Takže zážitek ze včerejšího hraní (skysl jsem tam do 2:30 do rána) u kamika.
První dvě hry jsem si chtěl osahat sám, bez rad, prostě na čisto. Koukl jsem na keybinding a to bylo vše. Pak hrál kamoš a ukázal mi víceméně všechny featury, který jsem sám nevyzkoušel, včetně craftění pytláckého oka. Tady bylo hodně vidět, že mapy už zná a jde víceméně od začátku na jisto pro pušku (pokud tam je) do Trapper's Homestead, v Camp Office a Cabinách se nachystá na cestu (cestovat na lehko se vyplatí) a vyrazí lootit vesnici na pobřeží. S jednim noclehem a s dobrým počasím se to dá v klidu v rámci dvou prvních dní. Chtěl mi ukázat přehradu, ale cestou ho kousl vlk (puška bez nábojů je k ničemu), neměl desinfekci a ačkoliv vlk ležel umlácenej šperhákem, přešlo to v infekci a bez antibiotik to prostě nešlo. Umírá v bolestech na Jackrabbit Islandu. Pak jsem si dal ještě asi 5 - 6 her. Jednu se mi podařilo přežít 8 dní, ale to především proto, že jsem se objevil přímo u té dědiny na pobřeží, v jednom domě s krbem si udělal základnu a postupně lootil barák za barákem a chodil na lehko, čili nebyl moc velkej kalorickej odběr.
Ovládání je intuitivní, jediný, co bych uvítal, je klasický Armovský rozhlížení přes Alt. Inventář by taky zasloužil trošku potunit, ale jinak spokojenost.
Atmosféra naprosto špičková, ale naprosto, dlouho jsem neměl ze hry takovej pocit vtažení dovnitř, krásně tomu pomáhaj i hlášky, co si pro sebe brumláte (mohli by jich do budoucna teda přidat zepár). Když je vichřice, nevidíte na pár metrů, mrznou vám i ty nejhlubší orgány a nevíte, kam jdete a zda tam dojdete. Prostě pecka, pecka a pecka. Do toho vytí vlků, ambientní efekty, atd.
Bez ostychu tomu dávám 10/10, dlouho jsem nehrál něco tak návykovýho.
Takže teď jenom počkám, kolik bude stát jedna nepříjemná rodinná záležitost a hned, jak budou drobný navíc, kupuju.
Podrobnější report z vybraných příběhů, které vždy a nevyhnutelně končí osamělou smrtí, ještě napíšu.