člověka do našeho týmu jako externího konzultanta a díky němu a pár konzultacím měsíčně ještě lépe měnil svět. Což naše výrobky Wild & Coco rozhodně dokážou, když je ještě lépe pochopíme 🙂. Je to úkol pro jednoho z vás dvou? Anebo znáte někoho takového, kdo pozná chuť bifidobakterie na jazyku? 🙂 Těším se na vaši odpověď.

    Zdravím,
    jak tak koukám na váš web, tak se ukazuje klíčová otázka pro případnou spolupráci? Jste ochotní se úplně vzdát jakéhokoliv marketingu založeného na konceptu "detoxu"?
    jinak tedy pokud řešíte nějaké technologické zádrhele a bez "detoxu" by vám byznysmodel nefungoval, tak se normálně obraťte třeba na výzkumný ústav potravinářský, nebo třeba na ptoravinářské technology na VŠCHT či UTB - ti budou věcně řešit problém a nenastane tam žádné drhnutí v podobě -ne, ani zkvašeno ani moje jméno nebude figurovat někde, kde se prodává detox. (zuzka)


    krásný den Zuzko, díky za zprávu. Co konkrétně myslíte tím spojením s detoxem? My se nezabýváme detoxem kvůli byznysmodelu ale kvůli podpoře klíčových detoxikačních funkcí těla. Tj půsty a podobně.
    zároveň víme, že došlo k řadě nedorozumění způsobených slovem "detox", proto jsme přejmenovali všechny naše programy na Očistu a postupně měníme materiály k nim.


    to je jedno jak tomu říkáte - pořád je to nebezpečný šarlatánský prodejní princip.


    možná si nerozumíme - nám u očisty nejde o prodeje ale o podporu detoxikačních funkcí těla. Je tohle s Vámi v nesouladu? Totiž úplně stejné funkce těla podporujete právě zkvašenými výrobky.


    no primárně to říká, že nic takového jako očista ve smyslu zdravotního efektu je biologicky nesmysl. A jak já, tak Vláďa si poměrně dost a důsledně zakládáme na tom, že to co píšeme, říkáme a děláme ohledně fermentace a přilehlých témat jsou prostě ověřené, podložené věci.

    A to se prostě s libovolným prodejem za účelem očisty fakt nedá moc spojit.


    Děkuju za vysvětlení. Pro nás je hlavní téma podpora zdravého a silného mikrobiomu, máme za sebou studii s mikrobiologickým ústavem AV ČR a spotřebitelský výzkum, víme co a proč říkáme. Detox jako životní styl rozhodně nepodporujeme, náš program očisty je jednou z mnoha cest k harmonii - kromě změny jídelníčku se lidé hýbou, meditují, více spí, otužují. Jsou tohle věci, se kterými nesouhlasíte?



    pak mě to přestalo bavit...
    KURE
    KURE --- ---
    HARDY: Když někdo podvádí smlouvy na plyn, tak sice musí být dost patologický na to, aby mu nedělalo problém okrádat lidi, ale na druhou stranu plyn je plyn, ten si vymýšlet nemusí. Vymyslet si úplně od začátku "neviditelnou, necítitelnou věc, která proudí vzduchem a má velkou energii" a pak jí ještě prodat, je jinej level.
    Ano je to jinej level, ale myslím že opačně než naznačuješ.

    Když někomu posereš situaci s plynem, udělal si mu reálnou škodu.

    Když mu prodáš nějakou spirituální píčovinu, tak jsi od něj vybral prachy který by stejně hodil v kostele do kasičky, nebo je dal kartářce, nebo jinak vyhodil do kanálu a stejně z toho nic neměl.
    HARDY
    HARDY --- ---
    MAR_TINA: U somavedicu a podobně přepálených píčovin bych asi i souhlasil, ale to je jenom hrozně úzká (nicméně dobře viditelná) část alterny. Jsem obecně dost proti redukovat celej fenomén na problematiku ochrany spotřebitele a - jak to zejména dělaj sysifos - na jedný straně vidět podvodníky/šarlatány a na druhý epistemicky nekompetentní jedince (rozuměj chudáky a debily). Alterna je o světonázoru...
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    HARDY: vzdaleni bratranci jeden čas pracovali u šmejdů, těch co prodávali hrnce na předváděčkách hraničících s týráním důchodců.
    Byli dobře vybráni zaměstnavatelem. Málo vzdělaní mladí týpci s poměrně nízkou morálkou. Příjem odvozený od prodeje byl násobně vyšší, než by jinde odpovídalo jejich schopnostem.
    Proběhla tam rychlá a naprosto nechutná racionalizace. 1) my si ty peníze zasloužíme, máme to náročný 2) oni - důchodci přece mají prachy, co by s nima dělali jinak, musí dobře vědět, že výlet do X s obědem nestojí dvě stovky, takže jedou podvádět = nekupovat a sníst oběd.

    Bude to podobné.
    HARDY
    HARDY --- ---
    Tohle je pro mě obecně velká záhada, na kterou se asi z podstaty nikdy nepřijde. Do jaký míry tomu praktici AM sami věří a do jaký je to kalkul. Teď typicky třeba ten somavedic - hoďte si ho do vyhledavače a uvidíte docela profesionální práci s marketingem na internetu, nicméně velmi neosobní. Firma bicom litoměřice, která by snad měla být původním pachatelem somavedicu ihned po pokutě, co dostala za covid-čipy, stáhla několik produktů z nabídky. Mají podchycené buzzwordy, docela dobrý eshop atd. U nich bych věřil, že to dělají velmi vypočítavě. Somavedic je něco, co se dá vyrobit (spíš teda koupit z číny) na koleni, nemá to žádnou velkou návaznost na předchozí alternativní diskurzy, akorát to dost excesivně využívá jazyka alerny a západní alternativní spirituality. To psal pomalu automat... Chtělo by to nějaké přímé svědectví přímo z té jejich pobočky z Litoměřic, jak to tam vypadá, jak to tam chodí, kdo to tam obsluhuje.
    Na druhou stranu mi přijde, že takových je málo... Popravdě se mi nechce věřit tomu, že je v populaci tolik cyniků, vlastně až sociopatů, kteří zvládnou tvrdit a prodávat něco, aniž by tomu sami do určité míry nevěřili. Když někdo podvádí smlouvy na plyn, tak sice musí být dost patologický na to, aby mu nedělalo problém okrádat lidi, ale na druhou stranu plyn je plyn, ten si vymýšlet nemusí. Vymyslet si úplně od začátku "neviditelnou, necítitelnou věc, která proudí vzduchem a má velkou energii" a pak jí ještě prodat, je jinej level.
    Možnou odpovědí na to je, že tenhle problém věří/nevěří je náš problém pozorovatelů z venčí, když něco člověk dělá nebo s něčím zachází dostatečně dlouho, tak se mu to znormalizuje a už nad tím ani tak neuvažuje. Je to prostě něco, co dělá, v čem žije, co společensky funguje a už se nestará o samotný obsah. Je to jak s tou hláškou, co jsem tu psal před časem, že si lékárnice ani neuvědomují, že homeopatie je alterna, protože je to jedna ze stovek krabiček, co jim prochází pod rukama denně. Nevím, nemám v tom jasno, zkuste mě nějak doplnit, něco nadhodit, ale hlášky "on tomu ze 60 % věří" mi nepřijdou nijak zvlášť dobře popisné, není mi úplně jasné, co to má znamenat.
    Ale abych nedělal somavecu advokáta - somavedic jsou zmrdi.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    OCTOPUSS: u Maška bych si tak ze 60 % tipla že spíš v základu jo.
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    On tomu věří?
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    MAR_TINA: tak jako když si svoje publikum buduješ přes 20 let a dokonce je donutíš platit ti za ty bláboly co sepisuješ...
    SADY
    SADY --- ---
    ZUZKAOU: vase krev si vas najde!

    myslite ze timto zaklinadlem leci krvaceni?
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    ZUZKAOU: už aby na to pošel. To je hrozný blb a má takových obdivovatelů, to vůbec nechápu.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    ZUZKAOU: má dobrý fandy :)

    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Ale jinak teda jede antivax a anicovid. Šikulka

    Přihlásit se k Facebooku
    https://www.facebook.com/jiri.m.masek

    FONTAN
    FONTAN --- ---
    tohle je hodne zajimavy clanek (byt ne o ceskem prostredi, ale podoby tam rozhodne jsou)

    koukam, ze jsem z toho vytahnul docela dost ukazek, ale myslim, ze to stoji za precteni cele (...je to trochu cestopisny a taky trochu eroticky a taky trochu "antikapitalisticky" (protoze to ukazuje, jak moc v tom na vsech frontach hrajou roli penize) a taky se tam (neprekvapive) objevi QAnon...)

    Chakras, crystals and conspiracy theories: how the wellness industry turned its back on Covid science | Coronavirus | The Guardian
    https://www.theguardian.com/world/2021/nov/11/injecting-poison-will-never-make-you-healthy-how-the-wellness-industry-turned-its-back-on-covid-science

    [...]
    In May, the Center for Countering Digital Hate (CCDH) found that just 12 influencers were responsible for nearly 65% of anti-vaccine content on Facebook and Twitter. “Many of these leading anti-vaxxers are alternative health entrepreneurs … They’re reaching millions of users every day,” says Callum Hood of the CCDH. “This is a serious problem. Vaccine hesitancy has become a difficult and entrenched obstacle to dealing with the Covid-19 pandemic.”
    [...]
    We have had more than a decade of the modern iteration of wellness. A decade of vagina candles, chia bowls, coffee enemas and spirulina shots. A decade of burnt-out, anxious, unhappy women seeking to detoxify their bodies, rebalance their chakras and recentre their divine femininity, ideally while losing weight. The global wellness industry is worth about $1.5tn (£1.1tn) – and for every saintly Yoga With Adriene there are thousands of grifters pushing untested therapies on impressionable people.
    [...]
    By contrast, western medicine – in particular the pernicious influence of big pharma – conspires to keep the masses sick. “There’s this suspicion about science,” Cederström says. “You often hear the rhetoric that modern civilisation is poisoning our lives, poisoning our food, and we need to find ways of living clean again, by cutting ourselves loose from a society that is constraining us and forcing us to live an inauthentic, unnatural lifestyle.”
    [...]
    “A more general theory as to why people would happily tune into the ideology of wellness, and in particular this individualistic attitude, is that it is in some ways self-flattering,” says Cederström. “We live in a culture that connects morality to health. If you have a good, middle-class life, you’re encouraged to believe that you deserve it. If you’re poor and unhealthy – well, you didn’t work hard enough.”

    For nearly 50 years, the world of wellness has viewed health as something that can be shrugged on or off at will, like a cashmere sweater. Doctors are to be distrusted and individuals should take responsibility for their own “wellness journey”. Then the Covid vaccine programme began – and this anti‑scientific attitude metastasised into something far more harmful. “This is a very long-running thing,” says Hood. “We’re seeing that erosion of trust in mainstream medicine flowering now. And it’s very dangerous.”
    [...]
    Gabitan sees health through a hyperindividualistic moral frame. She takes control of her own health; if other people won’t help themselves, why should she? “I don’t smoke and I don’t drink,” she says. “I spend a lot of money investing in the highest-quality foods available to me. I believe in natural immunity and supporting my immune system. I’ve taken radical responsibility for that, especially over Covid. And there are other people out there who are still drinking alcohol and smoking cigarettes who want me to protect their health, but they won’t even protect their own health.”

    In this, Gabitan exhibits the logical fallacy of wellness: the idea that the human mind is a drill sergeant and the organs of our body obediently fall in line. “You may exercise diligently, eat a medically fashionable diet, and still die of a sting from an irritated bee,” Ehrenreich said in Natural Causes. “You may be a slim, toned paragon of wellness, and still a macrophage within your body may decide to throw in its lot with an incipient tumour.”
    [...]
    The US – the avocado stone of the global wellness community – is, and always has been, extremely individualistic. “Everything is about personal freedom and personal knowledge. What we see here is late-stage capitalism merging with hyperindividualism,” Beres says.

    The US is also a country without universal healthcare. “If you don’t have insurance, it’s incredibly expensive to get treated,” says Hood of the CCDH. “People develop an interest in looking into alternatives and that’s where wellness influencers step in. You don’t have to spend thousands on doctors. You can just take this supplement or follow this regimen and you will be fine.”
    [...]
    “One thing alternate health entrepreneurs have in common with anti-vaxxers is that they talk about big pharma a lot,” says Hood. “It’s no coincidence that the organised anti-vaxx movement has its home in the US. Because there’s a greater profit motive in US healthcare, there’s a level of suspicion.” The irony, of course, is that many wellness practitioners are also motivated by profit. “It’s a business for them, but they’re not open about it,” says Beres.
    [...]
    On the subject of nastiness, he refers to a widely circulated meme (shared this year by the TV presenter Anthea Turner, to outrage) featuring a fat person on a mobility scooter asking a slim person to wear a mask. “The implication is that the person in the mobility scooter is somehow morally deficient and doesn’t have the authority to ask someone to wear a mask,” says Hood. There are similar attitudes where vaccines are concerned. “There is this nasty sense from some anti-vaxxer people that the people who have fallen ill with Covid are somehow deserving of it.”
    [...]
    Technology companies are slow to take down anti-vaccine content, because it is lucrative. Mercola has 1.7m engaged followers on Facebook; Wolfe an astonishing 11.9m. Outrage fuels engagement, which drives revenue, for the influencer and the social media platform. In March, Mercola joined the newsletter platform Substack – his paid-for subscription costs $5 a month, of which Substack takes 10% as commission. It is already the 11th-most-read paid health newsletter on the platform. (While Substack’s terms of use ban plagiarism, pornography and intellectual property theft, there is no prohibition on disinformation.)
    [...]
    As a result, anti-vaccine wellness influencers get an influx of followers, many of them new to the community. “What happened after Plandemic is that QAnon infiltrated wellness circles,” says Beres. “Yoga instructors started using QAnon hashtags and watched their following grow by hundreds of thousands.” Online wellness is so closely affiliated with QAnon that the phenomenon has been called “pastel QAnon” by Marc-André Argentino, a researcher at Concordia University in Montreal. Carr is baffled by how QAnon, a rightwing movement, has infiltrated what was historically a hippy, countercultural space. “The similarities between rightwing groups and the wellness community scares me,” she says.
    [...]
    Carr finds this narrative maddening. “This community feels like they are being victimised, but they are not victims. They are privileged, well-off people with choices.” Carr is British-Turkish and takes umbrage with how the community co-opts the language of human rights to advocate against vaccines. “That makes me crazy,” says Carr. “To portray vaccines as against human rights ... I come from a country where human rights are constantly being diminished.”
    [...]


    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    CNV: ČLK by měla začít s sebou mrskat
    Nikdy nijak neřešila Elekovou.
    Neřeší žádná alternativce pracující či mluvící pod titulem.
    Teď je ve hře případ Cimický, taky otřesné.
    CNV
    CNV --- ---
    Ten nápad s prozatímním titulem byl blbej, už mi došlo, že by to akorát znepříjemnilo život doktorům, kteří ho už tak mají na hovno, zvlášť po studiu. A podvodníci jako madam Waksmundská by se stejně oháněli studiem medicíny a manipulovali svoje alternativní pacienty vesele dál.

    Akorát zůstává otázka, jak v tom těmhle Waksmundským zabránit...
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    CNV: Tak pak ale nelez do nemocnice a umri doma. Protoze dneska je vzdelavani doktoru tak doslova na picu, ze atestaci v terminu neudela nikdo, kdyz ji udelas za deset let misto peti, tak jsi rada.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    CNV: Pracovat bez atestace muzes uplne kdekoli, mysleno v ramci nemocnice.
    CNV
    CNV --- ---
    CORNELA: Ale pokud by byla patoložka, jak tvrdí, tak by tu atestaci z patologie měla mít, ne?
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    CNV: odborník na Covid není ani Flegr, Peková, Šmucler, Pirk, Ludvík...

    Dokud se do médií zvou vynikající pekaři, cukráři, specialisti na stejky a luštěniny, aby pohovořili o přípravě ryb, nemá smysl řešit, jestli mají titul a jestli jim nevyšuměl.

    Titul získáš úspěšným absolvováním vysoké školy, lze v určité lhůtě rozporovat jeho získání, ale pak ho prostě máš. Tady má jedna paní už roky papírnictví a na dveřích má Ing. arch. neměli by jí ho odebrat?
    Smát se jí můžem, vážně bychom ji brát neměli, ale zřizovat komise na odebírání titulů nebo dokládání, že titul pořád náleží (to je 1-2 miliony prověrek, he), je zrůdnost.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam