NIENNA: Ja uplne nesouhlasim, ze hlavni vec je vysledek. Teda zalezi, co za vysledek povazujeme. Jestli vycepovany petilety dite, ktery zdravi, dekuje a je tiche nebo vyrovnany dospely, ktery zije spokojene se sebou i okolim. Ja beru jako hlavni cil to druhy. Jestli cestou budu muset koupit kamaradum novej gauc, tak je to moje chyba, ze jsem deti neuhlidala, ale neznamena to, ze jsou moje deti spatne vychovany. Deti zkousej ruzny veci a maj obcas i pitomy napady, protoze teprve ziskavaj zkusenosti.
NIENNA: Zrovna klasicka skola mi pripada hodne autorativni a nerespektujici. Krome vseho, co tu nedavno probehlo, jsem si vzpomnela na "prepadovy pisemky" a padl na me pocit hnusu. To totiz nema s pripravou na dospelej zivot nic spolecnyho a deti to akorat stresuje a ponizuje. Kdo z vas si pamatuje informace ze vsech oboru za posledni mesice, kdyz je aktivne nepouziva? V praci je vzdycky cas na pripravu a jasnej termin, kdy ma byt hotovo. Vetsina dospelych umi z patra mluvit jen o vecech, ktery potrebujou denne nebo jsou jejich konickem.
Navic si za celou skolni dochazku pamatuju jen jednu ucitelku, kterou jsem brala jako vzor. Na VS uz je to jiny, tam je hodne zajimavejch osobnosti ve vybranym oboru, ale na ZS a SS je tech opravdovejch autorit zalostne malo...