• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONA_MAKARONAŠťastný rodič, šťastné dítě.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    WITCHIE: v nasem skolnim systemu (decka jsou v principu permanentne podprahove nebo nadprahove nasrane, ze musi chodit do hodin ktere si nevybraly a poslouchat ucitele ktere si nevybraly. Kazde se s tim vyrovnava jinak. Treba agresi, treba sikanou, treba debilinimi zpusoby jednani, jine zas otupenim, depkou, stratou zajmu resit cokoliv nad plan.) urcite. Zatim je to domaci vzdelavani legalni i na druhym stupni, uvidime no. Kazdopadne si myslim, ze triletak je zasadne mene imunni vuci debilite nez dejme tomu desetiletak. Ale asi to cele nejvic zavisi na osobnosti ditete, jsou i deti ktere jsou ve skolce i skole uplne v pohode
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    INUSHKA: To vytahování si přinesla Bára taky, akorát se jí vždy ptám, jestli to říkají děti ve školce a rozebírám to. Když to zkouší na mě, tak to s ní nehraju, řeknu jí třeba, že mi nevadí, že nemám řízek k obědu, že mi toto chutná víc, apod., když se vytahuje, že má řízek a já neee héhé. Jdu na ní se svým klidem :-) Asi aby viděla, že ne na každýho tohle funguje. Ale zároveň zas chápu, že se snaží nějak fungovat v tom kolektivu, a jsem částečně i ráda, že se učí tyhle věci, protože co já pamatuju, byla jsem nesmělé a neprůbojné dítě a tyhle dovednosti jsem si nikdy moc neosvojila, a tak v tom kolektivu trpěla. Takže má-li tam už být, tak asi dobře, že se učí v tom nějak fungovat. Jasně že bych byla radši, kdyby tomu bylo jinak, jiná školka, přístup, ale prostě teď nemáme tu možnost. Tak možná i odpověď pro WITCHIE , nevim :-)
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    WITCHIE: Stalo se nám a řeší se to fakt těžko. Malvína si loni přinesla ze školky od "kamarádky" vychloubání značkovými věcmi a posmívání. Chodila říkala "já mám načkové boty a néémááš, néémááš, ha ha ha". Přitom vůbec netušila, co to vlastně to "načkové" znamená. Řeší se to fakt těžko, příklady táhnou silně. Já jsem zvolila cestu pořád dokola vysvětlovat, vysvětlovat a vysvětlovat, jednak co to vlastně znamená, to co říká, a jednak proč tak doma a se svými přáteli nemluvíme. Trochu jsme to omezili, ale úplně eliminovat se to nepodařilo. Naštěstí holčička od nového školního roku přešla do jiné školky. Malvina z toho sice byla nešťastná, ale ta rodina celkově svým stylem a přístupem do lesní školky moc nezapadala, takže já jsem byla ráda.
    WITCHIE
    WITCHIE --- ---
    YMLADRIS: btw chaba socializace hrozi ve skolach (i tech nejlepsich) cca do 18ti let veku ;]
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    YMLADRIS: když bych měla prachy, vrazila bych je do co nejlepší školky, špičkové učitelky, málo stresu, mediace konfliktů atd.
    jinak fakt nevim. ale řeší to kdekdo, někdo poradí...
    WITCHIE
    WITCHIE --- ---
    YMLADRIS: jo, to je mi jasny, ale tohle neni reseni pro kazdyho, z pochopitelnych duvodu.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    WITCHIE: že přesně z těchto důvodu (pobírání chabé socializace od nevyzralych jedinců) děcko do školky nedám, to asi slyšet nechceš

    já právě nevidím řešení. děti jsou naprogramovany kopírovat jednání vrstevníků. jak to efektivně nenásilně kompenzovat, to nevím. ale já jsu radikální no
    WITCHIE
    WITCHIE --- ---
    Jak byste pojali obdobi u cca 3,5 leteho ditete, ktere si prinese ze skolky chovani, ktere dosud nevedlo a doma se nevede, konkretne bouchani do rodicu hned jak se mu neco nelibi (neni mu vyhoveno apod) plus verbalni hodnotici utoky ("jsi zlej/zla /takovej/makovej") (a ktere doma taky nikdy neslyselo)? Jak byste reagovali?
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    INUSHKA: To měly ty děti asi nějaký nový jarní boty ne? :-) Ale divim se, že zrovna tatínci byli tak úzkostní, spíš bych to čekala od maminek, ale asi jsem zatížená nějakými předsudky :-)
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    Dnešní příhoda z hřiště: Dva tatínci, dvě děti, kluk a holka, odhadem kolem 8 let. Obě děti měly na sobě tepláky a tenisky. Jaly se šplhat pěšinou do kopce do přilehlého remízku (je tam taková terénní stezka, děti si ji s oblibou procházejí).
    Otec č. 1 směrem ke své dceři: "Nelez tam! Je tam bláto, včera pršelo, budeš jako čuně."
    Holka: "Ale my chceme vylézt nahoru."
    Otec (výhružně): "Ty boty si pak budeš čistit sama!"
    Holka: "Tak jo." A lezla dál.
    Otec zaraženě zmlkl, bylo vidět, že takovou odpověď nečekal.

    Otec č. 2 k synovi: "Ale ty tam nepolezeš, okamžitě dolů!"
    Kluk: "Já si pak taky boty vyčistím."
    Otec: "Říkám, že tam nepolezeš!"
    Kluk: "Proč?"
    Otec: "Protože!"
    Kluk: "Ale já chci" A lezl dál.

    Tak jsem si říkala, jak "perfektně" těm rodičům ty jejich výchovné metody fungují. Když se děti vrátily dolů, celé rozesmáté a veselé, okamžitě byly obě zpraženy, že jsou jak čuňata a "v čem půjdeš zítra do školy, jiný boty nemáš... Boso, asi. Nebo v malých. Jo, půjdeš v malých a dobře ti tak!"
    Mně bylo za ty děti normálně úzko a měla jsem nutkání se těch tatínků dotázat, proč jim na hřiště nedají oblečení, které se může zamazat, aby si mohly normálně hrát.
    ONA_MAKARONA
    ONA_MAKARONA --- ---
    Jak se mstíme na dětech - Česká škola | Ottocopy
    http://ottocopy.cz/jak-se-mstime-na-detech
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Děti učí to, co je obklopuje.
    Je-li dítě často kritizováno, učí se odsuzovat.
    Je-li dítě často chváleno, učí se hodnotit.
    Je-li dítěti předváděna agresivita, učí se prát.
    Jedná-li se s dítětem poctivě, učí se spravedlivosti.
    Pokud se dítěti často smějí, učí se nesmělosti.
    Jestliže dítě žije s pocitem bezpečí, učí se věřit.
    Dostává-li dítě často vynadáno, naučí se pocitu provinilosti.
    Pokud je dítěti často dáváno zapravdu, učí se mít k sobě dobrý vztah.
    Dáváme-li dítěti často najevo shovívavost, naučí se být trpělivé.
    Budeme-li dítě často povzbuzovat, získá sebedůvěru.
    Žije-li dítě v přátelské atmosféře a cítí se potřebné, naučí se nalézat v tomto světě lásku.
    Nemluvte o dítěti špatně – ať je přítomno nebo ne.
    Soustřeďte se na rozvoj toho dobrého v dítěti, aby pro to špatné nezbylo místo.
    Vždycky poslouchejte a odpovídejte dítěti, které na vás mluví.
    Važte si dítěte, které udělalo chybu a dokáže ji hned nebo o něco později napravit.
    Buďte připraveni pomoci dítěti, které ještě hledá a snažte se být nepozorováni tím, které už nalezlo.
    Pomáhejte dítěti osvojit si to, co si neosvojilo dříve. Pomáhejte mu a naplňte přitom okolí starostlivostí, zdrženlivostí, tichem a láskou.
    Když jednáte s dítětem, dodržujte vždycky ty nejlepší způsoby – dávejte mu to nejlepší, co je ve vás samých

    Maria Montessori
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Závislé dítě? Nic jiného než počítač mu neudělá radost, říká psycholog - iDNES.cz
    http://zlin.idnes.cz/...ocitacich-a-mobilech-16s-/zlin-zpravy.aspx?c=A160321_2233906_zlin-zpravy_ras
    KAMPA
    KAMPA --- ---
    NEMESISS: a kolik ze je malymu? ja si myslim, ze dost i zalezi na tom , kolik diteti je. verim tomu, ze dite v sedmi letech si opravdu nepreje nic jineho, nez aby rodice byli spolu, nerozumi problemum mezi nimi a chce mit mamu i tatu doma. ale co takove trilete dite? samozrejme, ze mluvi a ze vnima vsechno, takze rika - mama s tatou atd. Ale jak moc by resila, kdybychom sli od sebe? mozna by to jeste vzala tak, ze to je "asi normalni"....? ja nevim....zatim jsme spolu a taky se snazime , aby doma byla fajn atmosfera, ale nekdy to tak hrozne moc nejde, pretvaruju se....a nechci tak zit. prece ja jsem taky clovek, co ma narok na hezky zivot...dite miluju a vicemene se vse toci kolem ni, ale na druhou stranu....
    NEMESISS
    NEMESISS --- ---
    KAMPA: taky jsme meli tohle obdobi, nakonec odeslo, jak prislo. ja vedela, co je pricinou (to permanentni napeti, o kterym pises, docasne jeste zvyseny, byla jsem si toho dobre vedoma, ale nebylo v mych silach to ovladnout a "byt v poho").. my teda prijem tekutin pred spanim hlidat musime, pije jak Dan...
    rozchod/nerozchod - to je stale preslapovani mezi tim, kdy to JESTE je pro dite prinosne, ze jsou rodice spolu a kdy UZ to je za hranici a muze to ohrozovat zdravy vyvoj. taky nejsem nadsena z toho, ze diteti ukazuju model urcitym zpusobem studenyho vztahu rodicu, mrzelo by me, pokud by to bral za normu, ze vztahy takhle funguji...nicmene vzpominam na sebe, kdyz se v mych 7 letech rodice rozvedli, dala bych tenkrat cokoli na svete za to, aby byli zase spolu (i kdyz dneska vim, ze tam byly pro moji mamu natolik extremni a svym zpusobem i bizarni duvody, proc z toho vztahu ven, ze proste musela), takze se snazim ten vztah zachovat...
    FUNTL
    FUNTL --- ---
    TORUVIEL: uf, diky. Po precteni jsem zacala uvazovat o zakoupeni jejiho online kurzu. No, cena me nakonec odradila, miri to spis na zapadni ekonomickou uroven :(
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Tak tenhle článek mě teda dost zasáhl, výborně sepsáno...
    When Shame feels Mothering: The Tragedy of Parentified Daughters
    http://www.womboflight.com/when-shame-feels-mothering-the-tragedy-of-parentified-daughters/
    KAMPA
    KAMPA --- ---
    NEMESISS: no tak uz to pomalu konci....takze to vazne bylo jen nejake obdobi, ktere se treba zase nekdy objevi. jinak pit ji nechavam, jak chce. ona zase tolik nepije, tak jsem rada za kazdou kapku :)
    a mas pravdu, ze to mohlo byt spojene jeste s tim odstavem, to me vubec nenapadlo. porad se s prsama hrozne mazli , uz nema tendence pit, ale jako je videt, ze je s nima uzce spojena. (ty homeo a bach. si necham v zaloze...)
    rozchod zatim taky ne, ale nevim nevim...jak dlouho se to da udrzet.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    Syndrom vyhoření hrozí stále častěji i malým dětem  – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/zena/deti/428169-syndrom-vyhoreni-hrozi-stale-casteji-i-malym-detem.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam