• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONA_MAKARONAŠťastný rodič, šťastné dítě.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    SEBIEN: Jak to bylo u nás, loni jsem měla možnost mít dceru doma, tak jsem se s ní domluvila, že když nebude chtít, že je možné být doma. Ale že dopoledne pracuju a moc se jí nemůžu věnovat. A taky že mi musí říct už večer předem, abych stihla odhlásit stravu na další den. Občas toho využila, mám pocit, že se díky tomu necítila být nucena do školky chodit, nakonec tam ale chodí dost ráda.
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    a mám ji nějak přesvědčovat, aby do tý školky chodila?
    Reálně nemusí.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    SEBIEN: B. je teď taky občas smutná, její loni nejlepší školková kamarádka se přestěhovala a už tam nechodí. Momentálně ve školce asi nemá žádnou tak dobrou kamarádku, tak si občas posteskne. Taky vyprávím o sobě, nic lepšího mě nenapadá. Její pocity jsou prostě normální, stýská se jí, tak jí řeknu, že se mi taky někdy stýská po kamarádech ze školy atd. To jsou prostě přirozené emoce, je třeba to tak přijmout, nedá se to asi nijak rychle přejít, musí si to prožít, zpracovat.
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    SEBIEN: Lence se teď odstěhovala kamarádka ze sousedního domu....Oběma holkám jsme to podaly tak, že se budou méně často vídat a můžou si psát... Naše ranařka to brala sportovně...ale myslím, že pro tu druhou holčičku to bylo něco, proč se nehroutit a nač se těšit...Vyrábějí si obrázky, vystřihují a tak...
    SINSEMILLA
    SINSEMILLA --- ---
    SEBIEN: To je dobry vyprávět o sobě!!
    SINSEMILLA
    SINSEMILLA --- ---
    SEBIEN: A ze to, ze někdo odejde dava prostor pro poznávání lidi. Psal jsi, ze se s ni chce kamarádi z Honzik, tak ji nejak podpořit v tom, aby tomu dala sanci. Celkově proste vést k tomu byt otevřeny k tomu, co a kdo prijde a v mezicase proste mit rad lidi, ktery mam kolem se a mit pak na co vzpomínat, az ta holčička nebude.
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    SINSEMILLA: to jsem zkoušela včera, ale nepomohlo. Dneska právě přidala k Anežce další děti, co má ráda, že už je nechce nikdy vidět.
    Teď večer jsem jí vyprávěla o svých kamarádech, ze školky, ze škol... jakože někteří zůstali, jiní přibyli, nemělo to žádnou zvláštní pointu, ale chtěla to vyprávět opakovaně. Těžko říct, co si z toho vezme.
    SINSEMILLA
    SINSEMILLA --- ---
    SEBIEN: Ja nevim, zkusila bych nejak rict, ze je dobry si užívat společného času, dokud to jde a ze je možný, ze se najdou zase dalsi kamarádi, ale nevim, jestli by to pomohlo
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    achjo, co se říká na to, když ani ne tříletá říká, že do školky nechce chodit proto, že se bojí, že všichni její kamarádi odejdou, stejně, jako bude odcházet její největší kamarádka?
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    SANCHA: Stejně jako KOTENCE, pokud to dítě neudělá samo (na Malvínu už je spoleh, ta se takhle průhledně balamutit nedá), zeptám se já "kde má pejsek kalhoty?" Případně se smíchem řeknu něco jako "Jé, teta si myslí, že pejsci nosí kalhoty, teta to popletla" (dávám si teda pozor, abych se vyjadřovala ke konkrétnímu výroku/situaci, ne k osobě - NIKDY neříkám "teta je popleta".
    Jinak hry na jako a různé blbinky dělám samozřejmě taky, někdy i s cílem dítě trochu někam postrčit (třeba urychlit oblékání), ale pevně věřím (doufám), že je vždycky poznat, že je to hra a legrace. Malvína princip "jako" pochopila celkem brzo (asi v roce a půl, "jako" bylo jedno z jejích prvních slov) a často ho používá i sama. Někdy si takhle až prohazujeme role, ona začne s nějakým nesmyslem, já dělám, že jsem to vzala vážně a ona mi vysvětluje, že je to jenom jako.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    SANCHA: Nevim no, setkávám se s tím, dcera je už naštěstí větší a tak pokud jí nějaká taková lež vrtá v hlavě, tak to pak spolu proberem. Ale většinou tyhle koniny už hned odhalí a daného kecálistu pokárá :o) Nedá se už moc oblafnout, teď přes léto zas dost rozumově poskočila (teď jí bylo 5 let). Tak bych se nebála, ono až to dítě vyroste, tak tyhle hlouposti odhalí, zvlášť když ty s ní budeš mluvit upřímně, a nebudeš jí ty věci balit do těch dětských lží.
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    SANCHA: Ja to vubec nepodporuju. Kdyz nekdo neco takovyho tvrdi, tak se ho zeptam, jak to decko, kde jako ma ten pejsek ty kalhoty, ze je nevidim... Vetsinou na me dospelej hodi vrazednej pohled a vse uvede na pravou miru ;-) Za chvili se tak ta nase bude ptat sama, tak at si nezvykaj ji balamutit.
    Casto hrajeme hry "jako", ale to dcera dobre chape. Taky nekdy delam blbosti se lzickou, kdyz do ni chci rychle nacpat jidlo nebo povidam za oblecky, ale je tam (doufam) jasny, ze je to hra.
    Vytacej me takovy ty lzi typu: kdyz spolknes pecku, vyroste ti v brise strom; kdyz budes knourat, odveze te Knourozrout... Neni to pravda a dite to neumi odlisit.
    Ale mne se nelibej ani pitominy o slunicku, co chodi spinkat a tak.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Celkem zajímavý článek, třeba někoho osloví. Když je v rodině alkoholik (nebo jinak závislý). http://www.kondice.cz/2014/09/deti-alkoholiku-proc-jsme-divni/
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    MULTICAT: Jo, poslední dobou přemýšlím, jak nepředat dceři svůj přehnaný perfekcionismus ve všem, včetně sebepojetí a vzhledu, a zatím jsem nepřišla na nic lepšího, než to, co se píše v tom článku, tedy začít u sebe.
    MULTICAT
    MULTICAT --- ---
    TORUVIEL: hehe, zrovna jsem to četla a říkala si, ode dneška nejsi stará matka a čarodějnice, ale... Na to co musím ještě přijít ;)
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Krkavčí matka: Ty jsi tááák krásná
    http://www.krkavcimatka.cz/2016/10/ty-jsi-taaak-krasna.html
    MONELLE
    MONELLE --- ---
    MARKYSHA: každá zkušenost je plus, já vím že na hřišti mezi matkami se necítíš king, ale klidně si zůstan v své bezpečné ulitě, jen se drž vašich dohod s Toníkem, znáš ho nejlíp, potřeby a vhodné podpory, drž se svýho, at si mele kdo chce co chce, Toník je tvůj a ne madam, a basta! :)

    Jinak mně přijde že každé dítě má nějaké své "ne úplně normální" specifika, Sil jak víš má tu dysfázii, tak tam je to jasné, ale i Sam má své divnosti, učitelky i pár akčních matek mi navrhovaly ho družit s nadanými dětmi a že by mohl do školy už od 4 let - no já vím, že je výrazněji nadaný, něco napíše, přečte, sečte (v 4), a hlavně sestrojuje různé systémy s opravdovými funkcemi z kabelů a věcí, ale já cítím, že je to v jádru kluk, který přesto všechno, si nejradši hraje na policajta či kovboje a že si chce hlavně co nejdýl hrát a do školy ho dám až bude nutno, ono IQ a zralost jsou odlišné pojmy. Na něco je zralý ažaž a mluví dospěle - a hlavně spisovně! - gramatický terorista - ale je nejštastnější v kostýmech svých hrdinů a já mu tohle období bez starosti a jen hraní chci protáhnout co to půjde. On umí počítat, ale nevěnuje se tomu nějak rád, to jen tak jakože samože bokem. Hlavně má hudební talent s absolutním sluchem, v zušce ho tahají taky od 4 let několik učitelů, ale nechtěl, že chce hrát na housle jen sám v pokojíčku (už od 2 let - protože housle znamenají že les pláče, dle jeho slov), ale už svolil a že od 5 let chce chodit na housle i nauku do zušky. Slyšel jednou písničku Edith Piaf a zazpíval ji celou čistě i v té francouzštině. Jo on vyjímečně nadaný bude, ale co ho činí nejštastnějším? však na využití talentu ještě dojde, není kam spěchat, je to furt hlavně malé dítě, co nejvíc září když je oblečený jako policajt, voják, kovboj, Nick Carter :D
    A u Sáry jsem taky zvědavá, už jako mimino mi přijde velmi rozumná, nebrečí - protože nemusí, má 5 měsíců a její pláč znamená jen že hekne a to opodstatněně, bud je to hlad nebo spát nebo přebalit. Jinak si poradí. A moje máti furt - ale to není normální, aby mimino neřvalo. Ale je :) proč by řvalo když hned vím co potřebuje a zajistim to? A až půjde o bolest či nemoc, tak mám přítele Nurofena, kterého se já teda neštítím :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam